Priser på Bricks and Pieces

Jeg la inn en bestilling på Bricks and Pieces for en stund siden. Gikk gjennom bestillingsprosessen, betalte og fikk ordrebekreftelse. Senere når jeg sjekket status på ordren hadde prisen plutselig steget fra rundt 300 kr til 400 kr. Så jeg kontaktet kundeservice. De rettet det, men sa at slik er noe som kan skje og at prisene kan fremstå som feil og at de ikke normalt refunderer dette.

Er det bare jeg som syntes det er litt rart? Når jeg har gått gjennom hele bestillingen og summen sier ca 300 når jeg bestiller også plutselig kan øke slik? Og at det skal være kundens problem om det oppstår?

Noen andre som har opplevd det? Har jeg missforstått noe?

Jeg har handlet endel på B&P, og har ikke hørt om dette før. Men jeg kommer f.eks. bare inn på B&P på iPad’en min hvis jeg velger at jeg kommer fra Danmark - kan du ha gjort noe lignende? Kan du ha handlet i DKK, men betalt i NOK?

Dette er et godt tips. B&P spør alltid hvilket land du kommer fra og det har for min del ofte vært Danmark som er satt som standard valg. Da får man DKK som valuta.

Jeg tenkte det samme… men ordrebekreftelsen med det første summen er merket NOK. Så jeg tror ikke det er det som er skjedd…

Men jeg tenker at siden du sier at du har bestilt en del og ikke opplevd det så er det uansett ikke en vanlig feil :slight_smile: ble litt usikker siden dette bare er andre gangen jeg bestiller :slight_smile:

Dette problemet er fortsatt høyst aktuelt. Hatt 3 ordre siste mnd. og alle har hatt for høye priser. Den siste nesten 50% (!)
Så følg med og klag. Det utrolige er jo at de ikke justerer prisene på de elementene som blir oppdaget feilpriset på denne måten…

Jeg opplevde også akkurat dette med min siste bestilling. :open_mouth:
Ordrebekreftelsen hadde ett beløp (i NOK), men da de sendte brikkene belastet de kortet for et mye høyere beløp. Kikket på ordren online, og der var det høyere beløpet - men B&P ordren lå fortsatt i handlekurven, og da jeg klikket på den havnet jeg tilbake i B&P med det originale beløpet. Merkelige greier.
Klaget og har fått refundert, men det er jo veldig amatørmessig av LEGO…

Spesielt med tanke på at de egentlig sier at dette er noe som kan skje og at de ikke egentlig refunderer… Vet ikke om de hadde samme policy når du kontaktet dem?

Syntes ikke det kan være opp til kunden å dobbelsjekke prisene deres?

Herlighet! Jeg har nettopp bestilt, og jeg så det ikke før jeg leste denne tråden!

Nå har jeg sendt en meget krass mail til LEGO på påpekt at jeg har akseptert å betale den summen som de skrev i den første bekreftelsen jeg fikk på e-post, og at de ikke kan øke prisen i etterkant! Får se hva de svarer, men nå hentet jeg pakken i dag. Jeg kommer ikke til å åpne den, for dette provoserte meg såpass mye at jeg kommer til å insistere på returrett om de ikke fikser det: Jeg kjøpte brikker for 763,70 og de fakturerte meg for 909,35!!! Det er VELDIG mye mer med tanke på at det er løsbrikker!

Sjekket nå en bestilling jeg hadde i februar, bestillingen var opprinnelig på 350, men jeg var fakturert for 450 :smiling_imp: :smiling_imp:
Hvilke rettigheter har jeg egentlig så lenge etterpå?

Kristin, det er bare å åpne pakken. Du får refundert pengene. De vil ikke refundere før de har trukket og sendt varene.
Jeg sendte også en rimelig hissig epost i går og ringte i tillegg i dag.
Stakkars jente, hun virket oppriktig lei seg, men jeg måtte nesten trøste henne med at jeg vet det ikke er hennes feil.
Spurte om de ville gå gjennom alle ordrene, men de refunderte kun de som klaget…

Iceman: Kjør på. Jeg tipper du når frem.

Dette var virkelig en nyttig tråd, takk! Har gjort to bestillinger i mai, og skulle betale tilsammen under 400 (brukte mange VIP-poeng på den ene), men har blitt trukket nesten 700. Har skrevet en epost og bedt om å få mellomværet refundert. Har planer om en større bestilling om et par uker, og må tydeligvis følge godt med da…

Jeg fikk i dag et skriftlig svar fra Lego:

"Hei Kristin,
Takk for at du kontaktet LEGO® Service.
Så gøy at du har lagt inn en bestilling hos oss, jeg er derimot lei meg for at summen vi har tatt fra kontoen din er større enn beløpet du hadde ved utsjekking av bestillingen og kan virkelig skjønne at du er frustrert.
Vi har en feil der prisen på noen av delene på Bricks And Pieces nettsiden er ulik prisen på vårt system, og når betalingen går gjennom er det prisen i vårt system som blir trukket fra. Vår IT avdeling er obs på feilen og jeg håper den vil være rettet på veldig snart.
Jeg beklager virkelig dette! Jeg har nettopp bedt vår salgsavdeling om å refundere beløpet, du kan forvente å ha pengene tilbake på konto iløpet av noen dager.
Fint hvis du har du mulighet til å sende oss en kopi av bekreftelses eposten du mottok fra oss.
Dersom du har noen spørsmål angående dette, eller annet, er det bare å ta kontakt.

Med vennlig hilsen,
LEGO® Service"

Med unntak av “Kristin” er det ordrett samme svaret som jeg fikk i dag :smiley:

Har hatt flere bestillinger i det siste, og problemet med feil priser er det på alle bestillingene. Det er utrolig fustrerende at de ikke greier å rydde opp i dette.
Men på en annen side, blir jo klossene billigere for oss så lenge vi får refundert beløpet, i snitt har fakturaen i vært 30% høyere enn det jeg har bestillt for, så det er kanskje like greit at de ikke retter feilen. :smiley:

La også merke til at noe var galt med summen, så klaga og fikk det refundert. Dog merkelig de ikke klarer å få ordna opp i det :confused:

Jeg trodde det var blitt feil fordi jeg bestilte masse på nett også etterpå ringte jeg og fikk lagt til et par klosser til ordren som ikke var på nett :wink:
Tydeligvis noe som gjelder alle i Norge, har ikke hørt noen fra utlandet som har klaget :open_mouth:

Jeg fikk et nytt svar fra Lego forrige dagen, etter å ha etterlyst en løsning på dette problemet snart. Det var desverre ikke så veldig positivt svar, så vi må tydeligvis belage oss på å følge godt med i god tid fremover.

"
Hei Håkon,
Takk for at du kontaktet LEGO® Service.

Beklager for at du ble trukket for mye på PAB ordren din igjen. Kan du vennligst svare på denne eposten med en kopi av ordrebekreftelsen som vedlegg, slik at vi kan sette opp refusjon for deg?

Jeg purret på klagen om systemfeilen som fører til at det blir trukket for mye på PAB ordrene. Problemet er dessverre utrolig kompleks og nær umulig å løse. Overprisingen er sannsynlig på grunn av at deler i listen har utdaterte elementnummer og priser, og også noen doble oppføringer av deler. Vi har millioner av elementnummer, og for å løse problemet må listen gås gjennom manuelt.

Vi beklager virkelig for dette, men vi får nok ikke fikset problemet i den nærmeste fremtid. Jeg anbefaler at du sammenligner hver ordrebekreftelse med summen du betaler, og om de ikke stemmer sender du oss en epost med ordrebekreftelsen allerede vedlagt, slik at vi kan refundere forskjellen."

Mvh
Håkon

Syntes det høres…greit ut? De annerkjenner problemet og sier at de vil refundere summen. Foestår på en måte at problemet kan være vanskelig å løse. Selvom det er litt travelt å måtte være så på vakt og det er veldig trøblete for dem som ikke vet om det og betaler for mye…

Det som jeg reagerte mest på første gangen det skjedde meg var at de sa at jeg IKKE kunne belage meg på å få forskjellen refundert. Og det gjorde at jeg ikke handlet på B&P igjen før jeg hørte fra andre at man fikk refundert beløpet. En usynelig feil kan jo ikke gjør at Lego bare tar 100 kr ekstra fra meg uten å forklare eller vise hvorfor. Så jeg ble veldic skeptisk. Men det viste jo seg å være feil, beløpet blir fefundert.

Er den noen som noen gang får riktig pris når en bestiller fra bricks and pieces? 3 på rad som har steget etter lagt inn order. Nesten som lurer på om det er bevisst.