Ønsker å kjøpte "brukt" Town Hall og Cafe Corner

Hei,
Unga (på 7 og 8 år) har fått og kost seg med å bygge Fire Station, Grand Emporium, Detectives Office, Pet Shop, Palace Cinema og Parisian Restaurant, samt at vi har satt sammen en Green Grocer av deler en fetter hadde liggende. Cafe Corner og Town Hall er jo også flotte bygninger, men koster for mye uåpnet, og verdien synker jo raskt når de åpnes, bygges, og etterhvert deler kanskje forsvinner.
Derfor; er det noen som har disse til salgs “brukt”, evt også Green Grocer dersom nevø plutselig får barn og vil ha tilbake sin lego? (Jeg forutsetter at Market Street vil bli alt for dyr uansett.)

Cafe Corner er ikke akkurat billig selv i brukt stand:
alpha.bricklink.com/pages/clone/ … 2-1#T=S&O={}
Er en i Norge som selger for 6812,-
Men du har rett i at nye av disse ligger veldig mye høyere i pris. Egentlig latterlig høyt etter mitt syn. Cafe Corner starter for rundt 15k for en new sealed boks. Men det er klart de har jo samleverdi for noen.
Jeg har jo vært så heldig at jeg kunne ha kjøpt dem etterhvert som de kom ut. Har derfor alle modulhus settene. Har ikke alle oppbygd, for det har jeg ikke plass til. Men har nå de originale byggeanvisningene.

Og forresten så har jo det kommet ett nytt modulhus nå i 2016 som heter Brick Bank. Jeg har settet men har ikke rukket å få satt det sammen enda. Så selv om ungene ikke har tid eller lyst til å bygge så mye så vil jeg jo anbefale å kjøpe disse settene nå mens de enda er i produksjon. Prisene øker jo betraktelig straks de går ut av produksjon. Selv for brukte sett.

Ja, skulle gjerne kjøpt modulhusene da de begynte å komme, men jeg visste ikke at lego var blitt så bra før jeg prøvde å finne noe annet enn Friends-lego til unga og oppdaget disse for ett år siden, og jeg er uansett fornøyd med at vi har fått tak i de vi har til en ok pris. :slight_smile:
Banken skal ungene få ved neste anledning, og med Cafe Corner så hadde de hatt et helt kvartal, men det vel urealistisk å skaffe seg det til en pris jeg syns er akseptabel (ift at det jo blir en barneleke) uten å sette sammen en hybrid selv, dvs bruke litt tid på å finne det vi mangler av deler, droppe de skjeldne brikkene og bruke anvisningene på nettet. Dette er jo en hyggelig ting å gjøre sammen med unga, det er bare det å ha tid i en travel småbarnshverdag.
Et brukt Town Hall derimot burde vel være mulig å få tak i til overkommelig pris, så jeg får se hva som kanskje dukker opp.

Det er ikke lett å få tak i Town Hall til en rimelig penge brukt. Jeg brukte lang tid på å få tak i en selv, og det ble ikke billig.