På kloss hold 2018 - vi trenger hjelp!

Vi trenger (foreløpig) hjelp til diverse, litt mer detaljert beskrivelse står lengre nede.
Svar i forumet om du har lyst og mulighet til å bidra med noe :slight_smile:

Ting vi trenger å låne

  • Lokomotiv til oblig-modell-tog

I forkant av arrangementet

  • Lage skilt
  • Printe ca. 2000 stemmeseddler - Eiker
  • Flette dokument for print av MOC-kort - Eiker

Under arrangementet

  • Brikkelauget-forum-ansvarlig… - Svein Tore
  • Hoff-fotograf - Gahrian og FabianBL
  • Områdeansvarlig plan 1 - Tosca
  • Områdeansvarlig plan 0
  • Områdeansvarlig hall - Harald
  • Områdeansvarlig LUG-lounge
  • Matansvarlig
  • Bil m/tilhenger/stor bil til rydding
  • Ryddehjelp - så mange som mulig, så lenge som mulig
    [list]
    [*]Are, Pappa, Harald, Speiderkodeks, Neistii - 24.00
  • Andrew
    [/*:m][/list:u]

Lokomotiv til oblig-modell-tog
Vi ønsker oss 9V lokomotiv til oblig-modell-toget. Har du 9V-motor eller et lokomotiv med 9V motor du kan ta med?
Litt usikker på hvor mange vi trenger, men ca. 10 lokomotiv m 2 motorer på hver burde vel holde. Tror det blir “finest” om vi bruker LEGO sine godstog og ikke passasjertog.

Lage skilt
Vi trenger ett eller to skilt som kan brukes inne i bygget. Skiltet skal peke til ting som “Cafe”, “Utstilling i hallen”, “Byggebord”, “Toalett”, “Utgang”, “Billund” ol.
Skiltet bør kunne stå midt i rommet slik at det er synlig. Skiltet bør kunne demonteres noe så det tar liten plass ved lagring.
Vi har noe penger å bruke på innkjøp av byggemateriale. Vi ønsker oss helst noen som tar hele prosesse i dialog med oss, men ønsker oss også på konkrete innspill til hvordan dette kan løse.
Kanskje noe slikt, i en enklere versjon

Printe ca. 2000 stemmeseddler
Til publikumsprisen trenger vi minst 2000 stemmeseddler. Stemmeseddlene er klare en uke før arrangementet og kan printes av flere, så om det er noen som kan stjele litt print hos arbeidsgiveren sin…

Flette dokument for print av MOC-kort
Vi trenger hjelp til å lage en PDF som jeg (Harald) kan printe. Denne skal inneholde alle MOC-kort.
Grunnlaget er et excel-dokument med all info samt et word-dokument med mal til MOC-kort. Dette er tilgjengelig ca. tre uker før arrangementet og vi trenger pdf’n to uker før arrangementet.

Brikkelauget-forum-ansvarlig…
Under arrangementet, sørge for å få oversikt over resultatene fra konkurransene.
Enten under eller senest to dager etter arrangementet, poste oversikt hvem som vant de forskjellige konkurransene.
Eventuelt poste en liten statusoppdatering på forumet under arrangementet.

Hoff-fotograf
En eller flere som tar bilder som Brikkelauget/På kloss hold kan bruke i ettertid, bildene bør være tilgjengelige senest et par dager etter arrangementet.

  • generelle bilder av utstilt LEGO
  • bilder av alle MOCs som deltar i konkurransene
  • noen bilder av AFOLs under hele arrangementet
  • noen bilder i åpningstiden som viser mengden besøkende

Områdeansvarlig
Vi deler innsiden av skolen i fire deler, LUG-lounge (nivå 3, samme som i fjor), plan 1, plan 0 og hall. På hvert av områdene ønsker vi oss en ansvarlig som er tilstede under rigging og rydding. Det beste er en person pr område, men en person kan også ha ansvaret for flere områder.
Oppgaver:

  • lede rigging og rydding i området
  • sørge for at bord og stoler står på samme plass etter rydding som når vi kom
  • sørge for at bord brukt under utstylling kommer tilbake på rett klasserom ol
  • ta avgjørelser mht justeringer underveis, type bord, plasseringer av bord osv - eventuelt i dialog med Harald som har øverste ansvar for rigging og rydding

Matansvarlig
Innkjøp av mat til grilling fredag, lunsj lørdag og søndag samt middag søndag kveld

Bil m/tilhenger/stor bil til rydding
En god del av det som blir brukt under PKH skal lagres i butikken til SmallBricks. Vi har en bil med henger, men vi ønsker oss minst en til under ryddingen.

Ryddehjelp - så mange som mulig, så lenge som mulig
Vi ønsker en oversikt over alle som har mulighet til å være med å rydde og hvor lenge de kan bidra.
Vi må være ute av bygget klokken 2300, og jo flere vi er jo kjappere blir vi ferdig. Vi leier også inn dugnadsfolk til dette, men av erfaring trenger vi en del av våre egne folk helt fram til klokken 2300 - og kanskje litt til for å lesse av siste lass hos SmallBricks.
De som har lang reisevei jager vi avgårde når de har pakket sine egne saker :slight_smile:

Jeg kan printe a4 svart/hvitt stemmesedler om det går bra :slight_smile:
Jeg må printe de seinest 22.april!
Jeg reiser til Nordland 23.april.

Jeg kan flette moc-kortene.

Jeg kjører ikke hjemover før mandag morgen, så jeg blir med og rydder til siste slutt.

Jeg tar gjerne fotooppdraget om ingen andre melder seg. Jeg kommer dog ikke til å være til stede under middagene (har med 8åringen oppover) - så det får andre dokumentere.

Jeg kan godt være områdeansvarlig for et av områdene…hvis ingen andre ønsker :slight_smile:

Litt vanskelig å melde seg til noe spesifikt, siden det er uklart hvor tidlig vi må avgårde på søndagen enda. Og det er alt for lenge sidan eg dreiv med fletting av dokument :slight_smile:

-Men om du trenger bake hjelp så får du gi en lyd :slight_smile:

Jeg blir med å rydder søndag kveld.

Blir også med på opprigg på fredagen, men kommer meg ikke dit før i fem-seks tiden vil jeg tro.

Jeg hjelper gjerne, men har ikke ennå noen plan for reise og overnatting, (og aner det blir litt kaotisk løsning i siste liten) så jeg tror jeg må være potet når den tid kommer.

Jeg kan også hjelpe til med bilder. Jeg har ikke et stort fint kamera, men håper det går bra å bruke mobiltelefonen. :smiley:
(Jeg er i Trondheim fredag kveld, hele lørdagen og til ca. klokken 16:00 på søndag)

Selvom jeg reiser “langt” blir jeg igjen å hjelper til.
Som da AJ og jeg sorterte papp og matrester :confused: da var AJ mindre blid :laughing:

Første post oppdatert med ansvarsområder, håper flere kan melde seg til punktene vi mangler folk på :slight_smile:

Har også lagt inn behov for lokomotiv til oblig-vogn-utstillingen. Originale LEGO tog med to 9V-motorer, anyone?

Bilder
Gahrian, har du ok fotoapparat?
Fabianbl, kan du å knipse med sånn passe ok apparat? Jeg har en 7D m/stativ å blitz å sånn liggende.

Stemmesedler kan jeg godt skrive ut. Kan kanskje også få lånt en varebil den helgen, hvis det funker “like greit” som bil med henger.

Du kan godt få lov å skrive ut stemmesedler tilfelle jeg skulle skrive de ut og glemme de i Drammen :slight_smile:

Da avstemmer jeg det etter hva du bestemmer deg for å glemme, så sjekker vi om det stemmer… :smiley:

Du kan få lov å skrive det ut så har Harald et par ekstra dager på seg å fikse lista som skal på stemmesedlene :slight_smile:

5D mk4 og 5D mk2 med et utvalg av optikk (minimum disse tenker jeg: 16-35 f4,135 f2,50mm 1.4, 100mm macro, 70-200 f2.8. Litt avhengig av transportmåte)
Lys: Kjører vi oppover tar jeg med skikkelig blitz utstyr, flyr vi blir det en SpeedLite 580 og et LED panel til film. Kanskje låne blitzen din dersom det blir fly oppover?

Jeg kommer til å ha med kamera, og kan ta litt bilder som et supplement til de offisielle hoffotografene. Legger på dropbox og poster i forumet når klart, og det kan fort bli noen dager.

Dersom reisemåten din, Gahrian, blir slik at du ikke får med deg så mye optikk så kan du få låne noe av meg. Innenfor den range du nevner så har jeg EF 24mm f/1.4L II, EF 100mm f/2.8L Macro IS og EF 70-200mm f/2.8L IS II. Så har jeg noen EF-S-objektiver som uansett ikke kan brukes på dine kamerahus til eget bruk. Bare si fra.

Jeg hjelper gjerne til med diverse på fredagen, det er bare å si ifra!
Jeg er i Trondheim ganske tidlig.

Hadde uansett vært kult å prøve 24 1.4!!! må jo være et ypperlig LEGO objektiv.

Supert, da er vi sikret kvalitet + på ting og tang! :stuck_out_tongue: