PKH 2018: Obligatorisk modell / mandatory model

Haha! Nå tenkte du at du endelig skulle få vite hva den obligatoriske modellen vi forventer at alle tar med til PKH, blir i år.

Det får du ikke… ennå :slight_smile: men om ikke så altfor lenge kommer det detaljert informasjon, og da går det an å stille spørsmål og få svar i denne tråden. Så det er bare å smøre seg med bittelitt mer tålmodighet… dere får alle sammen mer enn to måneder å bygge på, så det burde være nok - det er tross alt ikke noe modulhus vi ønsker oss. Hmmm… kanskje det kan være en idé til neste år? :stuck_out_tongue:


Haha! So you thought you’d finally find out what the mandatory model we expect everybody to bring to PKH, will be this year.

You won’t… yet :slight_smile: but in not too long we will give you all the details, and then you can ask questions and get answers in this thread. So please have just a little bit more patience… you will all have more than two months of building time at your disposal, and that should be enough - after all, we’re not asking for a modular building. Hmmm… maybe that’s an idea for next year? :stuck_out_tongue:

Begynner å få litt dårlig tid hvis man skal få mer en 2 måneder på modellen og avsløres i februar :smiley:

Well, ting tar innimellom mye mer tid enn planlagt :confused:
Informasjon om modellen kommer i løpet av denne uken.

harald-

Heier på dere, Harald. :smiley:

Yeah :smiley:

Er det noen maks høyde på modellen men tanke på hindringer og lignende?

Nei, det vil ikke være noen hindringer.

Skal toget/vognene kjøre?
(Glem det. Så nå at arket var dobbeltsidig :blush: )

Din luring Harald! Det var derfor det ikke kom noen info her.
Gleder meg til å begynne å bygge! :slight_smile:

Helt tydelig ett eller annet jeg ikke har fått med meg… Har det kommet noe info på årets modell?

Det kommer noe i posten, hvis du er påmeldt PKH.

Derfor jeg var litt vag i mitt spørsmål slik at flere skullle få overraskelsen på hva årets Model var.

Så vi som sitter litt på gjerdet om man skal bli med på PKH eller ikke skulle altså ikke få denne informasjonen…?
Akkurat, ja - ikke fullt så inkluderende, kanskje…? :unamused:

Tålmodighet :laughing: :laughing:

Nå vet ikke jeg hva Harald tenkte, men jeg tenkte slik at de som feks var på jobb osv. Kunne beholde overraskelsen til i ettermiddag.
Det er en konvolutt med nødvendige deler for modellen og mål beskrivelse for modellen.

Tusen takk for at du har forståelse for at vi prøver å planlegge dette arrangementet litt mer enn en måneds tid i forveien! Setter veldig pris på både det, og begeistringen for at vi prøver å være litt kreative og gjøre PKH litt morsommere for de som deltar :slight_smile:

:unamused: tilbake!

Ingen hindringer, som Harald sier, men det kan jo være greit å ha tyngdepunkt og veltefare i bakhodet :wink:

Ja det var det jeg tenkte på også. Det blir jo naturlig maks høyde via tygdepunktet, men største faren var hvis toget skulle suse igjennom en tunnel.
Noe som Harald avbekreftet.

Var med vilje litt vag i formuleringen slik at de som ikke hadde fått pakken og var på jobb fikk litt sspenning.

Yeah :smiley:

Sjekket postkassa i dag…?

Dette er informasjon som ingen andre hadde når de meldte seg på PKH heller :wink: Eller, er hva oblig-modellen blir avgjørende for om du melder deg på eller ei?
Når det er sagt, må det også være lov å gi en del informasjon og planlegge ting som kun de som har meldt seg på får vite om - det aller meste vi gjør, postes uansett på et åpent forum, så jeg føler vel egentlig vi er ganske inkluderende i måten vi arrangerer på.
Meld deg på, og du får all info du også :slight_smile:

Og ingen fare, når vi tror de fleste påmeldte har fått brev i posten, poster vi informasjon her inne også.

Korrekt, alle som er påmeldt skal få noe i postkassen om kort tid!
De fleste nordmenn har allerede fått og utlendingene sine gikk med posten i dag :slight_smile:
Det ble en liten glipp på 5-6 (av ca. 90 utsendelser), disse blir sendt i morgen.

Bra opplegg og morsom tvist i år!!

Beklager hvis jeg formulerte meg for krasst. Er nok bare jeg som er for utålmodig, og følger forumet for tett. Informasjon om obligatorisk modell dukker sikkert opp på forumet i løpet av noen dager. No worries. Morsom idé å sende ting i posten. Bevares.

Men…

Det er over en måned til påmeldingsfristen offisielt går ut, og det har vært oppe tidligere at Brikkelauget er litt “gruppete” og kan være litt vanskelig å komme inn i for “ferskinger”. Og da stusser jeg på valget å gjøre ting tilgjengelig kun for den gruppen som allerede har meldt seg på (som stort sett er “den harde kjerne”). Om enn bare noen dager tidligere. En beskjed om at påmeldte deltagere vil få informasjon om obligatorisk modell FØR forumet hadde kanskje vært greit? Nå ble det litt sånn hysj-hysj - og selv om det vel var ment som “ikke fortell de andre påmeldte noe ennå for ikke å ødelegge overraskelsen” oppfattet jeg det litt som “ikke fortell noe til de som ikke er påmeldt”. Skjønner? Men det pleier kanskje ikke å være så mange etternølere som melder seg på uansett, hva vet jeg…

Det som nesten fikk meg til å melde meg på i fjor var nettopp den obligatoriske modellen (jeg syns jeg hadde en knallidé - som jeg gjerne skulle vist fram). Men jeg hadde ikke helt mot og energi nok i fjor.

Nei, nå har jeg sikkert skrevet alt for mye om denne filledetaljen, så la meg avslutte med å takke (helt uironisk) alle som jobber med arrangementet for kjempeinnsatsen de legger inn. Tommel opp! Må alle som har meldt seg på få en fantastisk helg - og del gjerne opplevelsen med oss som ikke deltar (kanskje vi da blir enda mer fristet til å delta).
:slight_smile: