Old West prosjektet

En også bruke naturlig vann i den modellen du har laget der en skjult pumpe pumper opp
vannet til en dam på toppen for etterpå renne ned fossen.
Har sett dette gjort i større model tog anlegg.
:slight_smile:

Grand canyon er vel ikke et fjell eller fjelltopp, elv og bebyggelse er vel i en “kløft” i bakken?
Future: det er sandgreen og sand red på toppen :wink:

Ja tenkte vannet skulle renne helt ned til elven :wink:

Godt forslag å lage et lite vann på toppen! Som det er laget nå, så kommet det ut av bakken i skråningen på toppen.

Takk for mange forslag og fakta :smiley:

FONIX: ja vannet går opp på baksiden inni, siden den går på belter :stuck_out_tongue:

Dere prøver å plassere fossen i et typisk norsk landskap. Dette er ikke et typisk norsk landskap.

Det ligger veldig lite bebyggelse i bunnen av Grand Canyon, men det er fordi Grand Canyon er veldig spesiell. Jeg synes fossen er flott som den er.

Altså at den kommer ut i øverste flate-skråningen? Det som er sand red?

Enten at den renner nedover den øverste flate-skråningen, med overflaten av elven i nivå med, eller lavere enn flate-skråningen, eller du kan la fossen komme ut av en side-canyon.
Da skal den ikke gå helt opp til toppen av skrenten, men komme ut av en smal kløft som ikke når ned til bunnen av dalen.
Hvor langt opp i fjellsiden den skal komme ut avgjør du, men jeg ville latt fossen komme ut relativt langt opp i skrenten.
En side-canyon skal ikke være rett, den skal slynge seg.

Jeg googlet på “Grand Canyon Waterfalls”: https://www.google.no/search?q=grand+canyon+waterfalls&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=3l7tVOLOJYjnygPYyYLYDw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1262&bih=870

Ja det kan jeg teste :wink:
På bildene fra google linken er det faktisk klart vann :slight_smile:

Denne var kul, likte fargene og fossen så klart. Mer kommer vel til om jeg kjenner deg rett Andrew

Steinar

Takk Steinar :smiley: Ja blir vel jobbet med frem til siste dagen :smiley: Stay tuned :wink:

Tøff layout og stilig foss. Når man nå er så mye inne på vann i denne tråden må jeg nesten nevne at ett vanntårn hører så absolutt hjemme i en liten bebyggelse i ett slikt landskap :smiley:

Takk :smiley:
Det er laget, men detaljene er ikke satt på :wink:

Denne layouten kommer på PKH16, siden noe familiært kom i veien for meg denne PKH :confused:

Surt! Men familiære forhold er viktigst!

Vet ikke om det fortsatt behøves noe inspirasjon til dette prosjektet, men skulle det så være vil jeg tro det er mulighet for å finne det i Kris Kelvin’s Pif Paf City…

Les mer og se flere bilder i denne artikkelen hos Kotaku. :slight_smile: