Ordførerens hus i KimVille.

Har i helgen putlet med et bolighus av det mer lukseriøse slaget basert på S@H PaB`s jeg mottok i går. 2 måls tomt og sykt mange kvadratstuds. (1 baseplate på 32x32 burde tilsvare “1 mål”?)

Herskapelig trapp opp til 2. etg kommer sammen med top of the art interiør. Noen mindre forbedringer med taket skal også gjøres. Det mangler noen brikker som skiller etasjene.

Hope you like it!

Me like:)

Bra bruk av mursteinsklossene:D
Likte også tilesene du har på veggen bak modellen;)

Regner med at du tuller, men for ordensskyld er det mosaikkflisene på kjøkkenet :wink:

Jau, men passende bakgrunn til å ta bilde av LEGO-modeller;)

Det er så kjeeedelig å ikke få feedback på MOCs… Er jo litt av morroa, å få vite hva andre synes … :smiley:

Siden du maser så, så må jeg jo skrive litt da. Synes det var bra, likte godt det hvite over døra i andre etg.
Og så klart garasjen med mursteinene. Likte også kjettingen over innkjøringen. Dette lover bra, hva med innendørs, noe spennende der? :smiley:
Hilsen Steinar

Hei! Jeg synes taket har et litt uferdig preg foreløpig, men som du sier er du ikke helt ferdig med det, så det blir sikkert bedre. Selv er jeg ikke spesielt begeistret for den hvite buen over verandadøra heller (men det er jo en smakssak), og så tror jeg kanskje jeg ville byttet ut glassdøra i underetasjen - det er jo ikke vanlig å ha inngangsdør i glass :slight_smile:

Men det er mange flere positive enn negative ting å ta tak i - jeg synes selve layouten på huset er kul, og flere av detaljene er veldig stilige: Kjettingen foran innkjørselen, hagen, verandaen over garasjen og ikke minst selve garasjen. Veldig tøft å bruke mursteinsklossene der. Kanskje noen av de hundrevis av mørkegrå LUGBULK-tilesene dine kunne få plass i garasjen og ut gjennom oppkjørselen?

[Og som siste taler sier: Innendørs, da? Interiørdetaljer er gjerne prikken over i’en, i alle fall for meg :slight_smile:] EDIT: Jeg leste jo tydeligvis ikke det første innlegget ditt ordentlig. Gleder meg til å se hva du fyller innsiden av huset med :slight_smile:

Skal det være noe på “gelenderet” på øverste etasje? Altså der man nå ser tan brikker med studs opp. Kanskje bare tiles der?

Den grå endeveggen på toppetasjen burde også vært tan. Kanskje med ei lita dør eller vindu der sånn at man kan gå ut på det flate taket og bruke det som altan?

Ellers liker jeg veldig fargekombinasjonene og den enkle med stive stilen. Ser veldig herskapelig ut. De mursteinsbrikkene gjør seg også utrolig bra. Likte detaljer som den grillen på verandaen. Virker jo som “alle” har en sånn i dag. Dette var jo mer luksusvare før i tiden.

Kanskje også flislegge foran carporten og frem til veien? I det minste bare slike kjørespor?

Liker veldig godt fasaden og kontrasten med garasjen.

Synes det flate taket er litt rart. Et større skrått tak gir kanskje en mere herskapelig følelse?

Hei

Fin form og plassering av vinduer og dører + garasje/veranda-løsningen. Tror det kunne passet bra med valmtak til dette huset og en liten ting… tiles til gangsti foran inngangsdøra.

Birgitte