Parisian Restaurant - 10243 - på vei ut?

[set]10243[/set]

[setimg]10243[/setimg]

Denne er ikke søkbar på prisjakt, og fins i veldig få nettbutikker nå. Er en modular fra 2014, og rett før jul (altså, ultimo 2014) fikk man jo kjøpt modulars helt tilbake fra 2010 (grand emporium altså) i butikker. What gives?

Er denne for lite populær, eller er driver de og øker rotasjonen på disse setta?

Den er jo enda til salgs på s@h, men den eneste nettbutikken som selger dette settet i norge er en som legger på 100 kr på s@h sine priser (noe jeg finner litt lumpent, men vet at det kanskje er veldig liten turnover på slike sett for nettbutikkene).

Tviler på at den er på vei ut så tidlig, men var det ikke noe prat om at Lego var blitt litt “kjipere” med tanke på rene nettbutikker og tilgang til exclusives?

Selv kjøper jeg det meste av exclusives fra S@H når de har promoer jeg synes er ok.

Jeg sitter ikke akkurat på salgstall, men det er jo et av de modulhusene som er blitt best tatt i mot så virker jo rart om salget har vært så dårlig i forhold til de andre at den skal ut så tidlig. Ville anta at Pet Shop eller Palace blir nestemann i løpet av året. Men man vet aldri…

Jeg så at en del nettbutikker ble overrasket av LEGOs faste, årlige “Nå rekker vi ikke lengre å levere før jul”-ordrestopp, så det er vel mulig at settene dukker opp igjen om ikke så veldig lenge.

(En del: En av to, sample size to.)

Japp, omtrent like grundig som jeg lette gjennom. men det som uroet meg var at settet ikke stod som utsolgt, men faktisk var fjernet fra sortimentet totalt. sjekket BR og tru.

Har de hatt den på BR og TrU, da?

Mener jeg så den på BR før jul ja.

TrU får restauranten inn igjen i slutten av måneden, Briobutikkene på Bekkestua, Kolbotn og Lørenskog hadde den inne da jeg sjekket for et par dager siden. Tipper flere får denne inn igjen snart.
Forøvrig kommer vel Detectives Office i mars.

Har lest følgende tidligere i tråden Nyheter, priser og oppdateringer fra Lekestallen.no:

  • Så det er nok ikke for å være “lumpne” at nettbutikkene har stivere priser på settene, men grunnen er at de har økte kostnader inn slik at de ikke klarer å konkurrere på lik linje med LEGOs nettbutikk lenger…

Men, ref viewtopic.php?f=4&t=3932 hvor ett sett med veiledende pris 139,- skal koste 299,- er vel ikke akkurat en økning på 10-14% (og - dette er ikke et spesiellt sett.) Joda, det er utgått - men det er jo over en dobling i pris i en nettbutikk?

-Morten

Det er vel en annen diskusjon (samt at veil på den er 199, ikke 139 lego s@h hadde denne på salg mot slutten) som handler om at den er utgått og hard to get. Skulle egentlig ønske at flere sett var hard to want i stedet :stuck_out_tongue:

Jeg husket posten til Dragev, og det var egentlig det jeg mente å henvise til i leddsetningen min. Selv om jeg skjønner at det ikke kom klart frem.