NSB EL17

Jeg har hatt lyst til å prøve meg på noe fra Norge i det siste og i første omgang landet jeg på NSB EL17:

Har jobbet noen timer med det i LDD nå, og her er et utkast. Jeg har tenkt til å benytte:

Red Windscreen 2 x 6 x 2 Train with Trans-Clear Glass

men finner ikke denne i LDD så derfor ser vinduene litt merkelige ut. Jeg planlegger å motorisere den med PF-motor.
Her kommer noen bilder:

Ser meget bra ut =)

veldig bra utført, Gleder meg til å se den bygget i ekte LEGO klosser! :slight_smile:

Hei, her er den ferdige modellen:

Ble veldig bra dette!

Well done! Morsomt med legomodeller av ting vi kjenner igjen fra Norge.

Den var utrolig flott!

Ja, veldig stilig! Enig i at det er artig med velkjente ting.

En flott moc av det toget :slight_smile: Du har tydelig kikket på bilder av det lok`et. Flott at du har brukt klosser for å få til logoen til NSB, men mulig å få det gravert vil se bedre ut og mulig jeg ville sett en gang til på taket på toget (bruk av hose kanskje i steden for bar, de er bøyelige og en av de få ting som er “lovlige” å kappe, men finnes dessverre lite av i LBG) mellom pantografene.

Du får sende en PM til Graveringsmesteren vår.
Så får vi se hva han får til.

Artig å se enda en versjon av en av Brikkelaugets klassikere: mocpages.com/moc.php/8569

Takk for alle tilbakemeldingene! Ja, jeg tror nok også at logoen ville gjort seg bedre grafisk enn med brikker, så tror nok jeg får se på det etterhvert. Skal ta en titt på toppen også og se om jeg finner noen løsninger jeg liker bedre. :slight_smile:

Fin modell - bra jobba:D

Kjempeflott. Har en EL 18 og Di2 nesten klare. Har også bygd en Di3. Skal legge ut mer så fort jeg får tid. Denne ga masse inspirasjon.