Ny eksklusiv set: 10210 Imperial Flagship


[/quote]
:smiley:

Dette er ett kjempeflott sett!
Flott at de har laget den i “moduler” slik at man kan ta av toppen. Men frykter at med de store og høye mastene så sitter de to modulene dårlig på og kan lett ramle av.

Mye detaljer også. Likte spesielt den roterende grillen i byssa, den var utrolig enkelt men smart laget. :slight_smile:

Jeg må si Wow!
Men jeg må også si pokker. når jeg endelig skaffer meg [set=10197[/set] Fire brigade så kommer de ut med et nytt sett. Jeg kommer til å være blakk en god stund nå.
Igjen Wow.

Markus.

Ahhh…
Nydelig!

Ikke spesielt pent og masse prefab. Står over.

Oioioioioi :smiley:

“Pent”, vel det er jo veldig øyet som ser da.

Men “masse prefab” der må jeg være uenig. Skroget består av mange deler store deler. Og de ser ikke veldig høy ut på kantene, så dette kan brukes til annet. Mastene er også i ett stykke, her ser jeg ingen andre måter å lage det på for at det skal bli solid nok i de høydene. Penere blir det enn å bruke runde 2x2 klosser med en aksling i midten iallefall. Seilene er jo selvsagt “store” deler men her er det vel heller ingen annen måte å gjøre det på?

Er det “mange” andre deler som du mener er “prefab” og kunne været gjort annerledes?

Jeg er ikke veldig pirat-fan men første inntrykk var at denne skulle jeg gjerne hatt to av :slight_smile:

“Masse” var kanskje feil ord - men framtredende er de. Mastene kunne fint vært gjort annerledes, men det er kanskje mye å forvente av et offisielt sett.

Hvis du tenker på masta, så sitter den mest sannsynlig på den synlindriske basen med en technic pin på 2 lengder, og da skulle det være ganske så stabilt =)

Nåja, jeg tenkte nå at hele “modulen” tippet over. Den sitter jo bare fast med noen knopper i selve skroget på skipet. Men På den annen side så er jo dekket såpass bredt at det blir jo ganske stabilt av det.

Jeg synes nu også, at skroget er lidt for “primitivt”…
Hvis modellen er beregnet til AFOLs, så burde skroget også være bygget op af klodser (brikker).
Nu har LEGO Designerne sat sig mellem to stole, så også børnene kan være med…