"På kloss hold 2013" - slik gikk det...

Fra fredag klokken 1600 var 35 Brikkelaugere i full gang med rigging til utstillingen som ble gjennomført søndag 28. april. Selv om vi følte vi hadde planlagt mer og bedre enn i fjor, ble det likefullt travelt. Veldig travelt. Oppsett av MOCs, modeller utgitt av LEGO, bane for 4x4 crawlers, legging av 1500 togskinner, plassering av 70 scenelementer, noen titalls bord, flytting av utallige stoler og bord, utbretting av svart stoff til utstillingsbordene, klargjøring av cafe, konkurranser og litt småttitting på andres modeller tar tid.
Men vi kom i mål, og søndag åpnet vi dørene og ventet i spenning på besøkende. Dvs, før vi åpnet dørene stod 8-10 besøkende i spenning utenfor og ventet på OSS.

Fra klokken 11 til klokken 1600 var det en jevn strøm av folk. I 2012 hadde vi 450 besøkende. Endelig tall for 2013 er ikke klart, men vi hadde over 1500 besøkende!
Vi hadde en liten vaktplan hvor alle rokerte på å sitte i døra eller være i kiosken, men vi hadde ikke tatt høyde for 1500 besøkende…men hva har vel det å si når Brikkelaugets medlemmer tar ansvar på den måten de gjorde?. Alle fortjener en klapp på skuldra, og enkelte har fått en klapp på begge skuldrene. Det er utrolig artig å lage et slikt arrangement når alle våre deltagere bidrar på den måten de gjorde. Jeg kunne nevnt navn, men i frykt for å glemme noen nøyer jeg meg med å takke alle Brikkelaugets medlemmer og de 4-5 gjestene som var der og hjalp til med en stor TAKK!

Lørdag tok vi en liten pause i jobbingen, fikk en liten velkomstgave og tok en titt på Containerhavna til Ostehovel (og Matija) samt Studentersamfundet til terjesc mens de fortalte og forklarte litt.
Senere på kvelden ble det årsmøte og vi avsluttet kvelden med pizza og noe attåt.

Vi hadde også flere konkurranser, med totalt 40 LEGOpremier. Grunnet tidspress ble ikke dette gjennomført før på søndagen, og premieringen ble ikke gjennomført før i 7-tiden søndag kveld.
Vinnerne av de forskjellige konkurransene blir etterhvert lagt ut i denne tråden.

Har jeg glemt noe, har du noen morsomme historier fra helgen eller tok du noen bilder? Legg de ut i denne tråden:)

Det vil etterhvert blir opprettet en egen evalueringstård i medlemsforumet.

Til sist. Køen to timer etter åpningstid;

En klapp på skuldra skal de som fraktet Akershus til Trondheim før påske (morty og eiker) og de som under eventet stod å bygget med freddie og LEGO_duden i spissen. De fikk gjort noe med prosjektet, men ikke så mye man hadde forventet. Hvorfor? Folk spurte og gravde hele tiden! Med andre ord, at noen sitter å bygger på en stor modell under et slikt event er helt genialt!

Bra jobba:)

Bilder ------> flickr.com/photos/lego-andre … 363818281/

Fant denne adressa.no/nyheter/trondheim … 479731.ece

Fy fa… Må bare bøye meg i støvet og ønske at jeg var der, og at jeg var så god (og hadde nok deler til og bygge noe av det der! All respekt til dere for og få til noe så bra!

Hmmm…bomma litt mht å prøve å lage et bilde på hva hverdagen var:p Er lei av å høre “den travle stressende hverdagen” men skulle kanskje latt være å si noe;)
Arti læll:D

Synes du klarte deg bra, jeg :smiley:
Baard

Flott levert luza :slight_smile:

Veldig bra.
Takk for en flott helg. :smiley:

Hei,

Har dere hatt det flott alle sammen?

Skulle ønske jeg kunne ha vært der, men ble innkalt til å jobbe hele helgen på torsdagskvelden.

Kim

Takk for flott sammen komst med mange fine modeller og medlemer av lauget.
:smiley:

Hei!
Vil bare takke for ei flott helg i Trondheim. Vi visste ikke helt hva vi gikk til da vi reiste fra Tromsø med en sånn passe liten eske med lego under armen :sunglasses:
Jeg er virkelig imponert over de byggverk av ulike slag dere presenterte. Flinke er dere alle sammen! :slight_smile:
Hvis det er noen som lurer; jada, jeg har bygget bilen jeg fikk som takk for hjelpa på søndagen. Og jeg bygget den helt selv! ( selv om det nok klødde i fingrene til Andreas underveis…)

Merethe :slight_smile:

Fint bilde av den ene container jeg laget !!.
Laget 2 stykker container den ene brukt i Beste container.
flickr.com/photos/lego-andre … 3363818281
:smiley:

Takk det samme Merethe - og takk for all hjelpen underveis!

Det offisielle antall betalende besøkende er: 1829

Alle under 2 år slapp inn gratis, uvisst antall. Det var også noen andre som slapp inn uten å betale, bla fra ledelsen ved skolen, media samt noen som kom etter 1545.

Hvordan overgå det neste år? :wink:

Konkurranseresultatene, dette er de som ble premiert i hver kategori.
(Tar forbehold om feil i denne listen…om det er missmatch er det det som ble opplest søndag 28. april er fasit…)

Gratulerer til alle - bra jobba!

Publikumspris
1. plass: Det kongelige slott v/morty - 4839p
2. plass: Studentersamfundet v/terjesc - 3760p
3. plass: Vinterfjell v/cecilie - 2931p
4. plass: Kontainerkran v/ostehovel - 2184p
5. plass: GBC v/luza & Co - 1802p
6. plass: Austevoll bru v/legokalle - 1421p

Brikkelaugets priser
Store modeller
1. plass: Studentersamfundet v/terjesc - 159p
2. plass: Det kongelige slott v/morty - 150p
3. plass: Containerkran v/ostehovel - 138p
4. plass: Radiator by v/eikari - 130p
5. plass: Vinterfjell v/cecilie - 117p

Technic
1. plass: GBC heis v/Cowboygibson - 215p
2. plass: Biped-fugl v/Loderunner - 177p
3. plass: GBC tog v/Luza - 161p
4. plass: GBC fargerig v/Gollum - 134p

Byggverk/konstruksjoner
1. plass: Baptistkirken Sandefjord v/baard - 177p
2. plass: Austevoll bru v/legokalle - 103p
3. plass: Kino v/luza - 66p
4. plass: Spøkelseshus v/Cecilie - 65p
5. plass: Western Saloon v/Quarryman - 61p
5. plass: Minecraft v/legoduden - 61p

Transportmiddel
1. plass: DI7 m/vogner v/HenrikLego - 143p
2. plass: Fire Tragon v/megs - 131p
3. plass: Thamshavnbanen (EL8) v/baard - 129p
4. plass: Den røde Baronesse v/Quarryman - 106p
5. plass: Tine Tankbil v/L@go - 96p
6. plass: Godstog v/legokalle - 69p

Gratulerer til alle vinnere! Og slett ikke verst med fem forskjellige vinnere i fem forskjellige kategorier. Bra variasjon! :slight_smile:

Gratulere. Masse flotte byggverk.

Godt spørsmål.
Svaret er skremmende enkelt: Arrangere et nytt PKH neste år. :open_mouth:

Hvor mange besøkende tåler lokalene?

Hvordan kan innslippet bli mer effektivt?

  • Flere personer som tar i mot penger?
  • Eget bord for å ta betaling med kort?
  • Levere ut minifigur istedenfor å la gjestene trekke selv?
  • Billetter på rull istedenfor stemmesedler for å holde rede på antall besøkende?
    (Da kan man også ha egne billetter for de som slipper inn gratis, hvis det er ønskelig å ha telling på det?)
    (Ring Bingo i Karlstad selger billetter på rull: ringbingo.se/frameset_tivoli.htm )
  • Skjære stemmesedlene med en papirguilliotine som mener alvor?
    (Da vil det være lettere å telle opp og levere ut stemmeselder.)
    (Med en papirguilliotine som mener alvor mener jeg en som er beregnet på å skjære minst 50 ark i slengen. Ingen av de du får på Clas Ohlson holder mål. Gode papirgulliotiner har også en støtte som sørger for at man skjærer samme sted hver gang.)