Pool Pub & Barbershop Corner (DO mod)

En ting jeg savnet med DO var at den ikke kunne deles i to som PS, så jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gjøre som jeg gjorde med den og lage to 16x24-bygninger. Men så er det jo kommet så mye lekkert i 16x16 for tiden, og jeg føler denne standarden har et stort potensiale for detaljerte bygninger av en overkommelig størrelse. Og så var spørsmålet hva jeg skulle gjøre med den brune delen i midten som mest ville bli seende ut som et heller tvilsomt påbygg av tre.

[attachment=1]PPBC-ext.jpg[/attachment]Siden jeg da hadde en kvadratisk grunnflate bestemte jeg meg for å gjøre barbersalongen om til en hjørnebygning, noe som medførte en del komplikasjoner siden det var mitt første forsøk på sådanne - puben tok meg noen dager mens barbereren tok nesten en måned (er dette normalt eller veldig treigt for prosjekter av denne art?). Sakseskiltet er forresten kopiert fra Friends-settet 41093. Jeg hadde opprinnelig håpet å bruke hestehale-detaljen fra originalen (og kjøpt inn 8 stk), desverre ble det for mye krøll med takplatene, spesielt på hjørnet. Det hadde muligens funket hvis de pekte nedover, men det så ikke noe bra ut og så hadde jeg akkurat nok 1x2 bueskrå at jeg kunne bruke de istedet.

[attachment=0]PPBC-int.jpg[/attachment]Barbersalongen har nå doblet kapasitet, speilet passer akkurat inn bak glasset i et liggende 4x6-vindu. For å dekke til baksiden klippet jeg ut et bilde fra “Elves”-sidene i katalogen og brettet kortsidene rundt speilet før jeg trykket det inn i vindusrammen. De øverste etasjene og særlig baksiden mangler foreløpig litt interiør, spesielt med tanke på at dette vel også er min første vignett. Det var først da det falt meg inn hvor høy og smal denne delen ville bli jeg tenkte på at jeg kanskje burde redusert høyden med en etasje, men da var klossene allerede bestilt. Jeg prøvde å passe på å få konstruksjonen rimelig stabil, men det hjelper jo ikke stort hvis den velter bare man ser hardt på den.

Låsemekanismen er heller ikke helt patent - jeg hadde tenkt å ha to grå technic-plugger på den ene siden og så to halve på den andre, men dette gikk fullstendig i vranglås på første forsøk da en av de korte pluggene ble sittende fast i knotten så det nesten ikke gikk å hekte den av. Så nå er det bare plugger på den ene siden og baksiden henger og slenger litt, muligens funker det med to plugger diagonalt hvis de øverste hullene flyttes opp.

Spenstig modulering, og utseendemessig ser det veldig bra ut :slight_smile: