Ønskes kjøpt - evt byttet

Oppdatert liste 27.10. etter et uforholdsmessig forbruk de siste måneder…

Hei dere,

jeg har etter lengre tids dvale komme tilbake til Lego, og begynt å samle igjen. Jeg har etterhvert innsett at Lego har gjort noe genialt (egentlig fansen) med denne nøyaktige oversikten over hvilke modeller som fins, og ved hjelp av tjenester som BL, har dette medført en viss mani desverre.

Jeg har en slags avgrensning (som ser ut til å smuldre dag for dag) for hvilke sett jeg er ute etter, og foreløpig har det heldigvis begrenset seg til:
Technic fra 2005 og utover
Tog fra 1990 og utover
Div starwars, og spesielt UCS

Samlemanien fører med seg en viss nervøsitet for de sett jeg mangler, noe jeg er redd for at jeg deler med flere her inne. :slight_smile:

Jeg ville derfor legge ut en liste over de sett jeg søker, i tilfelle noen av dere satt på flere av de eller ønsket å kvitte dere med noen. Salg eller bytte (setlist på rebrickable) er aktuelt. Jeg ønsker primært nye sett, men dette handler mest om kvalitet og kompletthet. Har gått på noen smeller i kjøp av “komplette sett”, og blir alltid lei meg av å mangle klistremerker og av stygge, ødelagte eller manglende deler. Bokser/esker og bruksanvisninger er egentlig mindre viktig.

Hører meget gjerne fra dere om dere vil selge eller bytte disse settene, eller vet om at de er til salgs noe sted!

Her er altså lista over de setta jeg så gjerne vil ha - i komplett stand :
Technic
[set]9391[/set] [setimg]9391[/setimg]
[set]8041[/set] [setimg]8041[/setimg]
[set]8288[/set] [setimg]8288[/setimg]
[set]8289[/set] [setimg]8289[/setimg]
[set]8455[/set] [setimg]8455[/setimg]

Tog
[set]7938[/set] [setimg]7938[/setimg] - håper denne kommer på et siste tilbud før den vandrer hen…

Star Wars
[set]10179[/set] [setimg]10179[/setimg] - vil vi ikke alle ha den… :wink:
[set]10030[/set] [setimg]10030[/setimg]
[set]10143[/set] [setimg]10143[/setimg]

Emerald Night får du enda kjøpt nytt. Men prisen er noe stiv.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=37554050&searchclickthrough=true&searchQuery=emerald
http://www.brikkebutikken.no/serie/10194-emerald-night-lego-exclusives-sett.html

Du får 7938 Passenger Train for kr. 899,- (inkl. frakt) hos Multitrend. Det står at det er 1 stk. på lager i skrivende stund.
Ellers koster den (878 + frakt; 49) kr. 927,- hos Lekekassen (42 på lager i skrivende stund). Ikke så aller verst pris det heller.

Synes selv det er litt skummelt å sitte på gjerdet og vente på et supertilbud rett før settene går ut. Prøvde å finne 7936 Level Crossing etter at det hadde gått ut, men klarte ikke å oppdrive det, så endte opp med å gi 400 kr + frakt for settet via Bricklink i stedet. Antar at det kostet ca. 200 da det var i salg her…

Med 42 på lager av en utgått modell burde vel mulighetene være der for enda litt lavere pris etterhvert, eller? 42 sånne esker må jo ta opp endel plass. Og så lenge prisen på det nye passasjertoget er omtrent lik, kan det jo hende lekekassen.no vil slite med å bli kvitt alle de 42 eskene.

Jeg vet ikke hvor høye rabatter denne nettbutikken kan operere med, settet er jo allerede nede i -27% av veiledende pris (1199,-). Men joa, det er et utgående sett, så mulig de dumper prisen på denne når de er lei av å ha den på lager.

Når det er sagt; etter mitt syn er ikke det nye passasjertoget 60051 så veldig spennende, det er nesten identisk med 7897 Passenger train fra 2006, så det kan godt være at 7938 fortsatt er mer aktuelt å kjøpe for toginteresserte. Jeg har allerede 7897 selv (samt 7938 og 7939), og synes ikke 60051 er et så aktuelt kjøp når det er så likt settet fra 2006… (måtte eventuelt være for å kunne kjøre det på samme type fjernkontroll som 7938). Da synes jeg heller LEGO har gjort en bedre jobb med årets nyhet på Cargo Train-fronten; 60052. Her er det mye kult tilbehør, så dette kan absolutt være aktuelt (selv om jeg har 7939 fra før) -en gang det kommer på tilbud! :wink: (veil. pris på 1.899,-)

Ellers ser jeg at 7938 + togstasjonen 7937 selges for kr. 1000,- på Finn, men togstasjonen er kanskje ikke aktuell (ser den ikke på lista ovenfor)? For øvrig ser jeg ikke den lille perrongen som skal følge med 7937 på bildet i annonsen…
finn.no/finn/torget/annonse? … y=50358204

Hei, og tusen takk for alle svar og innspill!

Jeg er forresten enig i at årets passasjertog ikke er imponerende. Bortsett fra at de nå bruker rette skinner istedet for flex, er det ikke mye å skryte av. Ser ut itl å være større deler og mindre playability. Når det er sagt, har jeg jo ikke rc-toget fra 2006, men likevel er jeg ikke imponert. cargo-toget er sånn sett bedre, men veldig dyrt!

Jeg syns 7938 så veldig firkantet ut tidligere, men har akkurat bygd et sett og syns det var veldig kult. enkelt å legge inn pf light også.

Jeg har enkelte ganger kommet over 30-40% salg i enkelte butikker eller kjeder, men det er så uforutsigbart når det skjer. det vil nok være den beste muligheten til å få tak i toget, da det ser ut til at de fleste mellomstore og større butikker har det i hylla til vanlig.

bra tips om det på finn, så den annonsen. fikk med meg stasjonen da jeg kjøpte 4-1 superpack med 7939, stasjon og skinner, fant den i butikk i utlandet. det er igrunn mest toget jeg ville ha som supplement, da jeg syns 7938 er så kort. egentlig ville jeg ha mellomvognen bare, men den koster såpass mye på bl med frakt og moms, at det nesten lønner seg å kjøpe et nytt sett, ettersom det er nytt og man får skinner også.

Hei, jeg har 8274 hjemme i deler. Jeg har byggeinstruksjoner også. Om du er interessert i å kjøpe det så er det en mulighet. Gi meg i tilfelle et bud på PM. :slight_smile:

Du finner nesten alle delene du trenger for å bygge to mellomvogner av de delene som følger med settet, og hvis du bricklinker deler burde du kunne få til en tredje.

mener du å bygge mellomvogn av delene fra bakvogna?

Ja. Du mangler to vinduer og en rund tile med trykk.
(Muligens mer, jeg har ikke testet dette selv.)

Må prøves!

Oppdatert liste, fått kloret til meg litt på finn i det siste. :slight_smile:

Har lekt litt på finn i det siste, og hadde avtale med en om togsetta fra 2007, men så slutta han å svare… skuff.

Disse:
[set]7897[/set]
[set]7898[/set]

Hvis noen av dere sitter på disse, hadde det vært fabelaktig!

7897 - Passenger Train [ BL BS Pe ]
7898 - Cargo Train Deluxe [ BL BS Pe ]

Jeg har 5 stk 7897 og 2 stk 7898. Kommer litt an på hva du vil tilby, for 7898 står med doble lokomotiver
og 7897 er gjort om til et langt tog
som du kan se her:

[youtube]xpxXsDp7iuA[/youtube]