Passenger train 60051 --> T-bane

Leker med tanken om å modifisere 2 eksemplarer av det siste passasjertoget fra Lego til en subway… Noen som har noen tanker om det?

[setimg]60051[/setimg]

Siden vi i Bergen ikke har noe T-bane har jeg liten kjennskap til slikt. Men tenkte å sette sammen slik at det blir to midtvogner og på hver endevogn (4 vogner totalt) fjernes de originale frontene som da bygges om med brikker til loddrette former som på en T-bane.

Kan det fungere? Settet er et greit utgangspunkt? Over halvparten av linjen min er “under bakken”. Syn, tips og ideer mottas med takk.

Du liker en utfordring, ja!

Fra dette:
[setimg]60051[/setimg]

Til dette:

(Bare måtte)

Min type humor!!

:smiley:

Har du sett denne setupen? Han har flere videoer, og det minner kanskje litt om byen din

youtube.com/watch?v=Noi9sJfFLxw

Det kuleste er jo selvsagt mindstorms-styrte dører som åpner seg, men det kan være inspirasjon til vognoppsettet der tenkte jeg. Jeg syns det bør være dører, og at vinduene burde være større enn 2x2 som det er i 60051 - kanskje 4x4 for å få den rette metro-looken. Men du kommer jo veldig langt med det som er i settet. Fikk du handla på obs da det var på salg? mange? :stuck_out_tongue:

edit: bedre bilder her: eurobricks.com/forum/index.p … opic=80091

Takk for svar og link @iconq. Har sett den før og det veldig stilig :slight_smile:

Har kjøpt 2 stk #60051 på Coop Obs til 699 kr pr stk, grei pris det. Planen er to midtvogner og som sagt t-banefisere endevognene. Sette inn dører og en haug med seter. Perrongen skal utvides og få kombinert buss"terminal" samt overgang over veien til den hevede hovedgaten.
Med de 2x2 panelene synes jeg vognsettet får et mer moderne og futurisk utseende. Jeg får vurdere 4x4 på sikt…

Hvis noen lurer kan utgangspunktet sees på www.instagram.com/chilis_no

Den instagram-kontoen anbefales på det groveste, for øvrig!

Kan hende du kan få front-midt-bakx2, slik tbanen kjøres i oslo, ved å bygge om front og bak på togene. De fleste linjer i Oslo kjører med to sett i rushen, og de har tre vogner hver. Bytt ut den store delen med litt ekstra brikker. Da får du brukt baser og hjul fra begge sett :slight_smile:

Her er et bilde av settet jeg snakker om: [attachment=0]YZNt-ybN23PJetsMNzXvIgq1bjGECx9uk3tTzZUbIUUQ.jpg[/attachment]

http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=3&t=3396
TOG FREAK har allerede laget 2 nydelige modeller av MX3000

Nå har jeg modifisert 2 stk 60051 til 4 t-bane vogner, er fornøyd med resultatet men tenker jeg må bygge 1 brick høyere og få inn dører! Hva er vel en t-bane uten dører?!

Har også kjøpt en til #60050 for at stasjonen skal kunne dekke alle 4 vognene.

instagram.com/p/yzFdkFGefJ/?modal=true

Jøss, det ble veldig kult!! Hvor mange vogner ble det totalt? PF med boks inni?

Takk, takk! :slight_smile: 4 vogner slik det er i dag, men mulighet for totalt 6 men da blir det for langt igjen for den nylig utvidede stasjonen.

Ser veldig bra ut, :mrgreen: