PKH 2014: "i siste liten"-tråd

Hei!

Dere har sikkert vært borti det selv før: Dere holder på å bygge noe ferdig til et eller annet arrangement, og det nærmer seg avreise*. Og plutselig merker dere at dere mangler en del eller to. Det er for seint å bestille på BrickLink.

Derfor denne tråden - hvis noen er i denne situasjonen, så går det an å høre med andre om de har noen til overs av den delen du trenger. Jeg spurte etter en Bionicle-tann her om dagen - jeg vil fortsatt gjerne ha den, hvis noen har (betaler gjerne et par kroner, det er langt over markedspris), men jeg oppdaget plutselig at jeg hadde en på min 41999. Den skal definitivt ikke ende opp som delebil, men jeg kan låne derfra i noen dager… :slight_smile:

Men jeg har et annet behov. Trenger noen svarte “battle droid”-armer. 3-4 stykker. Har du noen du kan klare deg uten?

*Jeg er klar over at det fortsatt er over ei uke til PKH, men av forskjellige grunner reiser jeg hjemmefra i morgen og kommer ikke hjemom igjen før etter at jeg har vært i Trondheim…

Jeg har noen av de Battle Droid armene i sort som jeg kan være for uten :slight_smile:

Hurra! Tar du med 3-4 stk?

Det kan jeg.
Ett lite overskudd siden jeg bygde GG via Bricklink. Tror jeg først kjøpte feil type. Denne er flat Likt i begge ender.

Ah - men det må være disse og ikke disse:slight_smile:

Da er det rett. Var den fellen jeg gikk i da jeg bestilte til GG. Var ikke da klar over at det fantes i en “vrid” variant også.
De ligger klar i samlingen til det som skal med.

Nydelig!

Du skulle vel ikke tilfeldig ha en [part]87994[/part] i grå og en [part]4495[/part] i blå, Eventuelt grå. Helst det første.
Kan jo eventuelt ta det som bytte.

Jeg kan hjelpe deg med flagget, men ikke 3L bar - med mindre du kan bruke flex tube i lengde 3 i stedet. Har flere ferdig oppklippet i den lengden.

Ellers oppdaget jeg nettopp, i en skuff jeg hadde glemt, flere av de robot-armene jeg trenger. Det betyr at du ikke trenger å ta med, og at jeg har enda mindre oversikt over mine egne løse deler enn jeg fryktet. Og det trodde jeg ikke var mulig.

Jeg kan ta det flagget. Er litt i tvil om flexi tube fungerer bra som kort flaggstang den skal også sitte i en Clip på høykant.
Har funnet en alternativ til stangen. En opp ned standard antenne.

Noe annet jeg kan se om jeg har som vi kan bytte i?
Jeg har sjekket etter den tanna du spurte etter men har den ikke.

Gammel eller ny grå?

Månebilen er vel gammel grå men har litt ny grå også. Så det er vel det samme.
Trodde først at “flaggstangen” var høyere med antenne løsningen men testet med en sort bar og fant ut at det ble det samme. Så faktisk bedre ut med en bar.

Det flagget skal du få helt gratis av meg, så gavmild er jeg :slight_smile:

Luza: Jeg tror ikke Bar 3L finnes i gammel grå - den delen er da altfor ny til det?

På BL står det at den kom i 2010. :wink:

Takk for det.
Jeg forbinder 3L Bar med da Star Wars kom og Light saber. Uten at jeg kjøpte så mye Star Wars Lego. Har blitt ett og annet i senere tid.

Light sabers bruker 4L Bar, 3L Bar dukket først opp med CMF-serie 1 i 2010.

Her har nok jeg tatt navnet for det andre har skrevet. Sjekket med settet jeg kjøpte de inn til (GG som jeg Bricklinket.) og det er 4L bar grå jeg er etter.
Så det var rett med Star Wars :wink:

Hei

er det mulighet for å selge noen lego sett på PKH, ca 30-40 sett. er det flere som har utsalg?

mvh

tomas

Grå 4L tror jeg jeg har. Pakker til PKH i kveld, tar med hvis jeg finner :slight_smile:

Takker for det også. Men tror også Luza også har nevnt denne hvis det er 4L han har også ?