nytt forum

Thomas wrote:
Da vi så smått startet opp Brikkelauget i høst, hadde vi en diskusjon om hvordan forumet skulle være. Spesielt Bønna og Michael tok til orde for at terskelen for å poste skulle være så lav som mulig. M.a.o ingen tvungen registrering. Når det gjelder presentasjon osv., så synes jeg det får være opp til hver enkelt hva de vil legge ut. Jeg synes det er helt OK om noen velger å være anonyme i et forum som dette.
Men kan du ikke likevel gjøre den "Medlemslista" kun synlig for medlemmer, slik at man kun kan se detaljer om medlemene om man er logget på? Jeg har ikke lagt ut min email adresse på bagrunn av at hvemsomhelst kan se på den lista å få tak i en emailadresse. Om man må registere seg så stopper man de som ikke er så interesert i dette forumet til å i det minste ha muligheten til å sende oss medlemmer spam og reklame.
F0NIX wrote:
Jeg har ikke lagt ut min email adresse på bagrunn av at hvemsomhelst kan se på den lista å få tak i en emailadresse. Om man må registere seg så stopper man de som ikke er så interesert i dette forumet til å i det minste ha muligheten til å sende oss medlemmer spam og reklame. hvorfor vil du egentlig ha e-post-adressen din tilgjengelig for andre medlemmer i det hele tatt?
Thomas wrote:
Da vi så smått startet opp Brikkelauget i høst, hadde vi en diskusjon om hvordan forumet skulle være. Spesielt Bønna og Michael tok til orde for at terskelen for å poste skulle være så lav som mulig. M.a.o ingen tvungen registrering.
hadde vært spennende å høre argumenter for dette, da jeg ikke ser noen.
Thomas skrev:
Når det gjelder presentasjon osv., så synes jeg det får være opp til hver enkelt hva de vil legge ut. Jeg synes det er helt OK om noen velger å være anonyme i et forum som dette. det er jeg helt enig i.
F0NIX wrote:
Men kan du ikke likevel gjøre den "Medlemslista" kun synlig for medlemmer, slik at man kun kan se detaljer om medlemene om man er logget på?
Ser ikke ut til at phpBB gir noen mulighet til det.
Thomas wrote:
F0NIX wrote:
Men kan du ikke likevel gjøre den "Medlemslista" kun synlig for medlemmer, slik at man kun kan se detaljer om medlemene om man er logget på?
Ser ikke ut til at phpBB gir noen mulighet til det.
Men da er det jo greit da Smile Og nei, det er jo ingen hensikt å legge inn email adressen her på forumet i det hele tatt. Iallefall ikke siden jeg nå kikker innom her like ofte som jeg sjekker mailen min (som vel vil si 5-6 ganger i uken i snitt). Eller oftere... Og dessuten har man jo mulighet for å sende private meldinger også. Og til "torerik" som startet denne tråden: er det noe spesiell info du er ute etter fra ett medlem så kan man jo bare spørre enten i denne gruppa eller i en privat melding. Men etterhvert som tiden går frem så får man jo en del info om de mest aktive medlemene her iallefall Smile
Thomas wrote:
F0NIX wrote:
Men kan du ikke likevel gjøre den "Medlemslista" kun synlig for medlemmer, slik at man kun kan se detaljer om medlemene om man er logget på?
Ser ikke ut til at phpBB gir noen mulighet til det.
Vel, nå har phpBB kommet med ny funksjonalitet og setbb har oppgradert, så nå må man registrere seg for å kunne se medlemslista og brukerprofiler. Medlemmer må ha minst fem postinger før man kan bruke websidelink og signatur. Som nevt i en tidligere posting er selve registreringen endret litt for å unngå spam bots. Det ser ut til å fungere greit. Jeg har forøvrig fjernet Shoutbox'en som dukka opp.

Følger opp ting i denne tråden.

torerik wrote:
Kan du ikke flytte de siste 7-8 innleggene, inkludert dette, over i den tråden du refererte til hvor det har vært diskutert slike ting før?
Er faktisk ikke mulig å flytte enkeltinnlegg, kun slette eller evt flytte hele tråden til annet forum. Jeg synes det er fornuftig. Ville fort blitt kaos ellers. Tittel/tema er greit å holde seg til for at andre skal finne frem. Når man fjerner seg fra tema bør man nok helst starte en ny tråd. Man kan forøvrig velge å se på en tråd som en samtale som utvikler seg, og da blir det jo fort slik at man fjerner seg fra temaet. Synes ikke dette har vært noe stort problem. Smile

Greit det, Thomas. De fleste større forumene jeg er på opererer med flytting av feilplasserte innlegg eller ting som utvikler seg til diskusjoner som ikke passer med trådens tema, og det er etter min mening den beste måten å gjøre det på - nettopp fordi, som du sier, det er lettere å finne fram til saker man har vært innom tidligere og fordi det bedrer lesbarheten i form av at man ikke trenger å lese lange diskusjoner om ting man ikke er interessert i for å få med seg on-topic-innlegg.
Men, her inne er det jo (enda) relativt intimt, så det er vel ikke det helt store behovet, jeg ser den Smile