PKH 2018 - Kjøp, salg og byttemarked

Byttemarked
Det har de siste årene vært lite interesse for byttemarked under PKH, men vi ønsker fortsatt å gi muligheten for de som har noe å bytte bort eller selge - klosser, figurer eller brukte/nye sett. I løpet av fredagen kan du i LUG-loungen, som ikke er tilgjengelig for publikum, legge fram det du ønsker å bli kvitt, og skrive en lapp med et prisanslag og hvem du er, slik at de som er interessert kan ta kontakt med deg. Byttemarkedet er åpent fra fredag ettermiddag og frem til etter stengetid søndag - altså vil bordene bli stående hele helgen.

Bruk gjerne denne tråden for å fortelle hva du vurderer å ta med!

Salg i åpningstiden lørdag og søndag
Som tidligere ønsker vi salg i utstillingens åpningstid velkommen - både lørdag og søndag. Og både salg fra privatpersoner og kommersielle aktører er greit, men skal du ha butikk må det avklares med meg (L@go) på forhånd. Kravet vi stiller til de som ønsker å ha butikk er at de gir noe tilbake til arrangementet, for eksempel i form av rabatt til PKH-deltagerne.

Som tidligere er det rom for flere selgere, men PKH skal ikke være noen salgsmesse, så vi vil helst ikke ha for mange. Skulle det bli stor pågang vil jeg (L@go), på vegne av komitéen, derfor i samarbeid med styret i Brikkelauget avgjøre hvem som får selge. De som ønsker å selge (i åpningstiden søndag, dette gjelder ikke byttemarkedet) må melde dette innen 1. februar. Deretter oppdateres denne tråden med hvem som stiller med butikk.

Jeg kommer til å ta med meg brukte sett.
Oppdaterer denne posten når jeg har fått oversikt over hvilken sett jeg tar med.

Sånn som det ser ut pr. nå, så vil det bli noen uåpna sett og CMF pluss endel minifigurer. Ser ikke ut som jeg rekker å få komplettert noe særlig av brukte SW sett som jeg skulle kvitte meg med.

Flott! Hvis jeg får pakket ut av flytteeskene innen den tid, er det ikke umulig at jeg også gjør det, i alle fall hvis det er interesse for dem. Jeg har en god del forskjellig liggende som jeg egentlig vil bli kvitt.

Jeg kommer mest sannsynlig til å ha med mest SW, da jeg ikke samler på den sjangeren. Og noe CMF.

Det er sikkert en del av oss som har uåpnede sett (type ute av produksjon) som vi har kjøpt inn tidligere, men som vi likevel ikke fikk bruk for. Jeg kunne gjerne tenke meg å selge noen, men jeg har ikke nok til at det forsvarer å “åpne butikk” under PKH.

Hva om vi organiserte en fellesbutikk, der hver enkelt kan ta med x antall uåpnede sett (som ikke er i salg hos LEGO lenger)?
Man kan sette prisen selv, og hvis det blir solgt går 10 % av bruttoinntekten til Brikkelauget.
Så får de som ev. er med på dette bemanne butikken etter tur…

Kristian

Hei igjen - minner om dette! Rosterus har varslet at han tar med seg en del ting, så det hadde vært moro om flere gjorde det samme. Vi er litt nøye med at vi ikke ønsker at PKH skal bli en salgsmesse, så noen særlig flere selgere ute i publikumsområdet enn vi har i år (fire) tror jeg ikke vi kommer til å ha, men jeg tror det er et potensial i et bruktmarked (men også med uåpnede sett) internt som vi ikke har fått utnyttet ennå. Så ta med det dere ønsker å bli kvitt (vi har alle noe liggende…) - så får det kanskje et nytt hjem før du aner det, og du får enten a) penger til å kjøpe det settet du egentlig hadde lyst på, eller b) et annet sett med deg hjem som du egentlig ikke visste du trengte… :slight_smile:

Jeg har tenkt å ta med et par uåpnede sett som jeg mistenker aldri vil bli bygget (av meg).

Jeg tar med en del minifigs, både CMF og annet for salg internt. Oppdaterer når jeg har oversikt. Har også en ferdig bygget komplett Fallingwater uten eske og manual til salgs hvis noen har interesse av det. PM meg ved interesse ellers blir den hjemme. :slight_smile:

Glemte jo å skrive opp hva jeg skulle ta med:

  • Winter Village Market
  • Ferrari F-40

Begge er MISB.

Dersom noen skulle være veldig interessert (les: villig til å betale en god pris) har jeg også en MISB Uruk-Hai Army som vurderes solgt/byttet.

Sikle, sikle, sikle @ Winter Village Market.

Jeg tar med noen CMF, komplett serie 1 og 2. Hvis det er spesifikke figurer dere ønsker fra andre serier så kan jeg se hva jeg har og ta med på forespørsel.

Siden jeg reiser med fly tar jeg ikke med alt overskudd jeg har :astonished:

Kan også ta med sett i serien POC på forespørsel. De er pent brukt og vært bygget kun en gang.
4181 Isla de la Muerta
4184 The Black Pearl
4192 Captain`s cabin

Har også et pent brukt 6243 Brickbeards bounty til salgs.

Det bør nevnes her at u.t. i min planlagte butikk på PKH har med en del godbiter, dvs. sett som er ute av produksjon, samt gamle sett som er bygget, men fortsatt hele inkl. esker (for det meste)
CMF fra en god del serier
Div løsklosser

Tar med et “test print” hode og jeg har kanskje en ekstra treleke om noen er spesielt interessert. :slight_smile:
Jeg kommer ikke til å ha med noen store sett, bare små deler og kanskje noen figurer.