PKH 2019: Kjøp, salg og byttemarked

Byttemarked
Jeg og Harald løper stort sett rundt som piska skinn hele helgen i Trondheim og har ikke hatt tid til å være innom byttemarkedet, så det har vært vanskelig for oss å få oversikt over om det har vært noe særlig aktivitet der. Men ut fra fjorårets post om byttemarked ser det ut til å ha vært et marked her, så vi ønsker fortsatt å gi muligheten for de som har noe å bytte bort eller selge - klosser, figurer eller brukte/nye sett. I løpet av fredagen kan du i LUG-loungen, som ikke er tilgjengelig for publikum, legge fram det du ønsker å bli kvitt, og skrive en lapp med et prisanslag og hvem du er, slik at de som er interessert kan ta kontakt med deg. Byttemarkedet er åpent fra fredag ettermiddag og frem til etter stengetid søndag - altså vil bordene bli stående hele helgen.

Bruk gjerne denne tråden for å fortelle hva du vurderer å ta med!

Salg i åpningstiden lørdag og søndag
Som tidligere ønsker vi salg i utstillingens åpningstid velkommen - både lørdag og søndag. Og både salg fra privatpersoner og kommersielle aktører er greit, men skal du ha butikk må det avklares med meg (L@go) på forhånd. Kravet vi stiller til de som ønsker å ha butikk er at de gir noe tilbake til arrangementet, for eksempel i form av rabatt til PKH-deltagerne eller en donasjon til auksjonen.

Som tidligere er det rom for flere selgere, men PKH skal ikke være noen salgsmesse, så vi vil helst ikke ha for mange. Skulle det bli stor pågang vil jeg (L@go), på vegne av komitéen, derfor i samarbeid med styret i Brikkelauget avgjøre hvem som får selge. De som ønsker å selge (i åpningstiden søndag, dette gjelder ikke byttemarkedet) må melde dette innen 1. mars. Deretter oppdateres denne tråden med hvem som stiller med butikk (det gjorde jeg ikke i fjor! Men skal prøve å huske det i år…)

Hei.
Jeg kommer til å ha med meg diverse minifigurer, både CMF og “vanlige”.
Noen sett kommer det også til å bli, både nye og brukte.

  • Ole Christian

Jah - beklager forsinkelsen, altså, men her er altså oversikten over hvem som stiller med utsalg under PKH i år:

SmallBricks
Haralds butikk kjenner dere alle - den forsvinner altså dessverre fra kartet etter PKH, se egen post. Men det blir mulighet til å sikre seg sett til god pris, spesielt mot slutten av arrangementet.

CF Bricks
Christian, aka Tosca, tar med seg litt alternative ting, som han også gjorde i fjor. Her kan man få tak i utgåtte sett og rariteter (du får korrigere meg hvis dette ikke stemmer, Christian!) :wink:

Brikkeguri
Var tilstede på PKH for første gang i fjor. Stiller hovedsakelig med smykker laget av LEGO - dette er håndlagde ting man ikke finner andre steder! Flotte gaver til folk som kanskje ikke er så inne i hobbyen.

Václav og Vojtěch Černý
Tomás, som hadde med seg det store pariserhjulet i fjor, kommer tilbake i år, og har med seg to tsjekkiske tenåringer. De to kommer til å stille ut sine egne ting, men de har også med seg et bord med LEGO til salgs - hovedsakelig et stort utvalg minifig-tilbehør.

Satser på at det blir noe her for enhver smak!