Ny butikk

De har fått løsvekt på plass nå, til 89,- per hekto, så ikke direkte billig, men ikke så altfor mye dyrere enn 8 euro per hekto som såvidt jeg husker Legoland Deutschland opererer med. Sjekket ikke prisen på løsvekt i Billund da vi var der i april i år, så mangler sammenligningsgrunnlag der.

Jeg husker at Billund var dyyyyyrt ang. løsvekt. Dyrt, som i vondt, ettersom det de hadde var helt vanlige klosser. Jeg får ta en titt innom i morgen og se hva slags utvalg Outland har da, om de har noe morsomt i løsvekt.

Dro innom Outland å kikket litt i dag.
Fin fint og variert utvalg. Flere spesielle sett på hyllene. Taj Mahal 10189, Millennium Falcon 10179, Cafe Corner 10182, Grand Emporium 10211, Green Grocer 10185. ++
De har alt fra Duplo til Technic.

Lego i løsvekt kostet 90kr pr hg. De har mest vanlige klosser. Typ 1x1, 1x2 1x4, 2x2, 2x4, samt noen hjørneklosser og litt annet. Mange fine farger :slight_smile:

Hva har de priset Millenium Falcon til?

Prisen i Billund er 700 DKK pr. kilo.

(De trekker fra for vekten av posene: 8,39 for stor pose og 4,20 for liten pose…)

6-7000 hvis jeg husker riktig

Millenum Falcon kostet 5999kr.

700DKK per kilo gir en hekto pris på ca 76NOK. Hva koster Lego per kilo/hekto når man kjøper sett?

Litt lei meg for at de tar slik pris for modular-husene… Jeg forstår at Cafe Corner er så dyr som den er hos dem, men Green Grocer og Grand Emporium til 2200? Nei, da er S@H billigere… 1900,- så hadde jeg handla på flekken.

Men Technic’en var til normal S@H-pris, så heretter handler jeg all Technic-legoen min der :slight_smile: Gleder meg til 8043 Motorized Excavator… :mrgreen:

Hjelp, må ta en tur dit…

Koster Grand Emporium 1900 NOK på SatH Norge???
Det svarer til 1777,45 DKK - og på SatH Danmark koster den 1399 DKK.

Grand Emporium koster 1699 n.kr på shop@home sin norske side + porto.
:slight_smile:

Zyrex snakket vel om at om at den kostet 1900,- på Outland så hadde han kjøpt den der.
Jeg bestilte min fra S@H for 1699NOK (pluss noe andre sett og ting&tang), og uheldig som jeg er var det RETT før de begynte med den bonus minifigen :frowning:

Men synes likevel at settet er verdt 1699 kr, spesielt etter å ha bygget det opp og sett at det var flere fine deler der enn folk egentlig har nevnt før, for eksempel var det mange som har nevnt de nye hvite “halvbuene” eller hva man skal kalle dem, men ingen nevnte at de finnes i tan i samme sett.
Var også en masse andre flotte detaljer i bygget. De to blomsterkrukkene ved inngangen var genialt laget, og hadde ikke tenkt på hva som kunne passe inni disse “halvkulene” før :slight_smile:

Der var ikke specielt billigt. Det svarer til 1583 DKK i dagens valuta dvs. næsten 200 kroner dyrere end på SatH Danmark.

Hvis det har interesse, så har jeg en ekstra Grand Emporium og en Fire Brigade liggende, som jeg vil sælge for 1200 DKK pr. stk. leveret i Skærbæk til September…
EDIT: De er begge solgt nu!

Stemmer, hadde den kostet maks 1900,- på Outland, så hadde jeg handla den. Men for 2200,- blir det litt for mye, siden S@H tar 1600,-.
Men den er helt klart verdt 1600-1900 ihvertfall, nydelig sett.

Nå har jo Motorized Excavator kommet, så får ta meg en tur innom dem igjen og se om de har begynt å selge den :slight_smile: BR har den, så håper Outland har den og, ønsker å bidra litt hos dem istedet :slight_smile:

Testet ut Outland i Kirkegata i dag. For en butikk! Massevis av fine klosser, men du verden hvor dyrt det ble for meg… Må likevel tilbake ganske snart for å kjøpe mer.

Stakk innom i dag igjen, nytt kjøp og enda dyrere enn i går. Frister til gjentakelse!

Heisann!
Jeg heter Frida Sofie og er legoansvarlig her hos oss på Outland kirkegata, jeg har ikke vært innom dette forumet før nå, men her er jeg altså (skal se å registrere en bruker også).
Er ganske så glad i lego, og prøver mitt beste for å få denne sjappa til å bli byens beste legobutikk (Litt arbeid er det jo i starten, siden dette er en helt ny varegruppe osv, men det blir!)
Jeg har lest igjennom tråden og ser at folk reagerer litt på prisene våre. Backlogsettene vi fører er prisa slik akkurat nå rett og slett på grunn av hvilke priser vi har fått dem inn til, men vi håper at etterhvert som vi får etablert oss og snust rundt så kan det jo hende vi får pusha prisene litt ned.
Når det gjelder “vanlige” sett opperer vi med prisene fra legos hjemmesider.
Jeg skal prøve å svare på alle eventuelle spørsmål og forespørsler, ta ellers gjerne turen innom og se dere om/si hei, jeg er stort sett på jobb.

En siste ting. Vi har som noen allerede har påpekt pick-a-brick, de klossene vi har til nå er et førsteutvalg som ble plukket ut for oss, dette kommer nok til å endre seg en del, og allerede snart skal jeg ta en re- og nybestilling av biter vi vil ha i hyllene. kom gjerne med forslag i denne tråden, så skal jeg se hva jeg kan gjøre! Jeg vil nemlig ha alle de kuleste brikkene :wink:

Med vennlig hilsen Frida Sofie, for Outland.

Som en kommentar fra en som har vært å handlet på PaB (Pick-a-Brick) på Outland og kommer langveis fra, så må jeg si at utvalget var bra, men kan godt bli bedre om dere får mulighet til å selv bestemme hva som skal være der. Er iallefall billigere for meg å dra til Oslo enn til Legoland :slight_smile:

Første punkt er jo å kutte ut standard brikker typisk 2x2 og 2x4 i de vanlige fargene som sort, hvit og rødt som jeg mener jeg så litt av. Disse kan man jo få kjøpt i store esker med assortert utvalg (sett nr 5549 med 650 brikker i en eske og lignende). Personlig ville jeg heller hatt litt mer “uvanlige” brikker og litt sjeldne fargene som ikke er så mye av i vanlige sett. Det kan være vindu i de nye designene for eksempel, dere hadde de i sort men manglet glass til disse. Disse vinduene i tan og grønn (og andre farger en hvit) er populært. Ellers er jo de nye fargene som tan, dark tan, nougat osv veldig flotte å ha i mange bygg, men dessverre ikke helt enkelt å få tak i om man tenker på å anskaffe dem via sett. I disse sjeldne fargene tror jeg folk flest vil ha alt mulig slags deler av.

Det er sikkert andre her som også kan ha en kommentar til hva som burde vært mer av på PaB.

Ellers må jeg jo si at det var en kjempeflott butikk.

Enig i at det er en kjempefin butikk, har jo vært der fire ganger allerede, siste besøk er definitivt ikke gjort unna! Savner takstein i sort, kanskje også buer og mer grønt, fx palmeblader eller liknende. Men hittil er jeg mer enn godt fornøyd med Outland.

Takk for feedback så langt, og alle forespørsler taes til etteretning!
tan og de forskjellige gråtonene er det jeg har solgt definitivt mest av, så der kommer vi nok til å sørge for å ha så mange typer brikker i disse fargene som mulig. takstein skal jeg prøve å fikse i flere farger, og ellers har jeg også blitt spurt mye om gjennomsikte brikker av forskjellige slag og dessuten tannhjul. så vidt jeg har forstått så kan jeg få inn nesten hva som helst av biter, så det skal nok bli veldig bra!