NSB Di 3

Hei!
Har i i et års tid jobbet med en modell av Di 3, NSBs trofaste arbeidshest gjennom en periode på nesten 50 år.
Denne er i såkalt nydesign, altså ganske klar rødfarge og gule detaljer. Lokomotivet mitt er av typen som ikke har snøplog, men et mer rundt skjær på endene. Jeg har bygget den åtte enheter bred, da jeg synes det ga riktigst størrelsesforhold. Det kanskje vanskeligste med Di 3 var å få til en god vindusløsning, noe jeg følte jeg fikk til greit. Jeg er likevel veldig interessert i å høre om noen vet om en enda bedre måte å lage de skrå, buede vinduene på. Tar gjerne i mot tilbakemelding om det er andre ting som kan rettes opp også :slight_smile: !

Fantastisk! Gir virkelig den rette togfølelsen :smiley:

Flott MOC!
Er den motorisert?
I såfall vil en video være fin å se :smiley:

[set]10020[/set] er LEGO sin konstruksjon av den samme fronten, men i andre farger. De har brukt [partimg]6567c01[/partimg][part]6567c01[/part].
Jeg synes din modell treffer den karakteristiske rundnesen bedre.

Strøkent!
:smiley:

For meg som er oppvokst “langs” Nordlandsbanen så var dette fantastisk! :slight_smile:

Tusen takk!
Nei, den er ikke det. Det må vente til høstens eksamener er unnagjort. Tenkte det kunne være et prosjekt for juleferien.

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Ååååå! For en som vokste opp på Fauske, og sovnet til lyden av gode gamle Di 3 som gikk på stasjonen, så var dette et herlig syn.

Jeg har flere ganger tenkt på å bygge selv, men det blir ikke halvparten så bra som din. Nydelig! Liker, som ungdommen sier nu til dags.

Dette er et særdeles vanskelig lok å bygge i Lego, men du har gjort det meget bra. Stilig!