Oppbevaring-problematikken

Skal i romjula forsøke å fullføre opptellinga etter diverse handleturer til Outland siste halvår! Deretter skal jeg forsøke å finsortere…har tenkt å putte alle søyler i samme boks, alle småplater av en viss farge i samme boks, alle gjerder (og palisadebrikkene?) i samme boks, alle flate klosser med knotter i samme boks, alle flate klosser uten knotter i samme boks, trær og andre plantedeler i samme boks…osv. Tror hjernen min går i svart i løpet av sorteringen, men det vil hjelpe en del hvis jeg får dette på plass.

Har dere kastet Lego-adventskalenderne? Hvis ikke, ta ut plastboksen inni pappen og bruk den/de til sortering og oppbevaring av små spesialdeler! De fungerer genialt til dette bruket! :slight_smile:

Oppbevarer løse deler i slike sortimentsskap som man får på Clas O., og sett som jeg ikke har plass til i eskene. Samme hvor mye plass de tar, så kaster jeg ikke eskene. Om det er krise, så tar jeg heller og flatpakker eskene (kutte forsiktig vekk limet på skjøtene) og lagrer de slik.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136136408
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152357711

Oi, det der var fine skap! Tror jeg bør skaffe meg noen slike. Hvis jeg bare fikk plass i trillebagen…

Sorteringshyllene veier ikke mer enn et par kilo hver (tomme :laughing: )…

Kjøpte meg mitt første Raaco-sorteringsskap på Clas Ohlson i romjulen.
Har ikke fått tid til å fylle den opp enda, men regner med å gjøre det til helgen… :wink:
Kjøpte et par poser med løsvekt da vi var på Outland før jul… tenke seg til at jeg har klart å la det ligge… :laughing:

Ellers har vi fem Lekman plastkasser fra IKEA i en Expedithylle hvor Legoen sorteres i - og oppi dem er det disse små Glis kassene fra IKEA hvor ting er sortert i.



Boksene er merket med dymostrimler - hva som skal være i hver… :wink:
Nå har vi faktisk ikke så mye Lego liggende i kassene for tiden, fordi alle sett er bygd sammen. De bor i Expedit-hyllen, oppå/inni to hele Billy-skap med glassdører og på et par hyller på ungenes rom… + noen løst framme i HiFi-rommet.

Nå håper jeg at vi skal få hentet bordplate i Asker hos Lid og begynt på en liiiten by i “Hestenga”… :smiley:

Har nettopp gjort krav på et ubrukt rom i kjelleren, hvor det meste av Lego blir nå oppbevart. (Hobby-rom, SW-Lego utstilling, pics anyone?!)
Nille (her i strøket; Trondheim) har for tida salg på oppbevaringsbokser (29kr pr.stk) så fikk huka taki meg noen sånne for å oppbevare Legoen inn.
Forøvrig ser det ut som jeg må ta en tur på Clas Ohlson i morgen for å se om de har noen slike Raaco-greier eller hva det enn het!

Har prøvd mange forskjellige varianter av oppbevaringsbokser men har endt opp med IKEAs “SAMLA” som klart beste alternativ (for meg). Har gitt alt det andre jeg hadde til ungene.