pixmania

Noen med erfaring med bestilling fra pixmania, kommer det toll osv…eller er prisen som den står?

mvh
tomas

Pixmania har inkludert norsk moms og man kan bestille så mye man vil uten at man får tollkrav osv. Så lenge du er inne på den norske delen av Pixmania er den oppgitte prisen den samme som du skal betale + porto. Helt ok portokostnader. Har bestilt der et par ganger og alltid fornøyd :slight_smile:

takk for svar.

Jeg prøvde en gang i vår, og toll osv gikk bra, men det tok veldig lang tid, det tok til og med tok flere dager før pakka ble sendt, så jeg handler andre steder nå.

Men mulig de er blitt bedre siden den gang!

hvor handler du nå?

Har blitt litt lite LEGO i det siste men har hatt god erfaring med brapris.no og lego.com. Måtte betale dobbel moms for å få ut pakke fra LEGO.com i sommer, men de ordna fort opp sånn at jeg fikk igjen utlegget i ettertid.

Har handlet der en gang, ingen problemer bortsett fra at de sendte settene i gigasvære pappesker.
Ekstra bra tilbud akkurat da, så prisen ble veldig pen. Mulig det tok litt tid, men det gjør ikke meg noe når jeg kan spare $$$. Har samme hva stort etterslep på byggingen, alltid et sett jeg kan åpne i mellomtiden!

Torsdag 20. sept. bestilte jeg 1 stk Tower Bridge til ca 1500 kr, 1 stk Fire Brigade til 1200 kr og 5 stk 48x48 plater. Mottok dem i dag! 126 kr i frakt (fra Frankrike), nesten det samme som det koster å sende et brev innenlands i Norge.

Og som Guroo har skrevet, hver av de tre “bulkene” har blitt pakket og levert i hver sin GIGANTISKE pappeske. Hallo? Alt hadde fått plass i èn av de eskene!! Hadde de vært myke nok hadde jeg sikkert klart å få plass til alle mine 4 barn oppi en slik eske…

Var en del på Postkontoret som gjorde store øyne og det var så vidt jeg fikk plass til alle eskene i min Qasqai+2… Jaja, det er jo ikke noe å klage over men det er litt misbruk av volum og plass i transportmiddelet.

Har jeg skrevet det? Tror du forveksler meg med en annen, jeg har ikke skrevet noe om bulking, verken Lugbulk eller pixmania, aner ikke noe om bulking.

EDIT: Ser du rettet det opp, bra, liker ikke å bli beskyldt for alt mulig rart…

Det stemmer, jeg forvekslet deg med en annen (Guroo). Beklager det. “Beskyldt” var vel dog kanskje å ta noe hardt i. :wink:

Mulig det, men har blitt feilaktig beskyldt for mye rart før og blir det kanskje senere også…best å være på vakt sånn for sikkerhets skyld. :wink:

Har og erfaring med “gigantiske” pappesker fra Pixmania. Bestilte disse i vår:


Alle hadde sin egen gigantiske eske. Måtte kjøre to runder med bilen, men heldigvis var vi to om det. Mange rare/spørrende blikk den dagen.

Men da fikk du jo ganske mange fine sett med deg per gang…de av oss som ikke kjører bil eller har egen bil hadde kanskje måttet svippe innom postkontoret åtte ganger, det hadde sikkert ført til en kjendisstatus på postkontoret.

For de som bestiller såpass mye og ikke har bil kan hjem på døren levering være en løsning :slight_smile:

Joda, men jeg er hjemme mer eller mindre 24/7, tar vel ikke skade av en liten tur til min lokale post-i-butikk for å hente en postpakke? Og jeg bestiller vel heller ikke åtte sett samtidig når jeg tenker meg om.

Bestilte et sett for rundt 2-3 uker siden, og fikk først i dag bekreftelse på at den var sendt, selv om det stod at den var på lager.
Fine priser, og hvis du ikke MÅ ha varene med en gang, så er Pixmania et bra sted å bestille fra.

Sjekket nettsiden deres nå, fine priser og vareutvalg (bortsett fra at de skiller mellom JENTEleker og GUTTEleker i lekeavdelingen, fy f…, noen lærer aldri), kan jo være aktuelt å bestille herfra i fremtiden.

Regner med at mine fire modulhus kommer snart i fire ulike gigaesker, i alle fall hvis jeg skal tro dere rett. Håper ikke naboene reagerer når de kommer på døra mi… :blush:

Når jeg fikk mine fire fra Pixmania så var det ganske normal størrelse på eskene. Måtte hente dem på posten når jeg bestilte med vanlig levering. Mange timer med byggemoro i de boksene. :slight_smile:

Da så, de har kanskje skjerpet seg med hensyn til innpakking. Mine kommer på døra hjemme.

Oppdatering: Kjøpt og betalt søndag, sendt fra lager onsdag og mottatt fredag! Da mangler jeg “bare” fire modulhus.