"På kloss hold 2012" - Trondheim 20.-22. april

Jeg henter “Riktige-Leker” hos Helge og tar med dette oppover.
Samt no av mitt eget som jeg ikke har kontroll på helt enda.

Jeg har logoen til Brikkelauget som ble bygget på jubileumsfesten, og tar med den oppover.

Oste Hovel

Kun en uke til PKH starter, å stadig flere brikker faller på plass:p

En liten presisering;
Alle er velkomne til å delta på arrangementet og stille ut LEGO på utstillingen, men for å være med i konkurransene MÅ man være medlem av Brikkelauget.
Det samme gjelder årsmøte, middag samt gratis tilgang på annen mat under arrangementet.

Ref Brikkelauget sine regler rundt medlemskap og deltagelse, er også PKH myntet på voksne LEGO-entusiaster. Yngre deltagere er også velkommen, men Brikkelauget kan ikke ta ansvar for mindreårige så disse må hele tiden ha med seg en foresatte.

Selv om påmeldingsfristen har gått ut, er det ikke for sent å slenge seg på. Send meg en PM i løpet av helgen om du ønsker å være med.

Om du allerede er påmeldt, men av diverse grunner ikke kan delta, gi gjerne lyd om dette også så vi får en eksakt oversikt over deltagerne:)

Harald Kvande, Trondheim

Dette blir min første utstilling og det skal bli en sann glede :slight_smile:

Jeg stiller med en del sculptures modeller noen bil modeller og noen tog.
Alle er orginale Lego modeller, jeg jobber med en moc modell av ei bru men har ikke kommet så langt med den att jeg syns den kan stilles ut.
Vurderer å ta med alle modular buildings jeg har men vi får se.
Det blir rundt 30 modeller tilsammen

Uansett gleder jeg meg til å bli kjent med nye AFOL’er.

Da er “program” for helgens arrangement klart;

Fredag
17:00-23:00 - vi har tilgang på Charlottenlund VGS.
En del ankommer i dette tidsrommet, bæring av bord, oppsett av modeller og shitprat står på programmet.

Lørdag
09:00-21:00 vi har tilgang på Charlottenlund VGS

  • Klargjøring til utstilling
  • Beundring av hverandres kreasjoner
  • Klargjøring av kreasjoner til konkurransene
  • Deling av erfaring rundt fotografering av modeller
  • Litt elektronikk og lys - bla hvordan man kan legge opp lys i “lyktestolpene”
  • Prat og visning av diverse byggeteknikker
    Ca. 15:00 - togkonkurranse
    Ca. 17:00 - kåring av beste MOC i forskjellige kategorier
    Ca. 18:00 - Årsmøte Brikkelauget
    Etter årsmøte tar vi turen til Trolla, hvor det blir grilling. Ta med badetøy for bading i utendørs boblebad:D

Søndag
09:30-> vi har tilgang på Charlottenlund VGS
11:00-16:00 - Utstilling åpen for allmenheten - inngan NOK 25,-

  • Det rokeres på hvem som står i døra
  • Alle passer på alle modeller
  • Demonstrasjon av Norges raskeste og sterkeste tog
    16:00 - utstilling ryddes
    De som ikke har lang reisevei, bidrar på opprydding av bord mm

Spørsmål kan stilles her, eventuelt til meg på tlf. Mitt nummer er 90127712.
De neste døgnene kan det være lettest å nå meg på SMS:)

Veibeskrivelse:
Charlottenlund VGS ligger Øst for Trondheim sentrum. Når man skal kjøre videre nordover, kjører man i den retningen.
Adressen er Yrkesskoleveien 18.
Kart: http://kart.gulesider.no/m/9hnGd

Byggene som er på kartet, er i stor grad revet og erstattet med ett stort bygg. Vi skal være i nordenden av bygget, med innkjøring og parkering på nordsiden. I dette området er det en del byggeaktivitet, så veien inn er en humpete grusvei mens det er en asfaltert parkering.
Søndag vil det bli tydelig markert, usikker på hva vi får til i kveld/morgen.

Hmmpf, ingen bilder fra fredagen? :smiley:

Med fokus på å reklamere for eventen på søndag ble det bare lagt ut på facebook, men i åpen versjon av hendelse/event. Vi håper jo på mange gjester og jobber hardt med å få oppmerksomhet i lokalmiljøet!

Bilder ble tatt i går, enda flere i “dag”, lørdag, og nå har vi fyllt passe opp vrimlearealene på en stor vgs.

“Lat” som jeg er etter at årsmøtet er avholdt i heimen med påfølgende grilling og middag etter først 10+ timer med rigging linker jeg bare til eventen her, skroll ned til bildene…
Mer kommer nok i morgen, og veldig mange bilder er blitt tatt, så dere skal få se hvor bra det ble!

aj-ml

Mange flere gjester enn forventet!
Mer info blir vel postet etterhvert!

Oste Hovel

Fantastisk flott helg med en flott gjeng! Ca. 440 besøkende i dag, noe som er over alle forventninger :smiley: Det ble en veldig flott utstilling (som det sikkert kommer noen bilder fra når folk kommer seg hjem og får lasta opp bilder). Det er helger og dager som i dag at man virkelig føler at alt arbeid og forarbeid bare er gøy. Tusen takk for en enestående innsats av de lokale krefter i Brikkelauget som har gjort et stort stykke arbeid for å få det til og til alle dere andre som har vært med disse dagene:D

Morten

Tusen takk for ei fin helg.

Hyggelig å møte mange nye folk :slight_smile:
Å jeg må takke for all inspirasjon jeg fikk i løpet av helga :slight_smile:
Vi treffes igjen.

Tusen Takk :slight_smile:

Må også føye meg inn i gjengen som roser! Tusen takk for ett fantastisk arrangement, med mange besøkende, gode lokaler, mye morro og inspirasjon, og fremvisning av både nye og gamle MOCs! Absolutt noe vi bør prøve å få til neste år igjen, og også prøve å få arrangert tilsvarende rundt om i landet!
Vil også takke Luza & Co., for god koordinering og styring, og for å ha lagt til rette for arrangementet kunne bli så bra som det ble!

Her er to teasers:

[attachment=1]IMG_8110m.jpg[/attachment]

[attachment=0]IMG_8139m.jpg[/attachment]

Jau, da var jeg kommet meg hjem og sovet litt og vært på jobb litt for å slappe av etter en utrolig travel men morsom helg i Trondheim… Ja, jeg var vist på dette fantastiske arrangementet som Luza satte igang. Mange tusen takk til Luza som var en flink organisator…og var flink å ta sjefsavgjørelser når ingen andre svarte på forespørsler :slight_smile:

Jeg vimset rundt som en hodeløs høne sammen med resten av gjengen. Men jeg rakk å ta litt bilder innimellom fra alle tre dager.
Bildene ligger her: flickr.com/photos/f0nix/sets … 883530553/

Og her er ett par teasere fra albummet:

Her er fra fredagen rett etter at vi har startet å sette opp bordene. Vi hadde ikke planlagt layouten på forhånd og det ble derfor litt sånn klatting her og der før vi ble enige hvordan vi skulle ha det.


Så fant vi ut at MOC området måtte bli snudd rundt fordi inngangen skulle være rett inn fra inngangen vi ser i bakgrunnen. Men været og nærmere undersøkelser utenfor gjorde at vi måtte ta folk inn fra den andre siden likevel pga mye sand og gjørme på denne siden. På andre siden var det asfalt og vi slapp dermed unna med mindre rengjøring.
Vi fant også fort ut at vi måtte lage flere områder rundt i lokalet for å få plass til alt.


Her er luza igang med byområdet hvor det for det meste var standard sett.


Her er aj-ml i full gang med å legge på siste finish på byområdet sitt. Mesteparten av lørdagen gikk med til oppsett av layout.


terjesc monterer Samfundet. Største MOC vi hadde på utstillinga (Tror jeg).


Og så åpnet dørene og folket strømmet på!!
Dette kan man vel trygt si var en suksess. Var vel over 430 besøkende om jeg ikke husker helt feil.


Og her har vi hele gjengen samlet (det var ikke helt lett å få til, men vi klarte det!) :slight_smile:

Som skrevet over finnes det masse fler bilder her: flickr.com/photos/f0nix/sets … 883530553/

Dere har vært veldig flinke! Morro med så mange besøkende! 430 stk er et tall det står respekt av!

Hvem vant konkurransene og hva vant de for?

Se denne tråden for hvem som vant konkurransene → viewtopic.php?f=7&t=2015

Gratulerer med vel gjennomført arrangement!!

Liten film:
[youtube=wide]DzY-Rqw3NfE[/youtube]

Lar den gå på prøve som den er, enten blir den borte ellers vil den være tilgjengelig =)

Måtte bare endre den igjen. Ny avslutning og nå i HD!

Denne havna i konkurransetråden [size=85](slik er det når slikt hurtigpostes før en skal ut i møte)[/size], men jeg poster den her også:

En lokal fotoblogger tok med familien til utstillingen, og har blogga og lagt ut bilder fra en publikummers vinkel. Artig å se fra den sida også! :slight_smile:

aj-ml

hvem knuste toget :slight_smile: ?