Nytt sett fra LEGO, "Market street"

Her er et nytt sett fra LEGO i “cafe-corner”-format? http://factory.lego.com/modularhouses/

gisp
Overlegsen modularitet i forhold til Café Corner?! Flottere design?! DEN HER SKAL JEG HA!

Lekkert!! Må ha!! Shocked

Mer info om Market Street fra Jan Beyer:

Sitat:
Dear Jean-Phillip, I can see that there are some discussions in the forum about the price of the market street: http://eurobricks.hosting.ipsyn.com/eurofo...%20street&st=45 The right price is 89,99 USD or 89,99 Eur. Piece count 1248 Measurements are 33cm High x 25.4cm Wide x 25.4cm Deep Market Street was designed by Eric Brok, an adult LEGO fan from the Netherlands. Eric Brok, the LEGO fan: Eric Brok has been a LEGO enthusiast for 10 years. He designed Market Street after he was inspired by another LEGO modular building set, "Café Corner" (10182). He chose a square shape for the floors so the building could be rearranged in many ways.
Hentet fra Eurobricks.com

Fint å se at den ikke kostet €140, det hadde vært fryktelig dyrt og frastøtende på kunder, inkludert meg. €90 er mer passende.
Dimensjonene er vel ingen overraskelse, derimot er vel kanskje tiden brukt på å designe settet det? Om dette settet er inspirert av 10182 så kan det ikke ha tatt lang tid, med mindre Erik har vært bak kulissene og hjulpet Jamie med prosjektet som han startet.
Skulle gjerne visst litt mer om designprossesen bak denne.

BØNNA wrote:
Her er et nytt sett fra LEGO i "cafe-corner"-format? http://factory.lego.com/modularhouses/
Jøsses, hva har skjedd med LEGO? Dette er jo frieri til oss "seriøse" byggere. Er meningen at de skal komme med en egen kolleksjon inn i dette MEGET potensielle markedet? - Trodde de hadde leveringsproblemer på eksisterende produkter allerede..

Er jo bare så synd at de settene der ikke kommer i salg i butikk over hele verden. Tror nok de hadde vært lett å selge de settene der. Kansje ikke i store mengder. Men de hadde garantert solgt en del sett mer enn slik som nå som den kun er tilgjengelig via Shop@home.
Men uansett så håper jeg på at det kommer fler i den serien der.
Har bestilt Cafe Corner settet nå og skal hente det hos min søster til sommeren. Må vel få bestilt det nye settet der også…
Når min søster så de bildene av de settene så ville hun også ha ett slikt til sin familie da de har ett stort jernbane oppset med skala tog og hus. Der har de lett blanding av LEGO og andre modell/skala hus i byggesett.

F0NIX wrote:
Er jo bare så synd at de settene der ikke kommer i salg i butikk over hele verden. Tror nok de hadde vært lett å selge de settene der. Kansje ikke i store mengder. Men de hadde garantert solgt en del sett mer enn slik som nå som den kun er tilgjengelig via Shop@home.
Dette høres kanskje litt rart ut.. Men tror dere at Smart Club kunne tatt det inn i sortimentet sitt hvis de hadde fått en liste over navn eller underskrifter e.l.? Confused Vi kunne jo prøvd med våre lokale Smart Clubs.. En I Trondheim og en i Oslo-området..

RIP Eric Brok.
I det minste holdte han seg lenge nok til å se settet bli lansert.

Veldig synd, og mine tanker går til hans famile og venner.
Håper noen blandt LEGO-fansen tar over siden hans i det minste sånn at alle vi som har brukt den som en kilde til inspiriasjon og bakgrunnsmatriale fremdeles kan få nytte i dem i fremtiden og på den måten minnes Eric Broik og hedre hans navn som har vært ganske stort blandt mange LEGO-fans.