NSB B7-vogner bygget for Spor 1

I mitt prosjekt “Legotog for Spor 1” har jeg bygget 4 NSB B7-vogner.

De er ikke helt ferdig enda, men i boggien ligger det klart trykkluftbremser og kulelagrede aksler.

Det er tanken å sette inn seter i hele vognene, 4 i bredden. I taket skal det etter hvert komme diodelys.

Skalaen passer perfekt til legofigurer av typen “4 Juniors”

Med kulelager i boggiene ruller vognene nå veldig bra. De har en viss vekt, så med vanlig opplagring av technic aksel ble det for tungt å trekke.

Tanken er å etterhvert bygge et El17 - lok…

Se lenke

brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=518154

[attachment=2]530288_10151338545835747_1331780648_n.jpg[/attachment]

[attachment=1]268121_10151338544950747_2088754943_n.jpg[/attachment]

[attachment=0]406055_10151338546895747_709627515_n.jpg[/attachment]

[attachment=0]406055_10151338546895747_709627515_n.jpg[/attachment]

Utrolig bra laget alle dine kreasjoner :slight_smile: Håper du lager EL 17 en gang, men har også et håp om og få se DI 3, tidenes beste lokomotiv (etter min mening) Vet ikke om du hvet hvordan det ser ut, men her er det en link:
http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:NSB_Di_3.626.jpg

Takk for det! :slight_smile:

Kjenner godt til Di3. Et fint lokomotiv. Med former som det aner meg er notorisk vanskelig å bygge i lego…vi får se :slight_smile:

Kanskje det er mulig og bygge den noe lignende som 10220 , da denne og er noe kurvet i front, SNOT-bygging (om jeg ikke bruker helt feil inntrykk her da :stuck_out_tongue:)

Sikkert mulig å gjøre det på den måten. Men har ikke så sterkt forhold til Di3, så det er nok en del andre prosjekter som kommer før det. Noe for deg…? Jeg er nok mer gira på El17, El9, og kanskje Di8. Det finnes så mye gøy å bygge :slight_smile:

Mange gode prosjekter der, men er nok ikke noe for meg, har nok ikke nok klosser (og erfaring) til et sånt prosjekt :stuck_out_tongue: Får sysle litt videre med lego City-en min jeg, skal i gang med og forme et landskap til den snart ( i gips da riktig nok)
Gleder meg virkelig til og se Di8, et herlig lokomotiv som drar forbi her av og til, desverre litt for skjelden :frowning:

Ville ikke brukt gips om jeg var deg. Klissete å jobbe med og blir meget tungt når det har herdet. prøv heller med Styropor.
En spesial Isopor type som ikke brenner. Men den kan formes til fjell etc. med hårføner… Brukes mye til modelljernbane…

Takk for tipset, skal vurdere det :slight_smile: Men pris, er det mye dyrere en gips?

Flotte tog du bygger :slight_smile: Men kutter du i klossene for å få de til å passe inn i togene?

He, he, ja, jeg kutter noen klosser for å få det realistiske utseendet jeg vil ha. Jeg synes det er mer morsomt å få en realistisk modell, enn å være puritaner. Beklager om jeg skuffer noen :wink:

De fleste klossene er ukuttet :slight_smile: