Official LEGO Store i Norge

Standard hadde et rykte på seg til å bevare LEGO-tradisjonen her til lands inntil de ned nærmest halve butikken og kvitta seg med LEGO.
Samtidig ser vi at utsalgspunktene til LEGO går veldig bra i land som Tyskland og Frankrike.
Det er et stort behov for LEGO i Norge. Hva tror dere er grunnen til at LEGO ikke ønsker å satse på et utsalgssted her?

Det er ikke marked for det her. Vi er forholdsvis få i Norge, med store reiseavstander. Det er med andre ord ikke spesielt lønnsomt å drive spesialistbutikk i Norge, til tross for at etterspørselen kan være tilstede.
Eneste håp for at vi kanskje får en slik butikk, er at Fetter BR tar over stort sett hele lekemarkedet i Norge (grøss), slik at tilgjengeligheten på LEGO blir innstrammet. Og selv da tror jeg ikke at LEGO vil vurdere å etablere en merkesbutikk.
Inntil markedet endrer seg, får vi klare oss med de få alternativene vi har her i Norge, f.eks S@H via utenlands postkontor eller venner.

sukk

Håper LEGO åpner for Shop@Home med sending direkte til Norge først. Og som Freddie sier så er neppe markedet stort nok i Norge til å åpne egen butikk.
Nå vet jeg ikke hvordan utvalget er i butikkene lengre sør i landet, men her nord er det kun en butikk som klarer å holde utvalget oppe (og prisene nede); Extra leker.
Tidligere hadde OBS! kjeden mye utvalg av LEGO til hyggelige priser. Nå har de utvidet til sånn “Hypermarked” og utvalget av LEGO er drastisk redusert. De har kansje 20-25 sett med LEGO totalt. Det er med 5-6 Bionicle sett og 5-6 Duplo sett…
Ut fra det jeg har snakket med de på Ekstra Leker så er salgstallene på LEGO økende her i Tromsø. Det lover bra. De skal muligens innføre sånn pick-a-brick salg igjen til sommeren neste år, med ett litt større utvalg. Sist hadde de ca 20 forskjellige brikker…

Er det noen som vet grunnen til at S@H ikke sender til Norge?

Kort svar: ja, det er det noen som vet, men de jobber hos lego og vil ikke si det til noen.
Ellers er vel denne tråden god å bruke: Lego S@H