PKH 2020: Kjøp, salg og byttemarked

Som tidligere år ønsker vi ikke at PKH skal være noen salgsmesse, men litt kjøp og salg og bytting og sånt er med å bidra til å gjøre PKH attraktivt. Så here we go:

Byttemarked
I fjor var det mer aktivitet enn jeg tidligere har registrert på byttemarkedet, som foregikk i LUG-loungen. Det var jo gledelig, så vi kjører samme system i år, for å gi en mulighet til de som har noe å bytte bort eller selge - klosser, figurer eller brukte/nye sett. I løpet av fredagen kan du dermed i LUG-loungen, som ikke er tilgjengelig for publikum, legge fram det du ønsker å bli kvitt, og skrive en lapp med et prisanslag og hvem du er, slik at de som er interessert kan ta kontakt med deg. Byttemarkedet er åpent fra fredag ettermiddag og frem til etter stengetid søndag - altså vil bordene bli stående hele helgen.

Bruk gjerne denne tråden for å fortelle hva du vurderer å ta med!

Salg i åpningstiden lørdag og søndag
Som tidligere ønsker vi salg i utstillingens åpningstid velkommen - både lørdag og søndag. Og både salg fra privatpersoner og kommersielle aktører er greit, men skal du ha butikk må det avklares med meg (L@go) på forhånd. Kravet vi stiller til de som ønsker å ha butikk er at de gir noe tilbake til arrangementet, for eksempel i form av rabatt til PKH-deltagerne eller en donasjon til auksjonen.

Det er rom for flere selgere, men på grunn av det jeg nevnte over om at PKH ikke først og fremst skal være en markedsplass, så vil vi helst ikke ha for mange. Dette har ikke vært noe problem tidligere, men skulle det bli stor pågang vil jeg (L@go), på vegne av komitéen, derfor i samarbeid med styret i Brikkelauget avgjøre hvem som får selge. De som ønsker å selge (i åpningstiden lørdag og søndag, dette gjelder ikke byttemarkedet) må melde dette via PM til meg innen 1. mars. Deretter oppdateres denne tråden med hvem som stiller med butikk.

Jeg kommer til å ta med meg litt av hvert. Figurer, CMF, sett misb / brukte.
Tror ikke jeg får plass til å ta med meg deler. Kan eventuelt sende meg en pm og høre.

  • Rosterus

Supert! Godt mulig jeg også får med meg noe rask oppover, som forhåpentligvis andre ikke vil karakterisere som rask :smiley:

Jeg drev med kjøp og videresalg en gang i tida - og har noen «rester» igjen etter den gang. Kan godt tenke meg å ta med noe av det for bytting eller salg. Det er snakk om misb-sett. Min hobby har forandret seg fra fokus på å øke samlingen raskest mulig til å bruke det som finnes i den i større grad.

Jeg har:
[set=] brickset.com/sets/71016-1/Kwik-E-Mart[/set] 71016 Kwik-E-Mart
[set=] brickset.com/sets/70751-1/Temple-of-Airjitzu[/set] 70751 Temple of Airjitzu
[set=] brickset.com/sets/76052-1/Batma … es-Batcave[/set] 76052 Batcave
For eksempel.

Jeg har også komplett serie Angry Birds, og Star Wars Buildable figures. Misb altså. I tillegg til noe annet småtteri - og kanskje noen er interessert i noen SW sett som er komplette, men bygget en gang? Jeg er mest interessert i Creator (bilene og bygningene) og ideas-sett.

Deadline for innmelding av butikker til PKH passerte 1. mars, og vi får fire butikker i Trondheim i år - det er de samme som var innmeldt i fjor, men i år håper vi sykdom ikke setter en stopper for noen av dem (bank i bordet):

SmallBricks
Vi trodde Haralds butikk ville forsvinne etter PKH i fjor - og det gjorde den for så vidt også. Men hurra hurra, den har gjenoppstått! Og stiller på PKH som vanlig.

CF Bricks
Christian, aka Tosca, stiller igjen med en butikk med litt alternative ting. Her kan man få tak i utgåtte sett og rariteter.

Brikkeguri
Var tilstede på PKH for første gang for to år siden, og skulle også hatt butikk i fjor, men da var det noen basiller som spolerte planene. Vi satser på at det ikke skjer i år! Stiller hovedsakelig med smykker laget av LEGO - dette er håndlagde ting man ikke finner andre steder! Flotte gaver til folk som kanskje ikke er så inne i hobbyen.

Sky Bricks
Våre tsjekkiske venner som tar med seg et bord med LEGO til salgs (ikke bordet, altså) - som de også gjorde i fjor. Hovedsakelig minifig-deler og -tilbehør. Tar neppe Vipps, så ta med litt cash! :slight_smile:

Satser på at det igjen blir noe for enhver smak.

Here’s the list of shops that’ll be selling at PKH this year:

SmallBricks
Harald’s shop closed after PKH last year - but hey! It’s been resurrected.

CF Bricks
Christian, aka Tosca, will bring some alternative stuff - discontinued sets and rarities.

Brikkeguri
Was at PKH two years ago, but had to cancel last year due to illness. Will bring mainly jewellery made from LEGO, handmade stuff you can’t find elsewhere.

Sky Bricks
Our Czech friends will bring a table full of LEGO for sale (not the table). Mainly minifig parts and accessories. Bring cash!