Ny norsk Lego-blogg - brikkebloggen.no

Hei
holder i disse dager på å sette opp et nettsted til glede og inspirasjon for norske/skandinaviske Lego-nerder i alle fasonger (http://http://www.brikkebloggen.no/).

Innholdet vil bli både gammelt og nytt av ressurser, tips, nyheter, funn på nettet, prosjekter, bilder og en hel del henvisninger til Brikkelauget. Vil selvsagt bruke kildehenvisninger så langt det lar seg gjøre. Meningen med prosjektet er å samle informasjon om de viktigste tingene i Lego-verdenen (etter min mening selvsagt) slik at man ikke trenger å lete på flere nettsteder og i gamle diskusjonstråder for å finne verdifull informasjon. Det er ikke meningen å konkurrere med Brikkelaugets nettsider/forum på noen måte, snarere er dette ment som et supplement - en slags kunnskapsbase og journal om man vil. Hvis det funker bra, tenker jeg muligens å utvide nettstedet med en wiki-del.

Bloggen har ikke enormt mye innhold enda, men tar gjerne imot tilbakemeldinger og tips til hva jeg bør skrive om! Prøver i starten å få skrevet minst ett innlegg om dagen.

:ugeek:

Edit: endret domenenavn

Var litt dumt du ikke nevnte navnet litt før, for det å bruke lego er det ikke alle som har lov til :confused:

Men ellers flott og gleder meg til å se Star Wars byen din =)

ok, vil det si at jeg kan få problemer med å bruke domenenavnet Legokloss.no ? Tenkte det var et vanlig norsk ord?

Ser at TLG skriver noe om det her: http://aboutus.lego.com/nb-no/legal-notice/fair-play. Mulig jeg bør sjekke med de om det er greit før jeg sprer vev-adressen ytterligere. Og legge inn disclaimer.

Jeg liker konseptet og det ser veldig bra ut med bloggen i mine øyne. Jeg liker å lese om tips, hendelser og tilbud, og ser for meg at det kan bli en veldig bra ressurs. Og litt avhengig av hvordan du forestiller deg bloggens fremtid, kan du jo vurdere å ta med andres beskrivelser av events både i Norge og andre steder i verden? Eksempelvis KidsExpo og Build a Change rundt om i Norge. Men det får du jo se på etterhvert som du finner veien du vil gå :wink:

Uansett synes jeg dette så veldig bra ut!

Takk for positriv tilbakemelding. Kommer nok til å skrive om events rundt om kring i landet etter hvert som jeg kommer i gang ja! Jeg tror nok jeg skal skifte domenenavn til et som ikke inneholder ordet “Lego”, da dette fort kan føre til konflikt med interessene til Lego-gruppen. Og det siste jeg ønsker er å havne i trøbbel med Lego-gruppen nå som jeg har fått på plass på Lego Inside Tour. Bloggen er jo uansett så fersk at det fortsatt lar seg gjøre å skifte navn uten å miste lesere.

Jeg har også fått registrert domenenavnene “brikkebloggen.no” og “klossmajor.no” - hva synes dere?

personlig hadde jeg gått for brikkebloggen. Folk tenker jo på lego fort når de hører det :slight_smile:

klossmajor er absolutt en super erstatter :wink:

Brikkebloggen høres fint ut.

Men Comic Sans MS på toppen? Nei, nei, nei!

Ellers høres det bra ut!

Ledervervet for Brikkelauget har tittelen Klossmajor, men det er ikke akkurat en beskyttet tittel.

Supert med bloggen. jeg falt for Brikkebloggen.no da som du skriver skal være et supplement til Brikkelaugets sider og at det handler om Lego
Var en rask tur innom å så, Det så bra ut, uten at jeg har så god erfaring med blogger generelt.

Folket har talt! Da har jeg endret navn på bloggen til http://www.brikkebloggen.no, som etter min mening er nesten like fengende. De gamle nettadressen lenker videre til den nye.

Stay tuned for oppdateringer på siden! :slight_smile:

edit: klarte å endre trådemnet helt på egen hånd! /selfpat

Tilbøyelig til å være enig angående Comic Sans. Fonten jeg bruker nå bør gjøre susen eller hur? :smiley:

Kuli =)

Mye bedre, men siden jeg er pedantisk og opptatt av rettskrivning, nå står det «brikke bloggen».
Du må enten slenge på en bindestrek, eller ha det på samme linje. pirk pirk

Det er bra du passer på, rettskrivning er viktig det. Byggeplaten var dessverre ikke stor nok til å ha alt på én linje og jeg synes ikke det blir pent å ha bindestrek i en logo / header, derfor det ble slik. Kommer uansett til å revidere logoen etter hvert, jeg er ikke helt fornøyd med billedkvaliteten, det ble tatt sent på kvelden i dårlig lys. Kan prøve å legge ut klossene på et lysere underlag, kanskje det kommer seg da.

Hva med å bygge den med snotting?

God idé, det blir nok mye penere! Da har jeg noe å gjøre på i kveld! :smiley: