Piratkopier med "LEGO" på studsene???

Kom over denne annonsen på finn:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148922094
og kunne ikke finne ut hvilket sett det var.
Ikke så rart, da det jo ikke er LEGO, men “byggeklosser”… :wink:

Men det som bekymrer meg er at det klart og tydelig står “LEGO” på mange av studsene! :open_mouth:
Når piratkopier kommer i DEN varianten blir de jo vanskeligere å luke ut…
Noen som har vært borte i slikt tidligere?

Byggeveiledningene er i alle fall lette å skille fra LEGOs.

Det står jo ikke på alle studsene, så det kan jo være selger har blandet med ekte Lego selv?

Det kan være at noen har laget en brukerveiledning og solgt denne på print sammen med vanlig LEGO-klosser.

Da hara oppdatert annonsen med forsiden og det var ikke en moc som har blitt seriprodusert.

Hei,

it is a set from the brand “winner”

https://www.yourwobb.com/collections/jurassic-series/products/winner-jurassic-world-series-8053-dinosaur-tribe

But I think, the bricks with “Lego” written on top have just been mixed with up with the clone-brands ones.

Jeg kan bekrefte at dette settet ikke inneholder noen brikker med ‘LEGO’ påtrykket.

Iallefall ikke den versjonen jeg kjøpte: Det er fint mulig at det finnes piratversjonen av dette settet også… og mulig at selger hadde blandet Lego inn i dette.

— Sigurd

LEGO har i hvertfall ikke laget en piratkopi av dette settet i hvertfall :slight_smile:

Hvordan er kvaliteten på clutchen med disse brikkene?

Jeg opplevde kvaliteten som utmerket.
Gode farger.
Veldig god gripeevne.
Manualen var grei å følge (innemellom litt vanskelig å tolke farger, men jeg er usikker på om Lego er bedre der)
Brikkene ligger underdelt i småposer. Lignende Lego, men Lego har nummerert sine med tall. På dette settet må man lete litt mer. Det meste ligger sortert etter størrelse. Det meste var greit å finne, bare litt mer leting enn med Lego.

Det fulgte med to ark med klistremerker med identisk motiv. Den ene var flott, den andre var trykket helt gæli. Men siden det vasr dobbelt opp så gikk det greit.

Trykket på minifigurene er nydelig.
Armene er stive og detter ikke av.
Buksene er enten omtrent like stive som Lego eller noe løsere (av fem figurer varierte fasthetene i hoftene fra Lego-nivå til noe løsere enn Lego men ikke ille)

Dene ene figuren har hår som ikke passer helt. Det er litt for langt og festes ikke perfekt til hodet.

Alt i alt: Jeg er veldig fornøyd, i alle fall i forhold til prisen.