PaB London

Beklager litt off-topic kommentar, men hvilken av de to butikkene er “best” (som i størst utvalg / best PaB-vegg) ? Skal trolig til London en tur i januar og tar meg antagelig bare tid til å besøke én av de.

Off-topic svar: Har vært flere ganger i begge, senest i butikken i Westfield Stratford lørdag, og liker best den på Shepherd’s Bush. Har også best erfaring med servicen der (var ikke spesielt fornøyd lørdag).

Off-topic svar: Jeg liker meg nok best I Shepherd’s bush, men det har nok sikkert noe med at jeg har besøkt den oftere. Besøkte første gang den i Stratford I år.
Det er litt variasjon på klossene i veggen mellom butikkene. Jeg fant 1x1 trans yellow som brukes mye av I mitt skip der.
Så denne linken før jeg dro under faste lenker. http://www.brickbuildr.com/view/pab/

Her kan man se hva slags utvalg det er I hver enkelt Lego butikk av deler I veggen.

Utvalget og prisene i butikkene skal være det samme, men alle butikker vil av og til gå tom for enkelte produkter.
Unntatt akkurat Pick-a-Brick-veggen.
Mitt inntrykk er at det er like stort utvalg på Pick-a-Brick-veggene i butikkene i Stratford, Shepherds Bush, og Watford, mens den i Bluewater sist hadde blandet elementer i noen skuffer. Til gjengjeld hadde butikken i Bluewater hvite 8x32 baseplater til ett pund pr. stk.

Jeg skulle ønske det var større forskjeller i utvalget på veggene mellom butikkene. (Og stiger på trinser er en god oppfinnelse. Det er tullete at halvparten av skuffene skal være tomme.)

OK Kan være noe med når butikken oppdaterte sist. Sjekket linken og så at Stratford hadde 1x1 trans gul hvor jeg fant den men ikke hos Sheperd’s bush. Men den igjen hadde
blad deler 1x1x1 green plant som jeg ikke så i Stratford. Handlet deler begge steder. :slight_smile:

Har sett at de har ofte flere bokser med det samme spredt rundt på veggen.

Da blir det tur til London i morgen… hvor bør jeg besøke for å glede mitt Lego shopping behov? Er PaB løsvekt på legostore å anbefale? Evt andre butikker med gode priser på Lego… litt skuffet at krona er redusert i verdi… men men…

Var i begge butikkene i sentrum (Westfield Stratford og Westfield Shepherd’s Bush) i helga og fant ikke noe som var av interesse for meg - men det er uvanlig for min del, jeg pleier alltid å ende opp med et beger eller to når jeg stikker innom. Men jeg kan nevne at på Shepherd’s Bush hadde de ganske mye interessant i Build-A-Minifig-boksene sine - mye CMF-deler av litt eldre årgang, blant annet en hel haug med svarte kassettspillere, som begynner å bli ganske dyre på BrickLink, og ikke minst det nye “spy-hodet” fra Fairground Mixer. De kan man jo alltid ha bruk for noen av :slight_smile:

Og så hadde de noe veldig, veldig snodig på Stratford: Gorillahoder fra Chima - uten print! Både i mørk brun, mørk grå og hvit. Riktignok ikke så mange - jeg tror de fleste forsvant med meg - men det kan jo hente de har flere på bakrommet. Kan legge ut et bilde her når jeg kommer hjem, har ikke sett disse før og ser at de bare er tilgjengelige i store kvanta fra enkelte tyske selgere på BL.

EDIT: Verd å huske på, som du sier, at krona er svak. For første gang siden jeg begynte å kjøpe LEGO igjen for fire-fem år siden er nå flere av settene billigere å kjøpe på norsk S@H enn i LEGO-butikkene i England. I noen tilfeller er utslagene ganske ekstreme - det nye Technic-settet 42039 24 Hours Race Car, for eksempel, koster 999 kroner i Norge og 99 pund i England - som i dag tilsvarer 1160 kroner. Altså over 150 kroner mer…