Noen legofigursamlere?

Heisann alle! Er det noen her på brikkelauget som samler spesielt på selve legofigurene, eller er det hovedsaklig brikker og bygging som er mest populært blant dere?
For de som samler på figurer - hvordan viser dere dem fram? Har dere bygget et display til dem, eller noe liknende? Jeg er i alle fall interessert i bilder av deres minifigursamlinger, i og med at jeg er i gang med å bygge et display selv.
På gjenhør!

Minifigs er den eneste type lego jeg samler systematisk på. Ellers kjøper jeg bare deler til frihåndsmodeller, men det er nok det siste det blir mest av. Jeg har av plassmangel desverre ikke figurene mine utstillt, de lagres i esker.

Jeg har vel egentlig ikke samlet på minifigs før, men det begynner jo å hope seg opp en del. Hang opp en hvitmalt settehylle i gangen her forleden og tenkte den skulle opptre som hjem for de tøffeste av dem.
Fant forresten en del esker med minifigs fra NBA (basketspillere) i butikken i dag. Trodde ikke de var i salg lenger, så jeg kastet meg over og kjøpte tre esker… Smile

NBA, bra for å bygge opp litt multikultur, men de er vel litt misfostret?

varg wrote:
Jeg har vel egentlig ikke samlet på minifigs før, men det Fant forresten en del esker med minifigs fra NBA (basketspillere) i butikken i dag. Trodde ikke de var i salg lenger, så jeg kastet meg over og kjøpte tre esker... Smile Hvor ligger denne butikken? Jeg skulle hatt noen NBA-figurer selv.
torerik skrev:
NBA, bra for å bygge opp litt multikultur, men de er vel litt misfostret? Man kan si de har alternativ kroppsbygning, ja. Arm og hånd er en del, bena er fjæret og sitter sammen.

Hendene er vel også unormalt lange?

Jeg har ikke åpnet eskene ennå, men så på forsiden at de hadde litt alternative ben, ja.
Tenkte også på dette med multikultur. Viktig for et godt storbysamfunn… Smile
Kjøpte de på Pytt & Panne på Gunerius. De hadde ganske mange der, og i tillegg 25% rabatt. Smile

Ja, det er alt for få mørke legomennesker…

LLL!
Vel, Lego stammer fra den jydske heden og der var det ikke så mange mørkhudede i sin tid. (Da Godtfred skabte legomannan.)
Omenntrentlig en gang i året har æ opptelling blant Legomannan, men å telle dem mørke har æ ikkje gjort.
Kvinnfolkandelen er for stigende å regne, opp mot 9%. Hvilket ikkje er mykje minder enn mannfolkandelen (dvs dem med skjegg).
Legoland er en politistat: hos mæ e det ca 260, derav 1 stk. kvinne, mot 5-6 fanger. Dvs 6-7% politifolk.
Dem uten skjegg er sikkert også flest menn: kosmonauter, brannfolk, pirater, soldater, bygningsarbeidere, jernbanefolk.
Spørsmålet e om dem gamle tredelte figurene skal regnes med og alle disse rare romvesener og robotene.
Husk derimot den gamle FN-plakaten med Legomannan!
HVem er flyktningen?
Hilsen
Micha

varg wrote:
Tenkte også på dette med multikultur. Viktig for et godt storbysamfunn... Smile
Det er viktig med mangfold, men jeg synes at Lego burde holdt seg til de tradisjonelle gule figurene, som tross alt var nøytrale, og som har blitt deres kjennetegn. Hvorfor gikk de egentlig over til lys hudfarge i Star Wars, Harry Potter og Spiderman-seriene? Press fra filmskaperne?

For å gjøre karakterene mer gjenkjennelige? Vet ikke.
Kanskje fordi det passer bedre sammen med mørkere hudfarger?

torerik wrote:
For å gjøre karakterene mer gjenkjennelige?
Ja, det ble nok litt vanskelig når de skulle ha med figurer som f.eks Lando Calrissian i Star Wars. Uansett, blant de "realistiske" minifigsene synes jeg de mørke er tøffest. De lyshudede er på en måte så ... blasse.

Her er tydeligis en som ikke likte legofigurene sine, og bestemte seg for å gjøre noe med det :stuck_out_tongue:

Hehe, er det noe “mekk-dasssete-sjøl-sett” man får kjøpt Lidl eller?
Snakk om møkkaMOC:P

Fyren er over gjennomsnittet interessert tror jeg, se på soverommet hans (noen bilder fram)…

Kan ikke dette være bilder tatt på et LEGOland hotel?

Daniel wrote:
Kan ikke dette være bilder tatt på et LEGOland hotel?
Bildetittel: LEGOland hotel room (IV) Så jo, det kan nok det ja Razz Razz

Så ikke på bildetittelen jeg, vettu:P

Haha, ikke jeg heller. Trodde han hadde bygd det hjemme Wink

Helge wrote:
Daniel wrote:
Kan ikke dette være bilder tatt på et LEGOland hotel?
Bildetittel: LEGOland hotel room (IV) Så jo, det kan nok det ja Razz Razz
Men man kan lage ting hjemme - denne har i lengre tid ligget på badet vårt: Og siden det er såpe nr. 2 med figur vi har hatt: minifiguren/skjelettet overlever behandlinga fint Wink aj-ml