Pixmania og Bring pakkesporing

Hepps, jeg bestilte tre esker Lego fra Pixmania mandag ettermiddag.
Brings sporing viser at de to første fikk status ‘EDI created’ 18.54
onsdag, mens den siste fikk samme status torsdag 15.10.
I følge en link nederst i hjørnet på pakkesporingen ‘Tracking events’
skulle neste steg være ‘Posting/Collection’, og det burde dem vel ha snart?
Neste etter dette skal være ‘Arrived at outbound gateway’.

Hvordan ser det ut hos andre som har bestillt der og eventuellt mottatt?

Poster her for ikke å fylle den andre tråden med litt OT.

Så det var den internationale.
Pakkene blir sendt som bulksplit så det er ikke sikkert du vil se noe sporing av din pakke før den er splittet i norge.

men husk at det er jul og alle landene som pixmania selger hos har dette tilbudet. så ikke forvent etter 4-5 dager :wink:
venter selv på 2 forsendelser fra mandagen.
og noen er så heldige at de har fått dem. =)

Takker. Jeg vet vet at juleshoppingen er i gang.

Men jeg hadde jo antatt at sporingen ville si at den er hentet likevel (?)
Det er vel det som er essensen i det jeg lurer på.

Er spennt på hva morgendage bringer. Pixmania er ungdomskilden :wink:

Disse pakkene blir mest sansynlig først sendt til et sted/tollager i Norge og resendt til deg derfra (slik at firmaet toller det inn i Norge og betaler norsk mva). Derfor anbefaler jeg deg å ikke legge stor vekt på denne sporingen. De er som regel litt “ville”, da de blir først sendt til Norge og så resendt…ofte funker ikke sporingen før de blir sendt fra tollagret i Norge og da ser du ikke noe aktivitet nesten før du mottar pakken. Har opplevd det flere ganger hvis jeg har bestilt fra Lego S@H. Jeg bestilte forrige lørdag fra Pixmania og fikk de i går, altså en uke (sjekket sporingen etter en del dager husker jeg uten at det var noe reaksjon der.

Ok, takker. Får smøre meg med den berømte tålmodigheten da :wink:
Det er jo som lille julaften hver dag …

Får svare meg selv her.

De ble registrert i Oslo tirsdag morgen og var på min lokale Kiwi sent på ettermiddagen.

7937, 38 og 39 til snaue 2000, veiledenede ca 3300 (!)

O pakkeoppglede :wink:

Ser på siden der nå. Svinger prisene der ? Nå er jo Tower Brigde billigere en branstasjonen. Mange som går opp og ned i pris noen som vet hva dette skyldes? 10197 Prestige koster nå 1465,- var den billigere før? 10217 Diagon Alley koster jo nå 1205,- sett den til 150 kr mindre.

Tror søndagstilbud i morra på ekstra leker er Ninjago 2506 Skull Truk pris vet jeg ikke men pleir være super deal på søndager.

Prisene varierer nok litt. Tror Tower Bridge holder seg bra, men fire brigade var plutselig dyrere nå. Håper Grand Emporium og Pet Shop dukker opp der!

Mitt førsteinntrykk av Pixmania er særdeles dårlig. Bestilte Tower Bridge 29.11.11. Fikk som tidligere nevnt ikke andre alternativer ifht betaling enn å foreta en bankoverføring(!), det tok en del dager før de manuelt fikk den registrert. Først 05.12.11 ble bestillingen ekspedert og jeg fikk trackingnr. Siden den daten har status vært “Forhåndsmeldt”. Esken er med andre ord ikke engang SENDT fra Pixmania.

Sendte kundesenteret en mail i dag, blir spennende å se hva de svarer.

Pakkene er på vei til Norge. Noe går fort anndre går raskt.
Og i denne tiden går ting tregere.
Jeg har selv 3 pakker på 3 forskjellige paller fra Pixmania jeg venter på.

Fungerte ikke

Så da får jeg vente.

Da kom pakka mi fra 3.12 så da er det nok ikke lenge før de to siste kommer =)

Og da var alle pakkene mine kommet inn i Norge :smiley:

Samme her. Registrert i Oslo og videresendt i dag kl 14.23. Uansett altfor tregt. De har heller ikke svart på min mail(klage) innen 24 t.

Bestillte min andre dose fra Pixmania 2/12, og 3/12 har det meste (noe i rest) fått status EDI created.
I følge kundeservice på telefon er dette i praksis det samme som sendt.
Pakkesporingen til Bring, eller PNL som de samarbeider med setter ikke status sendt.
Det ble sendt 3 kolli 3/12, hvorav 1 kom fram torsdag i forrige uke, mens de to andre ikke hadde ankommet
Oslo. Sendte Bring en mail på søndag og fikk svar mandag at jeg måtte kontakte Pixmania.
Ringte Pix kundeservice og forklarte og de var enige at det hadde tatt for lang tid så de åpnet en case
med Bring i går.
I dag viser sporingen at de savnede er ankommet Oslo, så da får jeg dem vel i morgen…

Her ser det for meg ut som det er Bring/PNL som roter og er lite oversiktlige.

Må skryte av Pixmania kundeservice. Har sendt en epost som ble relativt raskt besvart, samt ringt dem
ved 3-4 anledninger og de har alltid svart innen 1 minutt på tlf.

Så alt i alt er jeg fornøyd med Pixmania i grunnen, litt venting kan jeg tåle med de prisene.

Nå blir det en shitload med Lego her :smiley:

Edit: jammen har de ikke sendt resten også som var utsolgt :laughing:

Hallo? Noen som har hørt om de ekstra ti tusnene av pakkene som flyter gjennom post-systemet i desember?

Jeg er ekstremt glad for at jeg sluttet å jobbe i Posten bare pga de pakkene.
Detta er den værste måneden.
Pallene med pakkene våre kan ha stått på innkomsthallen en hel uke bare for å vente på innregistrering.

Bare tenk på tyskerne som må gjennom dette hver dag.
Det går fortere å sende samme brev med samme innhold til New Zealand og Hong Kong som det gjør å sende til Tyskland.

Jepp, fullt klar over det. Og desto viktigere blir det å renvaske Pixmania, det er jo ikke deres skyld at posten har mye å gjøre.
Eller jo egentlig bidrar de siden de selger så billig. :smiley:

Men, jeg synes Bring/PNL kunne blitt bedre på sporingen. Hadde jo vært greit å vite at pallen sto i kø for registrering.

Edit: Fant denne:
bring.no/bring-parcels/nyhet … ingssystem

“mer detaljer i sporingen” my a$$, gadd vite hvordan det var før …

Da må verden droppe vanlig strekkoder. løsningen med RFID hjelper stort med scanning og registreing.
sette opp lesere ved inngangene som pakkene kommer igjennom (slik som det er ved inngang og utgang til butikker for tyveri) og vips så blir pakkene registrert og slipper å stå i kø =)

UPS har en fantastisk løsning på sin flyplass i USA =)

RFID er en fin ting, men det hadde holdt om de assossierte pakken med pallen/buret de transporteres i.
Så kan man følge det. Objektorientering i praksis :slight_smile:

Fikk de siste tingene i går. Sjekket Brings sporing kl 20.50 og da var ikke pakkene ankommet postkontor.
Sjekket igjen ca 1 time senere og da var de jaggu ankommet 19.16 gitt. Hurra for systemet.
Det eneste jeg kan tenke meg er årsaken at det er posten som har overtatt sporingen og er treig med
å oppdatere Brings systemer. Neste gang skal jeg sjekke begge.

Det er ikke alle postkontorer som har fått de trådløse scannerne som gjør live-oppdatering.
Så det dem har på ditt postkontor er en scanner hvor dem scanner inn alt og tømmer til slutt.

Hos meg har dem live så jeg satt i bilen på vei opp til postkonteret etter jobben og så en og en pakke komme inn =)
Men han Morty måtte vente helt til i dag fordi posten i Kongsberg bare får pakker en gang om dagen =p