Pakker fra utlandet

Tollen tar ikke fortollingsavgiften, men derimot transportør, så det er avhenegig av hvilken transportør som benyttes.

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling-og-tollregler/fortolling-motta-fra-utlandet/nye-priser-pa-fortolling-fra-01.01.2016

Midt på dagen i dag ringte det på døra. Jeg var jo ikke stått opp siden jeg kom hjem så seint fra PKH i går kveld. Men når jeg gikk ut litt seinere lå det en pakke rett utenfor døra.
Var en pakke fra en Bricklink selger. Pakken var så liten at den ville hatt plass i postboksen. Har aldri opplevd at de som nå enn måtte ha fraktet dette bare legger den igjen rett utenfor døra…

Den var uansett merket med “Prior A” luftpost og en verdi på 20 Euro og godt merket ellers (veier 200gram). Den tok likevel nesten to uker fra avsender i Belgia til meg …

Ja det var vel DHL som når det var en annen pris.

Kan se ut som det lønner seg og holde pakkene under 350kr totalt. toll og fortollingsgebyr vil overgå porto virker det som.

Nå er jeg spent. Pakke sendt fra Finland i dag og jeg regner med det straks sendes en fra Italia også. Og jeg skal flytte om 1.5 uke… Var kanskje litt dårlig planlagt det.

Melder du flytting blir vel post videresendt gratis i fire uker?

Har fire Bricklink-bestillinger på vei selv, spent på om de har kortet ned køen.