Neste Modul huset fra Lego

På bilde jeg tok i England i begynnelsen av tråden står det at de er tilgjengelig 1. januar 2015.

Så bra, ikke lenge til det :smiley:

Nei :smiley: Ser frem til huset selv.

Da har det også dukket opp Review av Detectiv Office på Brickset http://brickset.com/article/13564/review-10246-detective-s-office

Det er blant annet gode nyheter for de som ikke liker klistremerker. Alle dekorerte elementer er trykket. Det kan jo gi en del muligheter for MOCing

Huset kommer for salg 1.Januar online, og vil koste 1599 kroner.

Nå står settet til “Coming soon” på nettbutikken. Hvis man bytter til region USA kan man riktignok bestille, men den er “Out of stock” der også. Litt forsinkelser i produksjonen, kanskje?

Har lyst på det. Men vet ikke om det er et lurt trekk å begynne å samle på modulhusene nå - kan fort bli dyrt å få tak i de forrige modellene…

merkelig at den ikke var ute enda :confused:
Men handle på S@H som VIP innen 21 januar og delta i konkurransen om tur på opptil 4 på LEGO Inside Touren =)

Hadde ikke vært feil det :slight_smile: For de som handlet under “Brick Friday” i november er det doble VIPpoeng førstkommende mandag, 5. januar.

Det blir nok fort dyrt men hvorfor ikke starte nå? Blir jo enda dyrere jo lengre du venter… Og en gang “må” du jo starte :wink:

Enig med Chilis, asså! Prøv heller å lære deg å leve ute komplett samlig, eventuelt… De er jo veldig morsomme å bygge, og tar seg veldig godt ut på hylla. Det kommer jo en ny hvert år, så det blir fort nok trangt om plassen samme hva. Hiv deg over Pet shop først, og fortsett derfra :slight_smile:

Helt enig her. Man bør begynne et sted. Hos meg var det det som fikk meg helt tilbake i Lego da jeg kjøpte mitt første modul hus.
Jeg var såpass tidlig ut at det kun var de 3 første som jeg ikke fikk tak i. Men kjøpte deler og bygde senere. Selv det kan bli dyrt hvis det er mange utgåtte sjeldne deler.

Her prøver jeg å være fornuftig…Blæh! :slight_smile:
“Verste” er vel nesten at jeg ikke får noe større motstand fra kona heller…tror hun innser at hun er på vei ut av Dark Age hun og.

Det fornuftige er å kjøpe de modulhusene som fremdeles er tilgjengelige til en fornuftig pris nå. I tillegg går det an å ønske seg modulhus til jul.

Kastet meg ut i modulhusene selv for kort tid siden og har gått “Bananas”…

Begynte med Palace cinema, bestilte Pet Shop fra s@h, bestilte Town Hall og Grand Emporium fra en nettside som fremdeles hadde “delvis” normal pris på settene (har økt prisene etter at jeg kjøpte) og kom over Parisian Restaurant på Brio Ski som jeg benyttet 30% avslag på “nytt medlem” på.

Skal du ha de eldre settene (Fire Brigade (fremdeles innenfor hva som kan kalles fornuftig å betale - 3000), Green Grocer (billigste jeg har sett ligger på 8000) eller Cafe Corner (ligger vel fra 15000 og oppover på Bricklink tror jeg) må du være villig til å spa ut en del kroner :slight_smile:

Man kan jo også bygge settene fra scratch (via Bricklink eller PaB), men da kan det være at du må endre noe på fargene på settene.

Uansett - jeg er blitt hektet… Skummelt…

-Morten

Aaahhh… da fikk jeg endelig bestilt, selv om det står Out of stock og sendes i løpet av 30 dager.

Måtte klikke meg inn på produktsiden for å legge den i kurven, i oversikten lå den merkelig nok med “Coming soon”.

Bygget er fint og fristelsen er stor, men jeg trur jeg venter til jeg skal til Berlin =)

Jeg begynte også nå å “samle” på modulhus for første gang nettopp, men valgte å bare kjøpe de 4 husene som nå er tilgjengelig til veiledende pris (eller litt under), og droppe de gamle. Sjekket jo litt priser, men synes både 3000+ er for mye for disse settene, samt at prinsippmessig misliker jeg at andre spekulerer i å tjene penger på sett når de utgår av produksjon… Nå har ikke jeg den største samlemanien på Lego siden jeg er helt ny i dette gamet, så jeg skjønner at andre har et større behov for komplette samlinger enn meg, men jeg synes det er mest fornuftig å begynne i denne enden og heller opparbeide en fin samling etterhvert som nye hus kommer årlig. Samme med Star Wars UCS for min del. Skulle jo gjerne hatt alle de gamle også, men har hverken mulighet eller lyst til å kjøpe en haug sett til blodpris. Så jeg velger å bare “resette” de seriene jeg liker fra nå av, og overser alt det gamle. :wink:

Da fikk jeg også bestilt huset på lego.no/com
Må si at hjemmesiden deres er av og til veldig uoversiktelig, de forandrer menyer og oppsett ofte, blir en del klikking frem og tilbake.
Har vel litt med at de har så mange produkter å selge, og at nye kommer hele tiden til.

Med tanke på pris og samling av moduler som dette.
Det er rein investering, det du kjøper av slike sett går ikke ned i pris, tvert imot, de er kanskje enda sikrere enn å invistere i gull osv.

Har vært mye i nyhetene i det siste om store tjuverier i USA og andre land, der de stjeler paller med nye legosett fra store sentrallagre og trailere, for så og selge dem online uåpnet.
Hvis de har is i magen så sitter de på det de har stjelt i lang tid fremover, og ser bare at prisene på det de har stjelt stiger og stiger.

Lego er en god investering hvis man vil tjene penger på lengre sikt.

Jeg er ikke veldig overbevist angående dette nye modulhuset. Som mange andre synes jeg det er litt vel tegneserie-aktig. Men jeg må nok ha det. Jeg ser for meg at dette settet vil skape en fin overgang mellom palace cinema og de andre da PC også har en litt annerledes arkitektonisk stil enn resten.

De eneste settene jeg mangler er cafe corner, market street og parisian restaurant. De to førstnevnte kommer jeg nok aldri til å skaffe meg på grunn av pris.