Oops

Jeg kan ikke tro noe annet enn at flere her har opplevd å velte, sparke borti eller på annen måte klare å lage rot i eget system.
Eller kanskje miste/velte en ferdigbygget modell så det har vært brikker utover det hele.

Jeg klarte nettopp en liten velt av et sorteringsskap med technic-elementer, ikke store greiene, men jeg vil gjerne se andres bilder av slike uhell, om noen har.

(Om det finnes tråd for dette fra før, pek meg gjerne dit, så flytter jeg heller innlegget)

Been there, done that! :frowning:

Tilogmed når avisa Nordlys var på besøk. Noen gang så blir det litt for trangt når man skal snu seg rundt og kommer da borti en skuff. Gjør jo ikke så mye om det bare er en type brikke i skuffen og brikkene er store og få. Men en stor 2L skuff full med bare slike technic-pins er kjedelig å tømme utover gulvet :slight_smile:

Neste gang lærer man å skyve skuffen inn etter at man har plukket ut de delene man trenger.

Men det varer bare en stund og så har man glemt dette og da spesielt når man er “i sonen” og bare bygger og glemmer tid og sted. Ett slikt velt med deler ut over gulvet da kommer man kjapt tilbake til virkeligheta.

Har klart å fingerkløne med 2 ferdigbygde modeller så langt:

70404 King’s Castle ble forsøkt flyttet i én del (god ide når det er en modulær modell uten en hel base under), men technic-pinsene som holdt sammen bakparten av slottet løsnet, og plutselig stod jeg igjen med halve slottet i hendene…

Siden jeg hadde hatt så fin suksess med flytting av sett som det er vanskelig å holde alle basene på samtidig (se ovenfor), prøvde jeg meg igjen, denne gangen på 10236 Ewok Village, som jo bl.a. består av 3 trestammer. Skulle flytte dette fra en pult til en benk, og rett før jeg hadde fått alle 3 trebasene på plass, fikk jeg tydeligvis lagt litt for mye vekt over på den ene siden av settet, for plutselig løsnet den ene tretoppen, og da den først løsnet, løsnet også trestammen som var nedenfor denne. Og da havarerte hele saken på benken. Og det var jo artig når man nylig hadde brukt mange timer på å ferdigstille settet…

(har desverre ingen bilder)

Dette er resultatet av aller første kjøretur etter å ha motorisert Toystory-toget for noen år sia:
[attachment=0]Skrøpeliekspressen.jpg[/attachment]Jeg hadde laget en oval på bordet nede til venstre, men hadde ikke tatt høyde for at kombinasjonen av store hjul og den gamle RC-motoren ga toget ganske hoggormaktige kjøreegenskaper. Jeg ga litt gass uten resultat, litt mer og det bare kvein fremdeles, og så enda litt - og dermed for det avgårde og sporet av i første sving.

Det er verd å merke seg at dette toget er istand til å desintegrere like spektakulært på flatmark, og derfor bare går under navnet Skrøpeli-Ekspressen her i huset.

Vi får vel dra frem denne igjen =)
Ikke alltid lurt å testkjøre togbana før man er sikre på at brua står der den skal stå :wink:
Fra oppsettinga til Bygg Landet i 2012…

Who moved the bridge? by Eiker86, on Flickr

Vet ikke om noen har bilde av det, men min di7 gikk i gulvet på pkh 2013, litt ala bildet over.

Jeg trodde jeg hadde bilde av restene, men fant det ikke. Jeg har et sterkt mentalt bilde da, av toget som kjører utfor og dine bevegelser idet det skjer:p

Tog med hoggormaktige kjøreegenskaper?! :laughing:

Tog som kjører utfor bordkanter på arrangementer er nesten en regel blitt. Min Emerald Night ble (til mange femåringers store glede) dytta av broa til Matija i dag, av ett annet passerende tog. Det havnet heldigvis på den relativt myke og teppebelagte pallen under, og ikke på bar betong…

Tog som kjører utfor på event er normalen ja.
Jeg måtte bygge opp loket til 60052 Cargo train tre ganger inntill jeg klarte å få justert inn automasjonen korrekt under årets BtC hvor jeg brukte GamesOnTrack til å styre toget. Vel, én av de gangene var det noen unger som hadde lagt noe papir på skinnene som førte til avsporing.
Men nå kan jeg bygge det loket uten byggeanvisning :slight_smile: