Pris på brukt lego i løsvekt

Hei, vet det har vært diskutert pris på brukt lego tidligere (fra finn.no o.l.), men likevel. Et spørsmål til erfarne legofans:
Er 250 kr pr kg for mye, når jeg har vasket og sortert legoen? Vi snakker om “restelego”. Bare pene klosser, og grovsortert i Brikker, Plater, Hjul o.l.

De gangene jeg selv har kjøpt legopartier så har det vært med en kilopris på rundt 100 kr/kg (samt at jeg har sett rester av sett som var interessante for meg). For min egen del ville det nok vært for mye med 250 kr/kg.

Jeg er på ingen måte ekspert på dette, men jeg kan komme med mine 20 øre:

*Jeg skulle tro at for godt bevart lego (uten knekte elementer eller bitemerker e.l.) så kan man prise det til ca. 1/2 av ny?
*Samlere vil kanskje være villig til å betale mer for gamle sett?
*De som skal ha noe for barna vil være mer tilbørlige til å se mest på pris?
*Folk flest vil være mer interessert om samlingen består mest av sett-temaer de er interessert i? ( F.eks. jeg liker ‘eventyr’ som castle o.l., bryr meg ikke om de fleste lego-temaene (Friends, Star Wars, osv.)) ?

Hva nå dette blir per kilo har jeg ikke peiling på, så dette innlegget var vel ikke noe nyttig :slight_smile:

Mitt inntrykk er at Lego i den stand du besktiver ikke oppnår 200,- på Finn.
Når selger etter en stund gir opp, og setter ned prisen, så slår noen til forholdsvis raskt.

Takk for svar - de hjalp meg til to ting: 1 - godta bud på 200,- pr kg, 2 - holde fast på bestemmelsen min om å ikke selge klossene løst, men sette dem sammen til sett først. Måtte bare skaffe likvide midler til det settet jeg fant og har ønsket meg så lenge… :slight_smile: Er litt usemje i heimen om hvor mye penger det er greit å bruke på lego til tider, og da blir kompromisset slik at noe må ut for å få noe inn…