NSB Di7 m/vogner

Den er sikkert kommet i hende fra Bricklink. Magneten jeg bruker er fra 12v-tiden.

Aha :slight_smile: Kjenner at jeg er irritert på at jeg ikke har noe 12 V eller 9 V liggende nå :stuck_out_tongue: Men bufferene, er de fra den samme tiden?

Veldig bra!

Har du laget de klistremerkene (eller hva det er) selv?

Ellers så lurer jeg på fargen på vognene…
Burde de ikke vært røde?

Ser ut til at bufferen er “Train Buffer Single” fra 12V/4.5V-tiden ja.

Takk! Ja, klistremerkene er produsert selv. Rask kopi etter å ha sett på noen bilder på nettet, så de er nok ikke veldig nøyaktige.
Vognene burde muligens vært i dark red, har aldri sett vognene selv, bare bilder.

Når det gjelder bufferne så linker Quarryman til riktig del!

Har de siste månedene gjort noen oppdateringer på denne. Blant annet har jeg tilpasset den slik at den passer til en SBrick i stedet for en IR-reciever. Jeg har også gjort at avkobler-mekanismen fungerer med en liten Linear actuator i stedet for en stor, og gjort selve mekanismen litt mer solid. Har også gjort rammen litt mer stabil og lagt til litt flere detaljer i utseendet. Jeg bestilte deler i dag så nå venter jeg på å få bygget den sammen igjen.

Her er et LDD-bilde av modellen:

vakkert!

når får vi se den i Real Brick? :wink:

Delene blir vel sendt i løpet av en dag eller to, så forhåpentligvis får jeg bygget den i løpet av første halvdel av februar :slight_smile:

Så blir den med på PKH i april!

Det ser veldig, veldig bra ut Henrik!
Den forrige var også veldig bra, men har tar du ting virkelig et hakk videre. Du har fått til former og detaljer som gjør at modellen får en annen helhet enn den gamle. Artig å først se en modell jeg syns var veldig bra, for så å se neste versjon som tar ting et hakk videre:)

Håper jeg rekker å se den før du kjører den utfor bordet :sunglasses:

Husk at baklyktene ikke lyser rødt når du har på vogner. Derimot må du ha (røde) baklys på vognene, evt. tysk sluttsignal.

Eksempler:
jernbane.net/norge/Trykk401/ … tml#par314
jernbane.net/bo/subpage.php?s=4&u=6683

Det er for min del en detaljgrad jeg ikke ønsker å begi meg inn på helt enda. Men jeg har fått inn et rødt lys i front da, som ikke var med i forrige versjon. Det er også i fronten jeg har montert PF-lys, og ikke bak, der byggeteknikken jeg har benyttet ikke gjør det mulig med lys. Det som også er kult er at SBrick har 4 kanaler, så jeg har nå en egen kanal for å skru lys av og på.

Luza: Ny fordel med SBrick! Den har bedre rekkevidde enn PF, så får håpe jeg slipper tusen knas igjen! :slight_smile:

Likte den nye modellen din :wink: Var mer detaljerik, syntes du kan prøve deg på en Robel jeg :wink: Da får jeg kanskje litt inspirasjon selv etterhvert til å forbedre det jeg har :smiley:

https://www.flickr.com/photos/127068420@N04/

Denne var flott Henrik!

Omsider fått bygd ferdig modellen og tok noen enkle bilder i går kveld. Ser på det siste bildet at jeg ikke har trykket alle delene helt på plass, beklager det.

1 Like

Steike, dette var bra! Ser jeg har et lite stykke igjen med Di8-en min :open_mouth:

Hej Henrik,

Det er virkelig et superfedt tog med vogne du har lavet. Jeg håber du kommer til “På Klodshold”, og har det med. Så skal der virkelig studeres nogle detaljer der. Din teknik med af- og påkobling af vogne er intet mindre genial, og er endelig et godt argument for at bruge PF frem for 9V…

Jeg håber i forstår lidt af hvad jeg skriver. Det er jo trods alt det officielle AFOL LEGO sprog (Dansk)… :wink:
Jeg kommer selv til “På Klodshold”, dog desværre ikke med tog denne gang, men med et mindre layout, sammen med nogle andre. Vi ses til april…

/Rasmus

Hei Rasmus! Blir hyggelig og treffe nye AFOLs på Kloss Hold. Jeg kommer, med tog og seilskute:)

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. Lokomotivet har vært i en slags pågående prosess i ca to år nå. Jeg har blitt inspirert av andre togbyggere og spesielt svenske Selander og baard her på forumet som begge også har bygget lignende decouplers inn i sine lok.

Dansk er ikke vanskelig å lese, håper min norsk også er forståelig! :slight_smile: