Palace Cinema MOC

Kjøpte et ekstra Palace Cinema på Black Friday som jeg lagde min egen MOC av. Synes den passer passer fint inntil originalen. Jeg mangler fortsatt noen brikker før den er ferdig.

Veldig stilig! Syns ikke kinoen gjør seg så bra som hjørnebygning, men din MOC løser det utmerket :slight_smile: Spent på hva du har gjort på innsiden!

Har lyst til å gjøre noe lignende selv. Vil da prøve å bygge de helt sammen til ett bygg på 32x64. Har dessverre ikke to komplette kinoer, så kan være jeg må nøye meg med 32x48.
Må da gjøre det unevnelige (for noen) å modifisere originalbygget. Vi får se :slight_smile:

Stilig. Har to stk Palace Cinema selv, men kun bygd opp den ene. Har også planer om å kombinere de to på en eller annen måte. Enten speilvende den ene eller gjøre noe lignende hva du har gjort her. Har du noen bilder av innsiden?

Er ikke ferdig innvendig enda og legger ut flere foto etter hvert. Det er foreløpig ett rom nede med en lang trapp fra midten mot bakvegg og opp i venstre hjørne sett forfra. I 2 etg blir det en stor kinosal med lerret på veggen mot original settet. Har ikke bestemt meg om jeg skal lage trapp opp til taket da det skal stå inntil originalen som har takluke.

Oh! Flere som har gjort som meg :slight_smile:

Jeg laget først en speilvendt versjon slik at jeg hadde ett venstre og ett høyre hjørne.
Deretter fjernet jeg veggene mellom disse to slik at jeg fikk en kjempestor sal oppe i 2.etg. Deretter fjernet jeg trappen som gikk opp på den til høyre (den speilvendte).
Veggen nede i 1. ble også fjernet og modifiserte salgsdiskene litt slik at det ble litt mer naturlig i og med at det ble mer plass når den ene trappen var blitt borte.
Neste steg var å legge inn lys i både 1. og 2.etg.
flickr.com/photos/f0nix/alb … 7831463510

Siste modifikasjonen jeg har gjort er med ett tredje sett som jeg laget en rett utgave av. Men den er ikke knytet sammen med de andre på noen vis (enda). Har heller ingen inngang i fronten slik som du hadde laget, så det er egentlig ingen andre måter å komme seg inn i dette nye bygget enn å ta trappa opp i det første bygget helt til taket, gå på taket over til dette nye bygget og så gå ned trappa fra taket :slight_smile:
Har ikke hørt noen minifigurer som har klaget enda, så da er det mulig at det bare blir slik til noen klager, hehe

Det siste bygget ble egentlig bare kjapt slengt isammen fordi jeg manglet ett rett bygg i bylayouten nå på siste Build The Change her i Tromsø :wink:
Så det var morsomt å se noen andre som har gjort den jobben mye bedre enn meg!

Men denne modifikasjonen gjorde at nå har jeg planer om mange andre modifikasjoner på andre bygg.
Blant annet tenker jeg å utvide Detective Office i bredden til det dobbelte.

Neste er Hartlake Grand Hotel som jeg nå har to av for å dekke til baksiden og gjøre om hele hotellet til ett modulærbygg :slight_smile:

Da har jeg gjort ferdig min PC, og må si meg ganske fornøyd med min første mod.
Klarte ikke å lage en full 32x64-bygning, for min ene PC hadde mange manglende og ødelagte deler. (Ble ødelagt av DHL under frakt, men fikk tilsendt en helt ny fra Lego uten problemer. )

Ser bra ut , men tror du bør ta en titt på bildene. Det ene ligger på siden mens det andre er opp ned :slight_smile:.
Mener å ha sett at dette kan skje med bilder fra nettbrett.

Hmm, de er riktig vei her.
Skal prøve å gjøre noe med det :slight_smile:
Glemte innsiden også, det er jo der det har skjedd mest!

Klarte å spore opp tråden fra en gang tidligere bildene her var opp ned. Jeg var vist en av de med problemer da også :slight_smile:
Da kom det litt forklaring på problemet.

http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=3&t=3598&p=27229&hilit=opp+ned+bilde#p27229

Bilder fra utsiden:

Inngang, sal og “bakrommet”:


Ville også gjøre noe med de åpne vinduene rett inn i kinosalen. Minifigurene vil heller ikke ha dagslys i kinosalen. Endte opp med en løsning der jeg har vinduer, men mulighet for å stenge mens filmen pågår:


Til slutt måtte vi ha en skikkelig premiere, og i disse Star Wars-tider ble jo valget lett!:

(Beklager litt mange bilder, såpass mye svarte områder og fantastisk dårlig kvalitet)

Etter en liten rundtur med bildene så ser det veldig bra ut.

Morsomt på slutten der med at de satt å så på Star Wars :slight_smile:

Bildene var riktig vei nå. Kan hende det har endret seg med windows 10 oppgraderingen.

Morsomt å se denne modifikasjonen av Palace Cinema. Jeg syns også den kinosalen på det originale settet var litt lite og det var grunnen til at jeg modifiserte settet.
Men her har du jo gått inn og laget slik auditorium. På originalen er det jo flatt.

Ideen med den LCD skjermen som kinolerret er jo også morsom. Gjorde det selv på modellen av Verdensteateret jeg bygget for lenge siden (brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3648759). Det var jo en morsom sak med VT-modellen også, siden folkene som driver Tromsø Internasjonale Filmfestival har kontorer i det virkelige VT-bygget. Og i 2009 hadde jeg modellen av VT stilt ut på et hotell her i byen mens filmfestivalen pågikk. Hotellet var da hovedstedet for arrangørene og gjestene de hadde. I modellen hadde jeg da en slik liten LCD skjerm som også støttet film, så der gikk det flere LEGO filmer på lerretet i modellen under festivalen. Og kan jo også nevne at LEGO animasjonsfilmen “Men O’War” hadde premiere på den festivalen i min LEGO modell.
Her er filmen: youtu.be/VJfVIjJsGos
Her er artikkelen fra de som laget filmen: isaacbotkin.com/2009/01/men-o-wa … l-release/