PKH 2019: City layout - Feedback! (was: Reg. and planning)

After a brief conversation with Harald, I’ve volunteered to be this year’s event’s city layout-master again.

Given the time it takes to properly plan and layout one of these, it is always the best to start early, and therefore I am beginning now to ask for participating creations.

It should be noted, that registering a creation here, does not automatically register among all the other creations or competitions, it is simply a way for me to keep track at which creations are for the city layout, and which aren’t.

As before, the layout will have a general depth of seven 32x32 baseplates. The idea is to have two tracks along the outer edge With running trains, roads and then buildings. That’s the basic template, but not a foundation. That means that if you are participating with a bigger creation that needs five baseplates depth, with a road on one side (included in the dimensions, i.e. you supply the road and associated scenery), then I will adapt the layout to that. Even bigger, and I will acoomodate.

The basic idea, is that I’d like the creators to bring to the layout, what they want to bring.

I will be updating this thread as planning goes along. I recommend that anyone that wishes to participate in the city layout to subscribe and follow this thread!

With På Kloss Hold for 2019 now in the past, I always make notes of what could have been done differently, what worked and ideas from participants. The same applies this time (and I can’t find my notebooks at the time of writing!). So, what did you like, and would or should have been done differently and what ideas might you have to share?

Hi!
I would like to participate with my Norwegian Di3 locomotive with a «finkevogn» and two NSB B3 cars.
We have briefly discussed the rails needed in the thread «The place to ask questions».

Legger ambisjonsnivået litt høyt og tenker å ta med en mod av green grocer. (Sand Blue) 32x32
Og et hjørnehus moc. 32x32

Har to bygninger eg vil ha med i layouten
Tower brigde-museum MOC hjørnebygg (allerede meldt inn),
og ein sykehus-MOC på 64x32, der eine delen er hjørnebygg. (Ikkje meldt inn enno)

Jeg kan stille med en kirke stående på grunnplater av 64 x 80 knotter.

Jeg vil komme med mine New York hus. Er litt større enn i fjor.
Har dybde på 8 baseplater. Men dette kan jeg evt byggeom.
Jeg har Elevated tog på dei ytterste baseplatene.
Lengde er litt usikert enda.

Jeg vil gjerne komme med jernbaneverkstedet mitt. Størrelsen er 144 studs langt og 48 studs bredt. Se bilde, litt ukurrant form, og den bør ha tilkobling til jernbanen i den smale enden. Håper det er plass til denne i layouten! Tar også med 2x Di8 lokomotiv og en del godsvogner, som kan kjøres i rundt layouten.

Hei
WIP Nabolaget ønsker å legge beslag på en ende av bordet, dvs. 7 baseplater bredt og foreløpig litt usikker lengde. 2 togspor langs kanten (hhv 4 og 20 studs fra kanten, ikke sant) inkorporeres i denne delen. Ingen bilder klare enda, men med litt mer 24/7 jobbing de neste par uker kommer et par sneak peaks forhåpentlig til overflaten…

Dersom det er interesse og plass kan jeg selvsagt ta med mine MOC modulære hus, har 1 hjørne 64x64, 1 hjørne 32x32, 2 32x32 hus.

Har desverre ikke noen bygninger, men har en del statiske “lag-liv-i-byen”-biler/kjøretøy jeg kan ta med.
Har også 4 tog:

  • 10219 Maersk godstog,
  • 10052 60052 godstog
  • 2x Horizon express
  • Flytoget MOC (denne har litt lange vogner. Fungerte fint i 2017, men hvis det er planer om større radius i svingene på ytre togsløyfe, er det enda bedre)

Har muligens også en løsning på (semi-)automatisert sidespor for toglinjene jeg gjerne vil stressteste litt, så hvis det blir noe plass til overs, prøver jeg gjerne å sette opp det :slight_smile:

Hei

Har nå endret byen min. Den er nå 5 baseplater dyp og 11 baseplater lang. :smiley:

Eh, starter med høy brikkeføring
Mocen min trenger nå et hjørne med 5 baseplater langs langsiden, så 4 (?) langs enden av bordet. Inni hjørnet går det en tunnel.
Jeg jobber med å fylle alt… Dette er å betrakte som en WIP
Foreløpig navn: Nabolaget:-)

As I am currently working on the layout, I realised, does anyone need power for light and/or effects?

Furthermore, I will providing plenty of street life and cars to fill the streets. But I am very unsure if it’s enough. Are anyone else bringing something like this? It does not have to be MOCs, regular sets work wonders when it comes to this.

jankee’s hospital would like power if possible I think.

First draft!

Please correct me if there are some adjustments needed!

Et av husene mine er et hjørnehus. Veit ikke om Freddie eller Bjørn Einar sine moc’s passer mot et hjørne.

Power would be essential for the hospital, but i think i would manage with just one power outlet.
Im also interested In how much open space it would be In the center of the 3x3. I know that my center-layout has only to studs free behind, @baard how much have you? Is it rom for hiding the usbs there?

I’d like some power outlets - I’ll bring a splitter, but need 2 sockets.

I’ll also bring a couple of cars for street life!

Would like power too

Vi har en del skjøteledninger og fordelere, ser vi at vi får for lite får vi tak i mer :slight_smile:
Med andre ord, de som trenger strøm klarer vi ordne strøm til.

Når det er sagt, er de talltid fint om folk tar med fordelere…spesielt til GBC…
Husk bare å merk det du tar med!

Newest!

Again, please leave feedback for adjustments!