PAHAB

Du kan jo få laget en flightcase til den. Eller hva med en likkiste? :laughing:

At det går ann! For et nivå! Hvordan har du klart å designe noe sånt? Bestilt en drøss med brikker og prøvd deg frem, eller tegnet den på pc først?

Sinnsykt! Hadde vært konge å hatt en sånn stående :slight_smile:

Det hele startet med at jeg fikk Mindstorms av min samboer til min bursdag i 2008. Det var i grunn da jeg tok frem LEGO’en igjen etter ca. 10 år med “Dark age”.
Bygde først biler og enkle roboter, men gikk fort lei av de. Det var da jeg fant ut at jeg skulle prøve å lage et funksjonelt hode. Først ble rammen til å holde hodet sammen laget, deretter dro jeg bort til min mor for å hente LEGO-samlingen min. Sorterte så ut alle de grå elementene som jeg så satte i tur og orden sammen til det hodet PAHAB har i dag.

Da hodet var ferdig tullet jeg og min samboer med at det ville vært med sin rett at PAHAB skulle få en overkropp og deretter armer. Deler ble bestilt på Bricklink i små kvanta og satt sammen etter ideen jeg hadde i hodet. Jeg har brukt meg selv som utgangspunk for å få til någenlunde riktige proposjoner, selv om vi ikke ligner i kroppen i det hele tatt :stuck_out_tongue: Har ikke brukt noen form for visuell fremstilling.

Etter at overkropp og armer var på plass, ble jeg utfordret til å lage føtter til PAHAB, noe jeg tok på strak arm. Store kvanta med deler ble bestilt og satt sammen.

Slik ble i alle fall PAHAB til en ganske diger robot i menneskestørrelse :slight_smile:

Så gøy da! :slight_smile: Takk for du delte denne historien med oss:) Denne ville jo blitt genial på ustillinger! Og du får jo sikkert lett leiet den ut til lekebutikker vil jeg tro? :slight_smile:

brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4132950

Og ja, den var litt av ett blikkfang selv om det var bare halve roboten på den tiden.

Tøft! :slight_smile: