Priser på brukt lego

Hei alle,
Trenger noen råd. Har annonsert etter brukt lego, og fått mange tilbakemeldinger. Men prisnivåene er veldig forskjellige!! Har fått tilbud om 1,5 kg med løslego som ikke er sett, og uten instruksjoner. Dette ble det forlangt 1100 kr for + frakt. Det synes jeg var rått så jeg avslo. Hva er fornuftige priser for brukt lego, finnes det noen gode råd, eller må en bare forlange bilder og settnr, og bruke magefølelsen.
MVH
Odd
PS! Lekeplaneten har mye lego inne, de har fast 20% avslag.

Klosseagenten wrote:
Hei alle, Trenger noen råd. Har annonsert etter brukt lego, og fått mange tilbakemeldinger. Men prisnivåene er veldig forskjellige!! Har fått tilbud om 1,5 kg med løslego som ikke er sett, og uten instruksjoner. Dette ble det forlangt 1100 kr for + frakt. Det synes jeg var rått så jeg avslo. Hva er fornuftige priser for brukt lego, finnes det noen gode råd, eller må en bare forlange bilder og settnr, og bruke magefølelsen. MVH Odd PS! Lekeplaneten har mye lego inne, de har fast 20% avslag.
Hei Odd Priser på Lego er diskutert tidligere i denne tråden http://www.setbb.com/brikkelauget/viewtopic.php?mforum=brikkelauget&t=53&postdays=0&postorder=asc&start=15&mforum=brikkelauget Men ca 700 kr pr kilo som du har fått "tilbud" om er helt rått. Jeg prøver å holde meg rundt ca 100 kr pr kg. Men som du vil se i tården jeg har linket til, så avhenger det mye av hva slags type lego det er. En annen faktor er hvordan legoen er behandlet og om den inneholder noe du har lyst på. Instruksjoner finnes på nett allikevel, så det er ikke så nøye spør du meg (med mindre du samler på disse). Bilder og settnr hjelper mye hvis du ikke kan reise og se på legoen, og til slutt vil som du sier magefølelsen bli det avgjørende...

Takk for godt svar, føler meg mange ganger “utnyttet” når jeg skal prøve og kjøpe via finn.no eller qxl. Det er mange som skrur opp prisene. Senest idag så ringte jeg på tre komplette sett som ikke var tatt ut av boksen. Fikk tilslaget samlet på disse. Han som jeg skulle kjøpe av forstod nok at det ikke var til barna jeg skulle ha dette… hehe.
Den mailen som skulle inneholde betalingsdetaljer inneholdt istedenfor info. om at det var også to andre som hadde tatt kontakt etter meg, og at han nå istedenfor ville legge de ut på qxl for høyeste bud…råttent.
Får ikke inntrykk av at mange av dere kjøper via finn, og qxl. Har dere samme type erfaringer?
Beklager at jeg opprettet ny tråd på et emne som allerede lå inne, nybegynnertabbe Very Happy
Jeg fikk ikke anledning til å komme og se på Legoworld, men har kost meg skikkelig med bildene.
MVH
Odd

Klosseagenten wrote:
Får ikke inntrykk av at mange av dere kjøper via finn, og qxl. Har dere samme type erfaringer?
Jeg har kjøpt en del på disse stedene (mest på finn) etter at jeg returnerte til Lego for et par år siden. Har kjøp mest større lot'er. Har sågar nettopp fått vite at jeg er blitt overbudt på QXL av andre medlemmer i Brikkelauget her for en tid tilbake. Evil or Very Mad I det siste har jeg roet meg litt med slike kjøp, siden jeg har mye usortert fortsatt. Sortering av Lego går ut over byggetiden Razz ..hehe. Angående pris, så er den som du sier varierende og tildels høy. De beste kjøpene går raskt unna på Finn. Kvaliteten på det som tilbys er også varierende, så jeg er ganske nøye på å få beskrevelse og evt bilder av hva som tilbys. For å anslå mengde, så er vekt det eneste som duger synes jeg. Det er stor forskjell å kjøpe fra en "samler" vs mor som prøver å få igjen mest mulig av pengene hun har lagt ut for sønnens leker (ja jeg har blitt lurt av noen mødre, så derfor denne stigmatiseringen av mødre). Samtidig spørs det hva Legoen skal brukes til. Er det fyllmasse til større prosjekter, eller er det drømmesettet som du mangler i samlingen din? I det siste har det blitt mest kjøp på Bricklink, da jeg synes det er morsommere å bygge med ny og ubesudlet Lego. Dessuten tar ny Lego seg bedre ut når man bygger store flater.

Jeg fulgte litt med på Finn og QXL tidligere, og da var det ofte brukere som solgte nye sett jevnlig. Noen som vet hva de driver med? USA-import?

Kom over en fyr jeg kjøpte Mindstorms veldig billig av (vant budrunden på Qxl for 1600kr. ;D), han fikk det visstnok bestilt fra Tyskland via venner som reiste over, også la han det ut på bud for å tjene ekstra slanter.

torerik wrote:
Jeg fulgte litt med på Finn og QXL tidligere, og da var det ofte brukere som solgte nye sett jevnlig. Noen som vet hva de driver med? USA-import?
Må jo være det enkelte driver med siden de selger sett som ikke er råd å få tak i Norge, i tilleg la jeg merke til at han ene selgeren bodde rimelig næreme der jet carrier legger til havn i Norge Wink Jeg har bestilt flere store sett via dem nå, og kommer til å legge ut mine erfaringer med det , når jeg har mottatt legoen om noen uker så flere kan dra nytte av mine erfaringer (og kanskje skaffe seg billigere lego i fremtiden). Jeg innbiller meg at dette er den klart billigste metoden og kjøpe lego fra s@h, men tiden vil vise.. Smile
Don wrote:
Jeg har bestilt flere store sett via dem nå
Jet carrier eller dem du snakker om på QXL? Uansett flott å høre om erfaringer.
torerik wrote:
Don wrote:
Jeg har bestilt flere store sett via dem nå
Jet carrier eller dem du snakker om på QXL? Uansett flott å høre om erfaringer.
Jet carrier så klart, liten vits å gå igjenom noen fordyrende mellom ledd.. Bestilt bla cc, gg og ms Very Happy På tide vil kanskje en del si Wink