Noen som har tips om gode priser på SW Lego?

Du skal ha krav på å få refundert dansk MVA, i hvert fall nå når du har kvittering på å ha betalt den norske - ta kontakt med dem. De pleide å være ok mtp. svar på forespørsler og sånn.

Eurotoys trekker dansk mva automatisk når du setter leveringssted til Norge.

Å, ser nå at de faktisk trekker noe som tilsvarer ca 17% (fortsatt ikke hele MVA, men likevel noe). Det er nokså nytt i så fall, for ca ett år siden gjorde de ikke det.

Noen som har noen erfaringer med Brickshop NL på Bricklink?

Jeg handlet emerald night fra de like over nyttår. Kjempefornøyd med service, frakttid og varens stand ved ankomst. Anbefales.

Da har varene fra Brickshop NL ankommet. Med fortolling! Ble ikke akkurat billigere enn Eurotoys. Ser ut som om Legoen må vente på postkontoret til lønna kommer…
Personlig synes jeg servicen derifra var elendig, tida før varene faktisk kom 14 dager +. Lite informasjon å få fra selger. Det er min mening iallfall. Blir iallfall ikke å kjøpe derifra flere ganger.

Når ting skal fortolles tar det gjerne ekstra tid, sjekk når varene faktisk ble sendt. Personlig synes jeg at 14 dager fra man har bestilt til man har fått varene ikke er så ille.

Kanskje jeg som er kravstor :wink:

Forøvrig, skal gaver fortolles?! Ser at det er sendt som en gave.
Kan det stemme? Føler et intenst hat mot norske myndigheter og deres tollregler akkurat nå!!

Avgiftsgrensa for gaver er 1000 kroner eks frakt, altså skal du ikke betale avgifter på gaver med verdi under denne summen.

For å kvalifisere som gave må pakken være sendt fra en privat adresse, og om det er opplagt at det er snakk om et kjøp (faktura, butikknavn etc) hjelper det ikke at det er kryssa for gave på tolldeklarasjonen.