Priser i legoland

Hei
Har de feks cafe corner og viking sjakk sette der og hvor mye vil de ligge på i forhold til norske og amerikanske priser der nede (vet så klart det er stor forskjell på norske og amerikanske priser)

De har i hvert fall de to sjakk-settene der… billig er det ikke, tror prisen var den samme som på den danske S@H eller faktisk litt høyere.

jeg var der nede for to uker siden. De hadde ikke Cafè Corner der da Sad , men hadde sjakksettet. Husker ikke prisen, men mener prisene var det samme som for Dansk S@H som Matija skrev.
Jeg kjøpte i allefall holiday train (10173) for 699 danske kroner. 10133 lokomotivet kostet 329. Begge disse er samme pris som S@H.
Hvis du er heldig, så kan du gjøre noen kupp på løse deler i rotekassene. Det avhenger litt på hva de er fylt med.
God tur!

Hei!
Andreas fant jo rotekasser der med riktige Legos* inni og ikke kun Duplo, som ifjor:-(((
Ditta må man holde aue med! Orker ikkje en bomtur til. Hvis nokon skulle dit i Juni engang, gje beskjed om stoda, takk.
*Hvis dette kan tjene som flertall. Burde vel hete Legoer/hhv. Legoar? Eller Legør??Korsen kjønn har dem egentlig, disse klossene?
“Du kan jo se under.”
Grammatisk kjønn altså.
Hilsen
Mich.a

LEGO er et egennavn. Ordet du vil bøye er kloss, brikke e.l. Smile

Hei!
nei, æ ville ikkje bøye klosser eller brikker. Tvertimot, så legger æ bøyde legoer i meget vamrt vann og bøyer dem tilbake. (Lykkes iblant.)
I Billund altså hadde dem ingen Cafér med hjørner, demmes matsteder var stengde da vi var blitt svolten og bonus-bevis gjaldt ikkje her, men kun der el. omvendt.
Men i rotekassa var det mykje fint, dem heller jo utpå nye poser kver dag, opperst lå poser fra Harald Pottemaker-båten, og kassa er nok ikkje helt tømt for demmes innhold enda, siden man ikkje kjem til helt nederst (når det står mange andre der og hindrer muldvarpene).
Man behøver lenger tid til å lete orntlig enn man har hvis man skal få inngangspenger att. Da ville det bare blitt tid til å fylle en to tre bøtter og plukke vekk det grøvste og største av det man ikkje vil ha. Men den dagen var det meste brukbart, svært lite Duplo, svært lite store technic-deler.
Større utvalg blant de deler man betaler dyrt etter vekt. Æ såg ikkje i den butikken for sæsonpas-innehavere og -inner.
Det nye akvarium er ganske bra, en 3D film med effekter, minst en ny vannbane.
Hilsen
Michael

Michael wrote:
Hei! I Billund altså hadde dem ingen Cafér med hjørner njai... i løpet av 10 påfølgende dager i begynnelsen av juli opplevde jeg at de hadde cafekorneren en dag, dvs en formiddag. 4 eksemplarer tror jeg det var idet butikken åpnet. Ellers var det stor variasjon i hvilke 'voksenlegoesker' som sto i hyllene i denne perioden, men alltid få eksemplarer av samme type. Og alltid ufattelig lite viten om hvilke esker som kom neste gang, eller om det fantes fler av samme type (eller annen bestemt type) rundt hjørnet.
Michael wrote:
Men i rotekassa var det mykje fint, dem heller jo utpå nye poser kver dag ja, men det er ikke til å komme bort fra at en del dager er det bare rask som helles på. Den som ser noe fint må fylle et par kasser med en gang, der og da. Det er ikke sikkert godbitene varer mange timene... NB! Dersom det bare er høyredører, ta dem også, for dagen etter kommer kansje venstredørene! (eller kansje ikke...) Og, ikke glem: det skal være plass til like mange familiemedlemer i bilen på hjemturen, som på turen til!
Michael skrev:
Større utvalg blant de deler man betaler dyrt etter vekt. her har utvalget tapt seg stort de siste to-tre årene. Min fortolkning er at personalet ikke greier (eller gjør nevneverdig seriøst forsøk på) å drifte utvalget. Er det f eks tomt for grønne 1x2 plater, etterfylles de gjerne med noe annet. De delene som ikke selges ut blir ikke erstattet. Følgelig blir det veldig masse 4x6 plater, 2x10 plater o.l. og lite 1x1, 1x2, 1x3 osv. Ja for ikke å snakke om dører til tog: alltid to bokser med høyredører, ingen med venstredører. Så konklusjonen blir: stort utvalg, ja, men det er ikke sikkert du finner det du har planlagt å se etter.
Michael skrev:
Æ såg ikkje i den butikken for sæsonpas-innehavere og -inner. I fjor og året før var denne butikken interessant. Det var den ikke på samme måte i år. Det var liksom.. 'god plass' der inne. Forøvrig deler jeg Michaels begeistirng for 4D filmen (den gode av dem). Interessant at det legges til nye detaljer fra år til år i samme film. Man lurer liksom på om man ikke var helt våken året før... tveit

Var i LEGOLAND Billund netopp og rotekassene var fantastiske! Smile
Man kunne fylle en kasse med max. 4 kg for DKK 399 (i underkant av 500 norske).
Og det var haugevis med dark red og tan! Masser av sjeldne deler og enda mer plater, fikk med meg ca. 60 6x10 light grey plater. Smile
Endring: Var også så heldig at jeg fikk med meg en lysdiode! Shocked
PaB’en var derimot litt nedtur, bortsett fra at de hadde damefjes! Very Happy
De hadde verken Café Corner eller Market Street når jeg var der, men de hadde Boeing-flyet og UCS AT-ST.

Gleder meg! Skal dit neste uke, eller uken etter. Laughing

Hei!
Denne rotekassa i Billund er paradisisk, hadde det ikkje vore for all den uønskede konkurransen fra andre arkeologer…
Derfor tok æ og allierte mæ med ei som grov overfor mæ og vi greide å komme helt ned. Godbitene ligg nede, må vite!
Så tok æ ei eske, fylte den opp der ned og dro avgårde med den og sorterte på gølvet vsa. Og så bortetter, æ kom faktisk nesten til bunns 7-8 steder.
Nå midt i ferietida e det vel ganske så trnagt der, men det er også avhengig av været: i solskinn e alle ute. Og tid på dagen: jo senere, jo flere folk i putikken.
Hilsen
Micha

BØNNA wrote:
Gleder meg! Skal dit neste uke, eller uken etter. Laughing
... ideelt sett skulle du vel vært der BEGGE ukene.... Det ligger mye fint på bunnen, ja... Jeg har aldri fått til det der, kule ned nok, til at jeg kan sortere ut nok gromme biter fra bunnen... det tar for lang tid pr bit.. ... paradis var det i alle fall den gang jeg komm inn i butikken på formiddagen, ingen andre i rotekassen, og de hadde helt på to typer poser, en med rosa, lilla og turkis basic klosser, og en med dark red småklosser og småplater... og dilemma var mer om det skulle være 3, 4 eller 6 kasser... (eller i det hele tatt om det var noen som ikke skulle sitte på i bilen på hjemturen..) tveit NB! Det kan være lurt å sjekke hvordan personen i disken håndterer kasser som veier for mye, før du går for å betale. Det er ulik kotyme for de ansatte her: - noen trekker ikke en mine, selv om kassen veier 4,8 kg på vekten - noen rynker på nesen, og gir skinn av usikkerhet dersom kassen veier 4,3 kg, men lar det gå (gjerne med argumentet at en tomkasse veier jo også litt..) - noen (få) er opptat av at vekten (inklusive kassen) skal være maks 4,0 kg. De mest ekstreme her mener det er dem (ikke du) som skal fjerne klosser til vekten blir riktig. Da bør IKKE godbitene ligge på toppen!
BØNNA wrote:
Gleder meg! Skal dit neste uke, eller uken etter. Laughing Ah, synd vi ikke kunne møtes så jeg kunne mas høl i huet på deg... Laughing
tveit wrote:
BØNNA skrev:
Gleder meg! Skal dit neste uke, eller uken etter. Laughing ... ideelt sett skulle du vel vært der BEGGE ukene.... Det ligger mye fint på bunnen, ja... Jeg har aldri fått til det der, kule ned nok, til at jeg kan sortere ut nok gromme biter fra bunnen... det tar for lang tid pr bit.. ... paradis var det i alle fall den gang jeg komm inn i butikken på formiddagen, ingen andre i rotekassen, og de hadde helt på to typer poser, en med rosa, lilla og turkis basic klosser, og en med dark red småklosser og småplater... og dilemma var mer om det skulle være 3, 4 eller 6 kasser... (eller i det hele tatt om det var noen som ikke skulle sitte på i bilen på hjemturen..) Aaw! Jeg har lyst på rosa! Crying or Very sad Kunne du tatt deg bryet med å sende 4kg rosa LEGO i posten til meg? Laughing