Piratkopier - pføy, bort med dem!

Jeg har flere ganger rapportert selgere på Finn.no som selger piratkopier av minifigurer.

I dag så jeg tilfeldigvis en annonse på QXL også. Jeg har ikke bruker der, og har ikke lyst til å opprette bare for å varsle om annonsen. Så om noen er registrert der og vil være Legopoliti sammen med meg, så rapporter denne: qxl.no/pris/leker/lego/5-fig … 807935438/

For noe herk av noen figurer…

Selger gjør det klart at det ikke er Lego i beskrivelsen.

Problemet er at det er kopier av eksisterende LEGO minifigurer.

Nettopp.
Det er selvfølgelig fånyttes å skulle rydde på Internett, men jeg kan feie litt for vår egen lille dør, tenker jeg, da.

Point taken :sunglasses:


Venstre bilde med gul ramme: Kopi
Høyre bilde: LEGO Venom, black spider


Forskjellen på disse to når du har åpnet de ut av eskene sine, er at den falske har bua føtter slik som du kan se på føttene til den venstre Ironman figuren under.

m.finn.no/bap/forsale/ad.html?fi … rough=true

Et par annonser til dukka opp på finn nå nettopp… Det er god grunn til å være veldig kritisk når man kjøper minifigurer fremover. Han her opplyser om at det ikke er lego, det blir antakelig ikke gjort om disse kjøpes for å selge videre, for eksempel.

Rapporter gjerne, piratkopier er forbudt å selge på finn.

Fant en god kopi av Indiana Jones.
Hvilken er falsk :wink:

Vanskelig å se uten å ha figuren i hånda.
Kan jo være misprint.

Det -er- en god kopi. Den til høyre er falsk.

Meget god kopi ja, nesten litt skummelt… må virkelig være på vakt fremover. :cry:


Man kom vel fram til at det antakelig bare var en fra sett og en fra magnetsett når det gjaldt Indiana: bricksetforum.com/discussion … eal-iaj001

Simpsonsfigurene er heldigvis helt åpenbart fake når man åpner pakka. Men jeg ser mange kopier av verdifulle figurer på ebay, f.eks. Bumblebee girl, som er iferd med å bli verdt ganske så mye. Så ja, det gjelder virkelig å være kritisk fremover. :frowning:

Jeg har et forslag. Skriv brev til LEGO at det spre seg piratkopier av minifigurer. Jeg
har adressen det er LEGO SYSTEM AS Aastvej 1 DK 7190 Billund Danmark. Send
bilder av minifigurene.

Hva er årsaken til det?

Det er vel tilbud og etterspørsel det da? Den er jo übersøt og var bare 2/60.

De andre dyrefigurene er også på vei oppover, men denne er i tet, ser det ut til.

Og alt som er produsert fra LEGO har LEGO-tekst et eller annet sted på seg :wink:

Stemmer ikke, så det også er nevnt :wink:

Alle disse brikke-kopiene, da? Er det bare jeg som synes det blir så feil når folk selger de som “lego” på finn? Om det er for å villede eller om de bare ikke bryr seg veit jeg ikke, men “lego” er ikke synonymt med byggeklosser, og ikke alle er klar over forskjellene, hverken i kvalitet eller pris.

Jeg solgte noen samle figurer nettopp og det var dyre figurene som gikk. Kanin og Øgle figur.

Lego holder vel på å ende opp slik som Walkman var i sin tid. Det var kun Sony som kunne kalle sin lomme kassett spiller for Walkman men det ble synonymt med all varianter av disse med tiden.

Men for min del er bare Lego som er Lego.

Ett annet eksempel på at man kaller ting det ikke er, selv om det er originale klosser er Monorail. Her har jeg sett flere eksempler på at man kaller disse første togskinnene til Lego hvor man måtte bygge sporet med 2 skinner og 2 stk 2x8 hvite plater for Monorail også. Fordi det er løse skinner. Virker jo litt feil.