Problemer med sporingskoder hos Lego?

Hei :slight_smile: det har etterhvert blitt noen bestillinger gjennom Legos S@H, men jeg føler at en gjennganger er problem med sporingskodene. Jeg får ikke opp sporingen når jeg trykker på linken i sende bekreftelsen. Er det er vanlig problem eller er det jeg som gjør noe rart?

Jeg går å venter på en pakke fra Lego som jeg gleder meg til å få, så bare nysgjerrig på hvor den er :stuck_out_tongue: hehe

Jeg pleier å kopiere sporingsnummer og søke på Posten.no (gidder aldri å betale ekstra for ekspresslevering).

Jeg har stort sett alltid det samme problemet. Linken fungerer ikke og jeg må vente til Posten har overtatt pakken og spore via posten.no.

Samme her egentlig, men det virker som noen tider på døgnet er bedre enn andre.
Virker som den er litt overbelastet.

Jeg sliter med både Lego og Posten. Pakke ble sendt 18.10.16. men kun vekt og type og avsender som data hos posten frem til i dag
Sporings info = null. Ikke noe er mottatt.

Legos sporing har jeg gitt opp. Alltid feil.

Samme problem her. Får ingen info før Posten har overtatt leveringen av pakken.

Nå dere søker på Posten på pakkenummer så får dere opp melding om at pakken er en del av bulk-forsendelse som kun blir sporbar når den er mottatt av Posten ikke sant?

Det er jo ikke et problem, det er slik sporingsmulighetene er for denne forsendelsesmetoden. :smiley:

Det er alltid et problem og ikke vite nøyaktig hvor Legoen min er til enhver tid :nerd:

Jeg endte opp i går 26.10.16 og spørre Posten hva som hadde skjedd med den. Senere på dagen fikk jeg plutselig opp at den var kommet inn og videresent fra terminal. På samme tidspunkt :confused:??

Sjekket i dag så var pakken å hente i Post i butikk som er blitt mitt nye postkontor da postkontoret i Homansbyen nå er lagt ned.

Det å prøve å spore pakken gjennom Lego sin mail om forsendelsen var håpløst… men når posten tok over gikk det bedre :slight_smile: fikk pakken i går så nå er det bare smil å spore :slight_smile:

Apropos posten. Bestillte noe på BL sist helg og selger sendte fort. Deutchepost sin sporing sier den kom inn i Norge 25/10 og at de ikke har info videre.
Greit nok, men det er ingen info hos posten.no. I dag fikk jeg hentelapp datert i går. På PiB visste de ikke hvor pakken var heller.
For et idiotsystem da som sender hentelapp uten kontroll på hvor pakken er… Sendingen er rekommandert, så det er jo meningen de skal ha litt kontroll.

Samme som skjedde meg for litt siden med noe helt annet, kjøpt av en annen her i landet.
Så ingen info frem til den plutselig lå på posten. Liknet på den lego sendingen jeg fikk torsdag.

De vet hvor pakken er når de sender hentelapp.
Problemet er at pakken og hentelappen umiddelbart skiller lag, og følgelig ikke nødvendigvis kommer like fort frem.

Men som du ser er det ikke et problem med LEGOs sporingsnumre, men derimot med posten.

Bestilte Lego på S@H… men enda ikke mottatt den :open_mouth: ble sendt 20. desember… :frowning:

men en pakke jeg bestilte i romjulen e kommet frem :open_mouth:

Finner du den med sporingen da?

nei, bare at den e sendt=)

Posten:
Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette.
20.12.2016 08:09

Lego sin tracking:

12/19/2016 22:41 Shipment Tendered
12/19/2016 22:41 Picked Up
12/18/2016 18:25 Package Processed

Det var litt funny, for jeg savner også en pakke sendt samme dagen, med samme status.
De sendte 2 pakker samtidig til meg og den ene kom frem. Så i går sendte de resten på nytt.

Ja, endte opp med å sende mail til Lego. Fikk en telefon nå nettopp at de skulle sende på nytt da =) Men what to do om du får plutselige pakken?

Da tar du kontakt med LEGO slik at dere blir enige :wink:
De ser jo tross alt på sporingen at du mottar pakken når den endelig skulle dukke opp :slight_smile:

Eller la være å hente den så går den i retur etter 14 dager.