Ny LEGO som ikke helt passer sammen..

Heisann!

Vet ikke om jeg har postet om dette tidligere, eller andre har gjort det… Prøvde å søke, men fant i allefall ikke noe om det…

Så…

Hva har skjedd med kvaliteten på LEGO? For flere av settene jeg har kjøpt de siste årene krever at klosser ofte må snues for at en hel vegg skal få en jevn overflate. I gamle dager var klossene korrekte og jevne, men altså nå kan det se ut som studsene er “off” på en f.eks. 1x6 med kanskje en halv mm… Noe som jeg synes virker “billig” og heller burde eksistert i blasfemisett på Nille.

Siste settet jeg kjøpte var i forigårs på 5891, og der var det i allefall 4 klosser som var… ehh… vrakbare?

Er det ille nok, syns jeg du skal melde dette inn på us.service.lego.com/en-US/replac … fault.aspx og krysse av for Received a broken part in a new purchase.. Jeg gjør det hver gang jeg syns LEGO ikke lever opp til forventningene. De er raske med å sende deg en ny del. I tillegg har jeg et håp om at denne typen tilbakemelding når hele veien tilbake til produksjonen, og at jeg på den måten bidrar til at de ikke blir enda dårligere med årene… :open_mouth:

Det er lov å håpe i hvert fall. :unamused:

Jeg har alltid drevet litt sånn og snudd på klosser dersom jeg ville ha det “perfekt”, og dette var gjerne på åttitallet, som de fleste regner som storhetstiden. Det var jo også forskjeller i fargene den gangen som nå - jeg hadde endel (dvs. dengangen syntes jeg det var endel) technic i gult, og der var det ihvertfall to nyanser.

Men om det er sånn at det nesten blir problemer med å få ting til å passe så har det jo gått for langt, og man bør klage.Du skal ikke se bort fra at noen har latt en støpeform gå litt for lenge før service da.

Nei, jeg kommer ikke til å klage og sende klosser i retur og slik… Jeg har nok klosser til å erstatte de som ikke er helt gode… Men stiller helt klart et stort spørsmålstegn til kvalitetskontrollen til LEGO… Går det kanskje litt fort i svingene?

Oh well… :slight_smile:

Godt spørsmål du kom med Daniel, jeg kan ikke huske å ha sett nyanser på de nyere settene vi har her, men husker det som ble nevnt av Håvard, åttitallet, da husker jeg noen nyanser!!

Men uansett, 5891 er en såpass “dyr” sett at jeg ville ha meldt ifra uansett, bedre med ersatta brikker enn å få mindre i samlingen :wink: