Vi trenger (foreløpig) hjelp til diverse, litt mer detaljert beskrivelse står lengre nede.
Svar i forumet om du har lyst og mulighet til å bidra med noe
Ting vi trenger å låne
- Lokomotiv til oblig-modell-tog
I forkant av arrangementet
- Lage skilt
- Printe ca. 2000 stemmeseddler - Eiker
- Flette dokument for print av MOC-kort - Eiker
Under arrangementet
- Brikkelauget-forum-ansvarlig… - Svein Tore
- Hoff-fotograf - Gahrian og FabianBL
- Områdeansvarlig plan 1 - Tosca
- Områdeansvarlig plan 0
- Områdeansvarlig hall - Harald
- Områdeansvarlig LUG-lounge
- Matansvarlig
- Bil m/tilhenger/stor bil til rydding
- Ryddehjelp - så mange som mulig, så lenge som mulig
[list]
[*]Are, Pappa, Harald, Speiderkodeks, Neistii - 24.00 - Andrew
[/*:m][/list:u]
Lokomotiv til oblig-modell-tog
Vi ønsker oss 9V lokomotiv til oblig-modell-toget. Har du 9V-motor eller et lokomotiv med 9V motor du kan ta med?
Litt usikker på hvor mange vi trenger, men ca. 10 lokomotiv m 2 motorer på hver burde vel holde. Tror det blir “finest” om vi bruker LEGO sine godstog og ikke passasjertog.
Lage skilt
Vi trenger ett eller to skilt som kan brukes inne i bygget. Skiltet skal peke til ting som “Cafe”, “Utstilling i hallen”, “Byggebord”, “Toalett”, “Utgang”, “Billund” ol.
Skiltet bør kunne stå midt i rommet slik at det er synlig. Skiltet bør kunne demonteres noe så det tar liten plass ved lagring.
Vi har noe penger å bruke på innkjøp av byggemateriale. Vi ønsker oss helst noen som tar hele prosesse i dialog med oss, men ønsker oss også på konkrete innspill til hvordan dette kan løse.
Kanskje noe slikt, i en enklere versjon
Printe ca. 2000 stemmeseddler
Til publikumsprisen trenger vi minst 2000 stemmeseddler. Stemmeseddlene er klare en uke før arrangementet og kan printes av flere, så om det er noen som kan stjele litt print hos arbeidsgiveren sin…
Flette dokument for print av MOC-kort
Vi trenger hjelp til å lage en PDF som jeg (Harald) kan printe. Denne skal inneholde alle MOC-kort.
Grunnlaget er et excel-dokument med all info samt et word-dokument med mal til MOC-kort. Dette er tilgjengelig ca. tre uker før arrangementet og vi trenger pdf’n to uker før arrangementet.
Brikkelauget-forum-ansvarlig…
Under arrangementet, sørge for å få oversikt over resultatene fra konkurransene.
Enten under eller senest to dager etter arrangementet, poste oversikt hvem som vant de forskjellige konkurransene.
Eventuelt poste en liten statusoppdatering på forumet under arrangementet.
Hoff-fotograf
En eller flere som tar bilder som Brikkelauget/På kloss hold kan bruke i ettertid, bildene bør være tilgjengelige senest et par dager etter arrangementet.
- generelle bilder av utstilt LEGO
- bilder av alle MOCs som deltar i konkurransene
- noen bilder av AFOLs under hele arrangementet
- noen bilder i åpningstiden som viser mengden besøkende
Områdeansvarlig
Vi deler innsiden av skolen i fire deler, LUG-lounge (nivå 3, samme som i fjor), plan 1, plan 0 og hall. På hvert av områdene ønsker vi oss en ansvarlig som er tilstede under rigging og rydding. Det beste er en person pr område, men en person kan også ha ansvaret for flere områder.
Oppgaver:
- lede rigging og rydding i området
- sørge for at bord og stoler står på samme plass etter rydding som når vi kom
- sørge for at bord brukt under utstylling kommer tilbake på rett klasserom ol
- ta avgjørelser mht justeringer underveis, type bord, plasseringer av bord osv - eventuelt i dialog med Harald som har øverste ansvar for rigging og rydding
Matansvarlig
Innkjøp av mat til grilling fredag, lunsj lørdag og søndag samt middag søndag kveld
Bil m/tilhenger/stor bil til rydding
En god del av det som blir brukt under PKH skal lagres i butikken til SmallBricks. Vi har en bil med henger, men vi ønsker oss minst en til under ryddingen.
Ryddehjelp - så mange som mulig, så lenge som mulig
Vi ønsker en oversikt over alle som har mulighet til å være med å rydde og hvor lenge de kan bidra.
Vi må være ute av bygget klokken 2300, og jo flere vi er jo kjappere blir vi ferdig. Vi leier også inn dugnadsfolk til dette, men av erfaring trenger vi en del av våre egne folk helt fram til klokken 2300 - og kanskje litt til for å lesse av siste lass hos SmallBricks.
De som har lang reisevei jager vi avgårde når de har pakket sine egne saker