Ny butikk

Hei alle !

Ny på forum og håper dere ikke tar det ille opp at jeg reklamerer for en butikk, men ;

Vår kjede, Outland, skal åpne en stor butikk i Kirkegata i Oslo i juni og i den forbindelse kommer vi til å ha en avdeling med Lego. Vi ønsker å føre alt som Lego Norge fører, men også eldre ting som ikke er “i trykk” lenger, som f.eks. Star Wars ting som Death Star o.l, Taj Mahal og annet. Kunne også tenke oss å ha byggekonkurranser og happenings. Planlegger å føre 100-150 sett til enhver tid som man ikke finner i de andre leke/lego-butikkene.

Så er spørsmålet, har noen innspill på hva slags aktiviteter som hadde vært kult ? Hvilke serier er mest inteserssante å føre ? Star Wars, Knights, Vikings ?

Simen
Outland

Hvis du tenker på store sett, tror jeg disse kan gjøre det bra i en sånn butikk:

[setimg]10182[/setimg][set=10182]Cafe Corner[/set][setimg]10185[/setimg][set=10185]Green Grocer[/set][setimg]10197[/setimg][set=10197]Fire Brigade[/set][setimg]10211[/setimg][set=10211]Grand Emporium[/set][setimg]10193[/setimg][set=10193]Medieval Market Village[/set][setimg]10194[/setimg][set=10194]Emerald Night[/set]

Ellers er sikkert ikke Star Wars noen dårlig ide. Jeg har i alle fall klart å brenne av en liten formue på UCS Star Wars sett.

Ta også kontakt med First Lego League, Simen. De kan komme med gode råd (og også arrangere) flere morsomme events.

Utover det, så mulighet for å kunne stille ut (i glassmontere) ting fans har laget, vil være spennende.

Flott med salg av eldre sett, mye spennende der.

Ellers så sjekk mulighetene for et Pick a Brick lignende tilbud. (Noe ala det de offisielle Lego Shop butikkene har).

Outland som i fantasy-scifi-litteratur-rollespill-Outland? Så ikke helt for meg LEGO som en del av utvalget der egentlig, og i hvert fall ikke alle produktene.

Vi fører hele sortementet der jeg jobber, og vi har vel ca 14 meter hyllereoler i full høyde i tillegg til varer på paller. Jeg husker ikke hva LEGO selv definerer som minimumskrav for hele linja, men selv uten Duplo vil jeg tippe man trenger i hvert fall 7-8 meter for å være i nærheten, og det er bare det vanlige sortementet.

100-150 ikke ellers tilgjengelige sett? Hvor er det planen at disse skal komme fra? Brukthandel? Synes det hørtes veldig mye ut. Er det så stor etterspørsel etter slike ting?

Ikke meninga å være negativ om dette er reelt, men synes det høres ut som veldig store ressurser å bruke på noe jeg utenfra anser som ganske langt unna det nåværende vareutvalget.

Hvilken sjappe er dette? Toys r us?

Synes dette høres spennende ut. Det finnes en liknende butikk i Bodø. Disse har tatt inn noen Lego exclusive sett. Vi kan ikke få for mange Legobutikker i Norge. Lego i løsvekt savnes, så det er noe jeg kunne ønske meg. Stå på!

Takker for svar. Tror vi skal ha stor nok plass, butikken er på 800m2…
Ideen er at dette kan trekke et yngre publikum til butikken og kanskje ha noen synergieffekter. Pluss at jeg selv er glad i Lego.

Angående løse brikker så har jeg prøvd å finne leverandører, men sliter, noen som kjenner til distributører e.l. som kan levere store mengder ?

Utstilling i glassmontre høres ut som en god ide, skal se på muligheter der.

Simen

Wow, dette hørtes veldig spennende ut :slight_smile: Når planlegger dere å åpne denne butikken? Hvis butikken får et bra utvalg av sett som ikke fins i vanlige norske leketøysbutikker (slik som f.eks exclusives, vintage minifig collections og gjerne også sett som er tatt ut av produksjon, hvor nå enn dere skulle få tak i slikt), så blir i hvertfall jeg en tilbakevendende kunde :sunglasses:

Kult! Høres ut som dere egentlig burde få til en deal med LEGO om å åpne en LEGO Brand Store. Usikker på vilkårene der. Er nok en del av de etablerte forhandlerne som er i mot, og det tok jo sin tid før shop@home ble tilgjengelig. Nesten fristende å spørre om det er mulig å legge inn en jobbsøknad for å være med og utvikle og drive den LEGO-avdelingen? :slight_smile:

Wow! Interresant. Må bare spørre … når vil butikken åpne … vil det bli ekstra lave priser … ?

Ser ut som om åpningen av denne butikke er rett rundt hjørnet. Fikk nyhetsbrev fra Outland nå:
outland.no/section.cfm?path=1441

Lego speedbyggingkonkurranse på åpningsdagen og greier…

Hei folkens,

Beklager manglende svar, men det er mange baller i lufta som må håndteres :slight_smile:

Uansett, det blir snikåpning av Outlands nye butikk i Kirkegata den 12. juni, men den offisielle åpningen er 19. Det er også datoen da vi vil ha speedbygge-konkurranse. Det har vært litt problemer med leveransen fra Lego, men nå ser det ut til at ting ordner seg og vi regner med å ha det meste på plass til den offisielle åpningen. Om dere har noen tips og/eller forslag til events eller andre ting så kan det sendes til lager@outland.no :slight_smile:

Mvh Erik (på vegne av Simen)
Outland

Gikk forbi her igår, og det er mange esker som skal åpnes. Håper alt er LEGO :laughing:
Lykke til med nyåpning!

Var innom der akkurat, og de drev og pakket ut eskevis med LEGO. En hylle så ut til å være satt av til exclusives og slikt. De hadde til og med et par UCS Millenium Falcon på hylla. Så også en 10173: Holiday Train på hylla, et sett som i følge brickset ble gitt ut i 2006 (!!). Har de vært på ebay og shoppa eller? Den var priset til 1799,- så vidt jeg kunne se, så det ble litt for mye for denne månedens allerede ganske oppbrukte LEGO-budsjett. Men dæven så lyst jeg fikk på den! :stuck_out_tongue:

Jeg skal ihvertfall innom i morgen formiddag. Er det noen andre her som skal dit?

Hei igjen, en siste oppdatering nå.

Vi åpnet butikken offisielt lørdag. 19.06.2010. Da var ikke alt på plass, men nå er det altså det, så nå finnes det alt fra LEGO i løsvekt til litt mer spennende ting som feks Jabbas Sail Barge, Cloud City og Republic Dropship with AT-OT. I tillegg til en del Star Wars LEGO har vi også diverse andre ting, som blant annet Taj Mahal, Grand Carousel, Eifel Tower etc.

Utover det vi nå har tatt inn blir det mer satsing på LEGO fremover, så du kan regne med at nye spennende ting vil dukke opp underveis. For utfyllende info anbefaler vi å ta turen innom butikken :slight_smile:

Mvh Erik på Outland

Jeg var innom for å titte på Legoen dere hadde tatt inn her om dagen, og ble overrasket over noen av prisene, f.eks over 2000kr for Grand emporium var i meste laget i forhold til prisen på S@H. Hvorfor så voldsom overprising?

Hvordan er utvalget/prisene på løsvekt?

Har denne butikken nettside?

Løsvekt hadde dem ikke. Tviler sterkt på at de kommer til å få det også. Ellers er prisene på resten av LEGOn som i vanlige butikker, med unntak av eksklusiver, som har en varierende grad av dyrhet hengende over seg. Café Corner til fire tusen kroner, anyone?

Hva gjelder nettside, så er nok Outland.no det nærmeste man kommer.