Nyt lokomotiv på LEGO ideas + ny GUINNESS WORLD RECORD

Vi er i Byggepladen gået i gang med et nyt projekt … For at hjælpe på finansieringen har vi søsat dette projekt på LEGO Ideas - jeg håber I vil hjælpe os med at støtte projektet… Tak for hjælpen.

Mvh, Henrik

The iconic DB Class 103 was the reference to one of the most beloved LEGO trains sets 7740. It is our goal to make this new version become a real LEGO product, but this is not the only goal of this project.

In 2013 the RLUG Danish ”Byggepladen” reached a Guinness World Record for longest plastic toy train track. 4,000.25 meters (13,124 ft 2 in) all done in old blue LEGO train tracks. Danish Lego enthusiast Henrik Ludvigsen was the man behind the project, and now he and Byggepladen is going to go even further. Actually 10x further.

42,195 meters (131 873 ft 45⁄16 inches) = 329,718 LEGO train tracks

The iconic marathon distance has been covered by athletes all over the world, but to build the tracks out of LEGO train tracks is a daunting task. The first hurdle is the 329,718 LEGO tracks that is needed, and this I where you can help by supporting the DB Class 103 project.

If the DB Class 103 project reaches 10,000 supports and becomes a LEGO Ideas model, the 1% of the total net sales will be used to purchase the LEGO tracks and make this record become a reality. If the project never becomes a reality the 1% will be donated to UNICEF.

We are planning to make the new Guinness World Record in the summer 2017.

The locomotive is designed by Lars Mogensen - a member of the Danish RLUG “Byggepladen”. The locomotive are build using 474 LEGO bricks.

The locomotive is ready for Power Functions…

Find it here: http://ideas.lego.com/projects/102291

Please support this crazy idea - thanks.

Supporting det nå, ser jo ut som det marklin toget av det toget, det må komme ut då :mrgreen: :mrgreen:

Har hoppet på support bølgen.
Tror også Fleichmann også hadde dette toget på et tidspunkt. Men kan ta feil her:-)

Jeg tror Fleichmann fremdeles har BR 103 i sitt sortiment.
http://www.fleischmann.de/de/product/161211-437601-0-0-0-0-0-002002/products.html

Hadde ikke dette toget selv men så den i katalogen. Syntes det var noe spesielt med det lokomotivet.
Kunne tenkt meg å kjøpt dette.
Har Fleischmann skinner og tog fortsatt men mangler trafo. Var nok derfor jeg aldri helt hoppet på Lego tog utenom 4,5v.

Tak for jeres støtte - vi har rundet 200 supportere.

Vores første mål er at få 1.000 supportere, så får vi nemlig 180 dage ekstra til at samle i alt 10.000 supportere…

Tak

Henrik

Pen modell av BR 103 her er MARKLIN sin modell til en pris av kr 2880 ,-
Finner ikke modellen i Fleischmann H0 på Amundsen Hobby
sin hjemme side.

amundsenhobby.no/webshop/pro … ri_far2=41
:slight_smile:

Og der har jeg blitt supporter og lært ny legoside på nett.
Flott tog.

Tak.

Mvh, Henrik

Flott tog ja. Denne fikk support fra meg også.

Hvilken del er det de har brukt som vindu her? Eller er det en ny del? Lignet litt på det vinduet i Horizon Express (uten print), men virker høyere…

Fantastisk prosjekt satt i gang av Henrik L. og nå godkjent av årsmøte i Byggepladen som en prosjekt foreningen støtter opp om :slight_smile:
Det er få jeg jeg ville tro ville klare et slikt prosjekt, men Henrik og hans team er de som kan sjøsette et slikt prosjekt. Ønsker dere lykke til!

Jeg har selv sett denne modellen vist fram på årsmøte til Byggepladen og det er en flott modell laget/designet av en av de aller dyktigste togbyggerne/afol (i mine øyne).

Morten