PKH 2018: Obligatorisk modell / mandatory model

Helt og holdent, ett hundre prosent. Vi syntes vi hadde en morsom idé og hadde ikke lyst til å fortelle hva den var.

Du har selvfølgelig helt rett i det med gruppe-greia - det bare falt oss overhodet ikke inn at dette kunne oppfattes sånn. Dette er ikke så lett for deg å vite, men de som har vært på PKH tidligere melder seg stort sett på tidlig med mindre de rett og slett er usikre på om de kan klare å få til å reise - stort sett, etter hva jeg erfarer, fordi arrangementet er så artig at man ikke vil gå glipp av det (du har også rett i at det generelt er få etternølere). Og når vi anbefaler folk å melde seg på tidlig, så er det fordi det er ting vi faktisk ikke kan garantere at alle får med seg hvis de melder seg på seint - vi har også frister å forholde oss til, og vi har ikke noe mer lyst til at folk skal gå glipp av ting enn folk har selv… i år dreier det seg om helt konkrete ting, som a) den obligatoriske konkurransen - det vi sender i posten, har vi måttet bestille på forhånd, og vi kan ikke bestille masse ekstra i tilfelle folk melder seg på seint - og b) én ting til, som vi heller ikke kommer til å fortelle noe om på forhånd. Igjen: Ikke fordi vi vil holde noen utenfor - men fordi vi ikke har tenkt å ødelegge overraskelsen for de som kommer.

Så da håper jeg du kan se det litt mer fra vår side. Jeg skjønner hva du tenkte, men ordlyden i innlegget ditt er litt vond å svelge når man legger sjela si i et arrangement kun fordi man har lyst til å gjøre det artigst mulig for de som kommer :slight_smile:

PS: Hvis det var sånn at du fortsatt satt på gjerdet - altså at det var en mulighet for at du fortsatt kunne tenkes å dukke opp - meld deg på da vel!! Det blir fryktelig gøy, og hvis du er kjapp fikser vi både postpakke og den andre overraskelsen.

dobbeltpost!

Kom igjen nå, Jacopyright - meld deg på nå :slight_smile:

Jeg ser at mitt valg om å holde igjen litt ang spørsmålet, har blitt til at det ikke skullle sies noe til ikke påmeldte som om det var bestemt i fra Harald.

I så fall var det kun jeg som valgte dette, ikke Harald. Kun for at andre skulle ha litt overraskelse hva som lå i kassen. Var snakk om noen timer.
Var dette så galt ?
Regnet jo med at når folk kom hjem fra jobb og fant konvolutten i postkassen. ville det dukke opp flere spørsmål på forumet uansett.

Får bare beklage så mye at jeg prøvde å bevare litt av overraskelsen litt lenger. Men er herved ferdig med saken.

Men synes det hele var en morsom vri fra Harald med å overraske oss med noe i posten.

Jaopyright. Ser ditt problem også: Da jeg var med i 2014 var jeg ferskingen. Masse ukjente folk. Kun noe lite å stille ut. Men fant ut at PKH var gøy og
hoppet rett i det året etter. Det er flere som er der uten å stille ut, men er med.
Håper å se deg der, selv om vi har “kranglet” litt på forumet :smiley:

Ingen krangling. Kun storm i vannglass. Fjær og høns. :wink:
Gleder meg til info om obligatorisk modell dukker opp på forumet. :slight_smile:

Jeg har et spørsmål som jeg håper jeg klarer å formulere uten å spoile noen overraskelser for noen; må vi bruke de tilsendte delene, eller er det lov å bytte til tilsvarende deler, f.eks i andre farger?

Har sjekket postkassa, der var det bare sånn kjedelig brev om oppstart av strålebehandling fra St. Olavs :cry:

Men, altså, posten kan jo være ganske treig…

Selv fikk jeg en melding fra digipost om at det hadde kommet en pakke til meg. Kanskje sjekke? Lurer på om det er dette?

Jeg er etternøler. Skal melde meg på i dag tenker jeg. Kjenner også på mot/energi/økonomi/transport, men iom at jeg er med på middelalderutstillingen må jeg få det til på et vis. Og jeg er veldig nysgjerrig. Har aldri vært på en så stor utstilling, og kan vel ikke si at jeg kjenner noen i Brikkelauget. Sleng deg med, så blir vi flere etternølere. :slight_smile:

Edit: Ligger det noen eksempler her inne på tidligere obligatorisk modell jeg kan se på forresten?

Fant ikke fra 2017 i farten, men her er gaten fra 2016 (det bildet pluss seks til bakover/fremover avhengig av hvorvidt du er enig i Flickrs ulogiske tidslinjer eller ei).

Her er Obligatoriske modellene 2017
https://flic.kr/s/aHsktY7poF

Jeg syns da vi innkluderer nye medlemmer bra? Både i kommentarer i forum og på events. Ellers er det trist å høre at noen føler det sånn. Men det burde bli en egen tråd.

For å bli mer innkludert må man delta og snakke med folk, da kan ikke den obligatoriske modellen være avgjørende om man kommer eller ikke. Vi biter ikke! (sett bort ifra Harald da) :laughing:

Håper du kommer så vi kan hilse på face to face :smiley:

Jaaaaa, meld deg på - en gang må bli den første! :smiley:
Og du er ikke den enste som deltar for første gang!

Pst. Jeg tror vi har igjen klosser, så melder du deg på før klokka tre rekker jeg sende en konvolutt til deg med informasjon om obligatorisk modell :wink:

Helt sikkert noen som sitter på noen ekstra av klossene det er snakk om også, om det er noen etternølere som trenger kloss :slight_smile: (skal se hva eg greier å rote fram i rotekassene våre i helga)
Det er alltid plass til nye fjes, også de som ikke stiller ut så mye

Jeg fikk en mystisk konvolutt i postkassen i går, avsender en viss Harald. Det skramlet inne i den. Så da ante det meg hva dette var. Måtte sprette den opp før jeg gjorde noe annet.

[size=150]Glimrende[/size] oppgave :smiley: , gled dere dere som ikke har fått konvolutten enda!

Har nok av modelltog vogner i marklin ho skal prøve å “kopiere” en av de til lego !.
:smiley:

Kul utstilling :slight_smile:

Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hele konseptet. Er det bygget ferdig, også skal man forsøke å gjenskape det? Altså byggteknisk challenge?

Edit: tenkte feil på MrFutures post. Vi er i 2018… Heheh *facepalm på meg selv

Alle følger en mal hver år, så er det bare å bruke fantasien innenfor reglene.
På utstillingen settes alle på rad og rekke :wink:

Synes ideen var kjempekul! Digget å få konvolutt med disse tingene - en ny og artig utfordring!

Vi har en tråd om dette

viewtopic.php?f=1&t=5729

Og ellers…tommel opp for årets obligatoriske modell!