ny

Hei,jeg er ny her og jeg har mest Lego City.Jeg har begynt å planlegge Bricklink innkjøp til min første MOC.

Hilsen Andreas

så kult :slight_smile: , hva skal den MOC’en være da :wink: ?

Hei Andreas,

Velkommen til oss. :slight_smile:

Ja, Bricklink er et flott sted å få tak i de brikkene man mangler.

På BL er det normalt billigere og letter å få tak i brikker når de er definert som ‘used’ så ikke vært redd for å kjøpe de også.
Stort sett så er de i god stand. Kanskje litt for møkkede noen ganger, så de trenger en ekstra vask, men de er bare ytterst sjeldent ubrukelige.

Lego City er min favoritt også.
Sjekk forresten tråden og LUGBULK, en tjeneste LEGO har gitt oss (og andre klubben) i noen år nå. Dersom det er en ny en, så kan du jo bli med på den og få tak i masse brikke til en flott pris.

På den første MOCen tenkte jeg meg en slakter og to leiligheter.Kansje en gullsmed og et advokatfirma i andre etasje,tredje etasje en leilighet.

Hilsen Andreas

Morsomt å få inn nye LEGO-fans inn her. Og enda morsommere at de er fra Tromsø :slight_smile:

Velkommen hit, Lego-andreas!

Har du noen spesielle forbilder som du ønsker å basere MOC’en på? Eller tar du det helt på fri hånd?
Siden du nevner slakter og leiligheter antar jeg at du tenker på noe ala ett modul-hus? Slik som i Cafe Corner stilen kanskje?

Vi gleder oss til å se bilder av huset når du starter på det og under byggeprosessen.

Velkommen! City og modulbygg er det jeg brenner for. Ta gjerne en kikk på Italian IceBar og Lego AppleStore her på forumet. Håper du kan få noe positivt ut av det. Sistnevnte er ikke helt ferdig enda men du ser “tegningen”. Gleder meg til å se hva du kommer opp med. :wink: