Nexo Knights tema

Hva syns dere om den nye serien Nexo Knights?
shop.lego.com/en-NO/NEXO-KNIGHTS-ByTheme

Jeg er litt sånn delt i mitt eget syn på disse. Noe er veldig kult og får meg til å tenke litt på Steam Punk, mens andre ting er mer i rettning av Power Miners som jeg ikke syns var så kul.
Er jo fullt klar over at dette egentlig skal være en avart av Castle. Men tror kanskje de har gått litt FOR langt bort fra det temaet.
Det er fullt mulig at jeg kjøper noen av de medium eller store av denne serien bare for å sjekke dem ut.

Ser iallefall mange fine deler i disse settene, slikt som Pyramide Ridged Tile 1X1X2/3 i pearl gold og pearl silver(?).
Samt Flat Tile2X3 W/Angle som finnes i mange forskjellige farger, noen av disse er muligens med print men jeg er usikker akkurat nå. Men de kommer iallefall uten print i blått og perl silver.

Noen av settene har jo også en god del techinc deler. Så det er jo en (god?) blanding her av type deler.

Jeg er i likhet med deg ganske delt i min egen oppfatning. Fulgte en del med på diskusjonen av denne serien før den ble 100% offisiell siden jeg er stor castle/fantasy fan og ventet spent på noe innen de sjangrene. I utgangspunktet er jeg skuffet siden dette strengt tatt ikke er sett jeg har noen interesse av å ha stående på hylla. Alt for mye sci-fi og blir etter min mening i samme kategori som Chima og Ninjago, bare enda litt mer “over the top”. Dette er definitivt ment som leketøy for hovedmålgruppa til Lego (barn 5-14) og ikke noe for en litt treg fyr på nærmere 40.

Samtidig er det veldig mange kule nye elementer som introduseres samt interessante minifigurer.

Personlig synes jeg de kunne ha gjort dem adskillig penere og kulere, men de har nå satt i gang en serie på Cartoon Network og et spill som hekter ungene. Du får med koder i hvert legosett som gjør at du får mer “krefter” i spillet.

Sånn rent kjøpsmessig er jeg fornøyd med at Lego har gått for flere overkommelige sett til rundt 100,-. Men selve settene liker jeg ikke så godt.

Men det understrekes at mine to gutter på henholdsvis 6 og 10 synes de er skikkelig kule, og begge har fått meg til å bestille Aaron og Clay påS@H. Det ser jo ut som dette er det siste Lego satser stort på ut fra katalogen:

catalogs.lego.com/BrandCatalog/B … C_1HY2016/

Eldstemann på 10 synes de er ganske kule fordi han mener at de ligner på riddere og har samme våpen, men er mer tekonoligske. Han tror serien blir en stor suksess.

Jeg liker endel av technic legoen og liker fargene på de “onde”. Fargene på de snille (blå og oransje) var ikke så bra, men de har desto mer technic lego. Hadde jeg fått et sånt sett, hadde jeg dissikert det for deler.

Nå er vel jeg litt gammeldags, men jeg synes nå at riddere kan holde seg på landjorda (ikke fly rundt med jetpacks!). Det blir litt for mye bling bling og rare kreasjoner. Ser nesten ut som de har slengt i sammen det som ble til overs av Ninjago/Chima/Knights-deler i produksjonen.
Men regner med at ungene liker det. Det kombineres vel med tegneserier og da selger jo alt.
Hvem vet…om ti år så stilles det ut Mocs i temaet til PKH :mrgreen:
Min sønn på ett år skal nok indoktrineres med Space/City/Knights temaer… :smiley:, men regner med at jeg taper mot markedsføringsavdelingen til Lego.
Vil tro som Fønix sier at det er mange fine deler i settene som kan brukes til andre ting.

Er vel ikke så veldig begeistret for Nexo Knights egentlig, havner i samme gata som Chima og Ninjago for meg. Nye deler er jo (nesten) alltid en god ting dog. Kommer neppe til å kjøpe noen av settene.

Skulle gjerne sett litt flere elementer som kunne mikses inn med tradisjonell Castle.

Har bygget noen av Nexo Knights settene til vindusutstilling hos oss. Jeg liker temaet, men jeg har alltid vært sucker for både riddere og tech så det var vel ikke så rart :stuck_out_tongue:

Er vel ikke noe jeg villa hatt på hylla selv, men jeg likte godt 70315, Clays klingekjøretøy. Eller, jeg likte konseptet med den, at den er 4 komponenter som settes sammen til en uten å måtte bygge/endre klossene.

Jeg også var skeptiker før temaet ble lansert. Har imidlertid investert i og bygget et par av settene og de er mer tiltalende enn man skulle tro. Minifigurene er pene og forseggjorte og til og med bad guysene ser bra ut. Mye pene farger og deler. Dette minner faktisk litt om Warhammer 40.000 (klassisk sci-fi miniatyrspill) og det kan komme en del kule MODs ut fra dette temaet. Nå er vel dette ikke ment som utstillingsmodeller heller…